Gå til innhold

Arve barneklær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg satser på at vi arver mest mulig,evt. at kjøper på finn.no. Har dere arvet mye? Blir dere pådyttet masse "fint" med lukt/flekker som sikkert går bort i vask?

Jeg arvet så godt som alt frem til jeg begynte på ungdomsskolen, og jeg fikk mye fint som foreldrene mine ikke hadde seg råd til. I tillegg måtte mamma sy om eller strikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satser på at vi arver mest mulig,evt. at kjøper på finn.no. Har dere arvet mye? Blir dere pådyttet masse "fint" med lukt/flekker som sikkert går bort i vask?

Jeg arvet så godt som alt frem til jeg begynte på ungdomsskolen, og jeg fikk mye fint som foreldrene mine ikke hadde seg råd til. I tillegg måtte mamma sy om eller strikke.

Vi arvet masse barneklær/utstyr de første årene - og det var gull verdt på mange måter. Selvfølgelig kjøpte vi mye nytt - men vi satte spesielt stor pris på å arve ullklær, yttertøy m.m. Jeg kjøpte også masse barneklær på Fretex. Fint at klær kan sirkulere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk sunnere å bruke godt brukte klær. Det er mange giftstoffer i nytt tøy (farge osv) som går vekk etter x antall vask.

Bruk arvet tøy med esktremt god samvittighet! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har arvet mye klær, og det er jeg kjempeglad for. Det er jo idiotisk at alle skal kjøpe nye barneklær når ungene vokser så fort at klærne ikke rekker å bli slitt en gang (når de er helt små). Omtrent alt av klær har sett så godt som nytt ut, noe har kanskje vært litt falmet i fargen, men det gjør meg ingenting. Har ikke fått klær med flekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er supert å arve da, særlig når de er så små at de knapt rekker å bruke klærne før de er for små. vi har arvet masse babyklær og jeg har også begynt å gi de små størrelsene videre. Vi har ikke arvet noe med flekker eller som har sett stygt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har arvet det aller meste av klær. Evt er det nye ting som vi har fått i gaver... Er spesielt glad for alt det fine yttertøyet vi har fått. Ser nesten ubrukt ut og er av god kvalitet som vi nødvendigvis ikke ville brukt penger på selv (heller valgt billigere alternativer). Så jeg er kjempetakknemlig... Har hendt at det har vært noe klær med flekker osv, men da har jeg alltid prøvd å vaske det vekk først og om det ikke har gått vekk har jeg pakket det ned og lagt i UFF-Containere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er fint å arve, men dessverre har jeg ikke fått utnyttet alle arveklærne så godt. Jeg har nemlig senhøstbarn og alle jeg arver fra har vårbarn, så sesong og størrelse passer rett og slett ikke sammen... Hjelper lite med fint sommertøy når det er surt og kaldt vintervær. :sjenert: Utover det har det meste vært ok stand, litt slitt og falmet har noe vært, men det har jo gjerne vært brukt til flere barn allerede. Noe tøy har bært preg av å ha vært lagret vel lenge og føles litt stivt og morkent i fibrene. Det fine er jo at man ikke trenger bruke alt, så det jeg ikke vil ha selv går videre til innsamlinger etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slått til på noen tilbud om å arve. Men jeg tar ikke det jeg ikke syns er fint. Og jeg tar ikke imot slitte klær med flekker. Jeg har ikke så dårlig råd at det er nødvendig. :) Og så syns jeg det er gøy å shoppe til babyen, så det blir litt nytt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt frem arvetøy etter storebror allerede, selvom vi nå får en jente kan mye brukes på ny. Noen av klærne var det flekker på, og de har blitt kastet da jeg ikke synes noe om å gi bort flekkete klær til andre. Det som var utpreget guttete har vi gitt bort til et vennepar som venter gutt.

Vi kommer til å fortsette i den "gata" i årene fremover da vi har samlet opp esker med klær etter storebror :jepp: Synes det er bra og arve klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arvet store mengder med klær av en venninne av meg, og det setter jeg utrolig stor pris på. Flotte klær uten flekker! Har også en tante som prakker på meg gamle klær fra 80 tallet full av flekker - de går rett i søpla ... (Prøver å si neitakk men er ikke så lett alltid der hun kommer med sekker full av klær)

Har også gitt vekk en del jentebabyklær til søsteren min som fikk jente samtidig som jeg fikk gutt som andremann - men har kastet alt med flekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

har også arvet kjempemye og er veldig glad for det :) det er ikke alt jeg har villet bruke,så det har jeg gitt videre til andre.Kjempefin måte å spare penger og miljøet på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har arva ein del, og kjøpt ein del brukt (FINN og loppemarked). Er mest glad for yttertøy, for det er jo så dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har arvet litt her og der, og fikk også tilbud om to digre poser med klær som ble sendt neste like fulle tilbake. Nesten alle klærne var nuppete og utslitte, eller fulle av gule flekker rundt halsen og i bleieområdet. Jeg plukket ut 5-6 ting totalt som så ok ut. Jeg synes det er kjempefint med arv og gjenbruk, men klærne bør se rene og pene ut i det minste. Vi har god råd og jeg elsker å handle så da kjøper jeg heller nye klær til barnet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt både på finn og andre steder, fått så mye fint for en billig penge ;-) ikke noe med flekker. Barna vokser så fort og noe rekker de jo ikke slite ut en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Har ikke så mange å arve fra så vi har det kjøpt det meste. Fikk tilbud om å arve litt klær etter søskenbarna til lillegutt, men de var vasket "ihjel" eller med flekker så de pakket vi bort igjen. Vil jo ha pene klær til ham :) Men jeg har pakket bort en del klær til nestemann da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...