Gå til innhold

Butterflies and hurricanes

Auri

Anbefalte innlegg

Kom oss ut. Og vel verdt var det, for svigermor insisterer på å kjøpe de skoene til meg :hjerte: Jeg har nemlig egentlig ikke råd til de... Fantastiske svigermor.

Skal bitche om penger en annen dag. Nå skal jeg finne energi til å gjøre litt hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte å komme i morgen, Star jobber hele dagen nemlig. Har en kaffedate med Chelsea sånn ett-toish, og kommer etter det, og blir til du kaster meg ut :D

Ah, okei. Bøst.

Hilse Chelsea!

Og grattis med sko, forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på Christiania Glasmagasin og brukte opp en tilgodelapp som holdt på å gå ut (bryllupsgaver som ble bytta sier du? Skjønner ikke hva du snakker om... Var hvertfall ikke som om vi bytta den stygge Elg i solnedgang-vasen...), og det var halv pris på hele butikken. Så da fikk vi 2x24 stykk nytt bestikk, og en 10-liters kjele til meg (nå skal det bli storproduksjon av mat i heimen på søndager, ja). I dag kom svigermor meg forsinket innflyttnignsgave/tidlig julegave fra søsteren hennes; sett med 3 kjeler og panne. Så... jeg har nå måttet ommøblere kjøkkenskapene for å få plass til alle former, panner, kjeler og lokk. Så nå er det superlogisk system! :fnise: Panner, kjeler, paiform og pizzastein i kjeleskapet, alle andre ildfaste former i en hylle i roteskapet og alle lokkene i skuffen med kjøkkenhåndkler... Jaja. Sånn blir det bare.

Og gud, vi MÅ til Ikea snart. Jeg blir sprø av mangelen på orden når det gjelder klær og bøker. Skal ta bilder en dag og vise dere hvor "pent" det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye sko. Du har en fantastisk svigermor. :)

Og så herlig med så mye valuta for "pengene" når man handler på salg. Sånt kan man like. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi vi "måtte" sette en dato, og vi trenger begge noen dager på å venne oss til tanken :P Så da har vi ut uka på oss til å forberede oss, sort of.

Loffen: Svigers er verdens beste :hjerte: De hadde veldig lite penger når Star vokste opp, nå har de en mye mer romslig økonomi og er kjempeglade for å kunne hjelpe oss om vi trenger noe. Ikke at de har rike, men de har så de greier seg godt og har noe til overs. Fantastiske menneskene.

Nå venter jeg på melding fra Chelsea om nøyaktig når vi skal møtes i dag, vi skal ta en kaffe. Det blir koselig, har lenge hatt lyst til å bli bedre kjent med henne. Og seinere i dag skal jeg til Dragen for å hjelpe henne med hva nå enn hun kan bruke meg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Lykke til, veldig proft av dere å prøve. :)

Jeg skrev forresten noe i dagboka til Dragen som angår deg også, om overraskelsespakken som dere skal sende ned på et tidspunkt. Sjekk det ut :)

Har du mange planer for helga? Jeg kommer nok til å henge en del rundt på skype, så leit etter meg en dag hvis du har tid. Jeg savner stemmen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travel sosialuke. Vært mye med Dragen, var en tur hos A fra gruppa mi (hun som kjørte brudebilen for oss :hjerte: ) og hilst på hennes "lille" 4mnd gamle Maine Coon-kattunge, og på torsdag var jeg og Dragen hos AC, en venninne av Dragen og de, for å spille Ringenes Herre-brettspill og generelt ha jentenerdekveld. Det var dritkoselig, og jeg og AC (forslag til kallenavn, Dragen?) kom veldig godt overens. Så da har jeg enda en ny person å henge med når Dragen reiser, og det er kult. I går fikk vi truffet Industridesigneren som er tilbake i byen for helga, og vi skal nok se ham en tur i kveld også.

Men før det skal vi treffe mamma... For første gang på fire måneder, for å prate... Du kan si jeg gruer meg en god del.Eneste "problemet" er at nå har det gått så lang tid at jeg "husker" ikke helt hva vi skal snakke om... Jaja. Ting får gå som de går. Det blir rart og kleint i dag, og så kan det vel etterhvert gå tilbake til mer normal kontakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt slutte å røyke resulterte i en alvorlig crash & burn. Klokka seks satt jeg og grein fordi jeg var så sykt stressa. Det ble alt for mye på en gang. Jeg endte opp med å nesten ikke spise eller drikke noe, fordi jeg skulle IKKE ha i meg sukker eller noe som var usunt, og jeg greide ikke å gå på butikken for å kjøpe noe jeg kunne spise som var sunnere enn det kjøleskapet hadde å by på, pga føttene mine som er så sykt vonde. Det er alt for mye på en gang nå.

En oppsummering:

-Ferdig med nesten tre års psykiatrisk behandling for tre måneder siden

-Begynt og sluttet i en jobb som endte opp med å trekke all energi fra meg

-Venne meg til å være alene hjemme mye mer, legge meg alene, pga nye skifttidene til Star; veldig ustabile og skiftende dager på hvor mye vi ser hverandre.

-Den andre bestevenninna mi reiser langt vekk om fire dager

-Jeg har en fysisk sykdom som gjør at jeg har kroniske smerter og som hindrer meg mye i hverdagen

-Prøve å kutte hardt ned på sukker; dere som har kjent meg i et par år nå vet at jeg har vært alvorlig sukkeravhengig...

I tillegg slutte å røyke... Jævlig dårlig timing. Så jeg har inngått et kompromiss; kutte hardt ned, og gå over til tobakk. Så sparer jeg hvertfall lommeboka endel, om ikke helsa så mye.

Føler meg jævlig patetisk som ikke greide en dag engang :sukk:

Star jobber natt, igjen. Det gjorde han også i går, torsdag og onsdag forrige uke. I morgen skal han ha sjenkeprøva om morgenen og jobbe 12-8. Jeg skal på "Damenes aften" på jobben til mamma med svigermor, mamma, mormor og mormors venninne klokka syv, så da ser vi hverandre bare såvidt i morgen kveld... Det er mye sykdom på jobben hans nå, og de er få til å begynne med.

Fikk kjøpt andre boka i A song of ice and fire-serien i dag, så skal sette meg i sofaen under et pledd og lese nå. Og blir der resten av kvelden, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Nótt, du har gjort utrolig mye i det siste, og du har vært flink! Som jeg sa, kutte ned, hjelper mye.

Kan kjøpe løse filter til deg i england, om du vil? Sånne som Maling har :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært awesome, gjør tobakk såå mye bedre as.

Målet er fortsatt å slutte i løpet av et år. Men tror jeg skal tillate meg selv littegrann roligere omgivelser først...

Apropos. Må bitche litt om hudlegen min. Han vil ikke gi meg de medisnene som kan hjelpe meg, fordi man må vente to år etter å ha sluttet på de før man kan bli gravid, så han vil ikke gi de til "fruktbare unge kvinner" som han kaller det. Jeg har forklart ham hundre og ørten ganger at Star går allerede på medisiner som han må kutte ut i to år før han kan lage barn, så det er virkelig IKKE noe problem for meg i det hele tatt; vi har allerede den grensen på oss uansett. Men nei, han vil ikke. Dere som har møtt meg i det siste veit hvor innmari jeg sliter med å gå for tida, hvor mye smerter jeg har... Jeg blir så sint! Jeg vet det finnes én annen hudlege i ditriktet, men da må jeg til med henvisning osv. og da tar det glatt 4-5 måneder før jeg kommer inn, så det er liksom så liten vits...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Aw, jeg synes du har vørt kjempekjempeflink uansett jeg, og det håper jeg du klarer å huske på også :)

Det er så rart at sånne løse filter ikke er vanlig i Norge, det er ingen her i aus, og ingen i uk, som røyker uten filter, men der sitter vi i norge og sutter på sneipen lissom. Sørt opplegg. Kan lett sende deg noen jeg også :)

UFF nå vil jeg bare holde deg og kose deg og si at alt kommer til å bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er syk og lei meg. Har vondt og ubehag i hele magen. Kvalm. Hjertet slår tungt. Tungt å puste. Feber, tror jeg (kjennes slik ut, men finner ikke tempetingen). Hele kroppen er bly. Null matlyst.

I går jobber Star 11.30-18.00, så 21.00-03.30. I dag jobbet han 09.00-16.30, og skal på puben igjen for nattevakt i kveld. Jeg er syk, bestevenninna mi har akkurat reist, jeg er alene og takler det overhodet ikke. Satt mesteparten av kvelden i går og grein (ikke at Star vet det, han har dårlig nok samvittghet som det er), og regner med at i kveld blir det samme. Gråt meg i søvn, for jeg ville ikke legge meg alene, men orket ikke sitte oppe til fire på natta og vente heller.

Alle er opptatt i kveld, ingen har mulighet til å finne på noe med meg (ikke at jeg hadde brydd meg med å lete om jeg hadde visste jeg skulle bli så dårlig i dag). Alle andre har et liv, jeg sitter bare her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...