Gå til innhold

Butterflies and hurricanes


Auri

Anbefalte innlegg

Uten sminke = naken, jeg må ha maska mi på offentlig, å gå uten sminke offentlig blir som å gå rundt i bare undertøy for min del...

Selve prossessen var ikke så digg, og jeg er ikke fornøyd med resultatet på øyenbryna. Jeg spesifiserte at jeg måtte ha en varm brunfarge, pga hårfargen min. Og har endt opp med... Mørk gråbrun. Lite festlig.

I dag har jeg hatt en forjævlig møkkadag. Det startet med at jeg skulle dusje. Innså at jeg ikke orket det smertehelvete det er å dusje, så jeg vasket bare håret istedet. Fant ut at sånn som hendene mine er blitt, var det også smertehelvete... Flott. Jeg kan ikke gå, og snart kan jeg ikke bruke hendene heller.

Så javel. Bestemte meg for å få de jævla blodprøvene hudlegen vil jeg skal ta ut av veien. Så jeg reiser til sykehuset, går til laboratoriet, gir de skjemaen hudlegen ga meg... "Har du spist i dag? For det står her at du skal være fastende". Så fint da, det kunne han jo gjerne sagt TIL meg også. Så det var femti kroner bortkastede penger i buss, mange meter unødvendig gåing, og bortkasted tid.

Å sitte på Macen blir det lite av fremover; fingrene mine begynner å bli så hadt angrepet at jeg sitter og skriver nå én tast av gangen. Å kose med kattene kan jeg omtrent ikke; enten har jeg hendene fulle av krem, eller så har jeg død hud som blir hektet fast i kattepelsen og rivd av (noe som gjør veldig vondt). Til og med å lese begynner å bli vanskelig.

Også har jeg tydeligvis fått en annen type psoriasis i hodebunnen. DREP MEG NÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer:

Det er ikke så mye annet jeg kan gjøre enn å sende deg en klem her, selv om jeg skulle ønske jeg kunne fjernet hele jævelskapen for deg.

Jeg vet det er blitt sagt mange ganger, og at du vet det så inderlig godt, men noe må virkelig gjøres med den kvakksalveren av en hudlege (eller hva han nå er).

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Det høres jo helt jævlig ut. :tristbla:

Men siden det begynner å bli så ille, og det tydeligvis ikke er noe hjelp å få hos hudlegen, ville jeg virkelig satt meg ned og bestilt emu olje mens jeg enda kunne taste, om jeg var deg. Eller få Star til å gjøre det for deg. Haha...sånn som jeg maser, så skulle man nesten tro at jeg fikk prosenter for all emu olje som ble solgt. :sjokkbla: Men det hadde skikkelig bra effekt på samboeren her i huset, og det er jo ikke noe særlig å lese at du har det så vondt.

:klem: Håper det blir bedre tider for deg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten sminke = naken, jeg må ha maska mi på offentlig, å gå uten sminke offentlig blir som å gå rundt i bare undertøy for min del...

Jeg vet det, kjære :) Jeg ville bare si at JEG SYNES at du er fin uten sminke også :) Uansett om det ikke hjelper noe, så syns jeg det. Sådesså :P

Jeg har så jævlig vondt av deg, forhåpentligvis vil Emuræv hjelpe :3 Krysser fingra for det ^^,

:klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hentet hjem første fosterhjemspusen vår! Så akkurat nå sitter våre to og furter bak sofaen, og lillepusen ligger inni buret og slapper av. Håper å få i henne litt mat snart, for stakkars pus har levd alene ute hele sommeren og overlevd på fuglefrø... :/ :/ :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lillepus! :tristbla:

Hun kommer til å trives utmerket hos dere, håper storepusene kommer over fornærmelsen snart! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fosterpusen er blitt døpt Nemi, hun er nesten helt sort (bare noen hvite hår på brystet) og jeg synes personligheten hennes passer også. Er helt imponert over hvor fort hun ble trygg på meg! Allerede i bilen begynte hun å smile til meg og snuse på fingerne mine; fra vi kom hjem har hun vært superkosete og maler høylytt bare jeg snakker til henne. Hun har ligget og sovet mesteparten av tida, med unntak av pauser for mat og kos. Stakars pusen, hun var nok utslitt. Hun og søsteren har visst gått rundt ute antagelig hele sommeren. De ble oppdaget når de spiste frø som var falt ned av et fuglebrett i en hage... Så når hun fikk mat mer eller mindre kastet hun seg over det. Og når hun var på do etterpå kom det bare løst ut... Stakar lille pusen. Men nå skal hun få det fint! :hjerte: Skal ta meg av henne jeg.

Pusene våre er sååå redde for henne da :fnise: Kryyyyper rundt i leiligheten, og freser på hånda mi etter at jeg har klappet Nemi. Tullepuser. Satser på at det går seg til i løpet av et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Åh, dette synes jeg er kjempebra :D Vil veldig gjerne se bilde av Nemi, for hun høres litt ut som lillepusen jeg prøvde å ta vare på en periode, som katten min hata. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke samme pusen Kevlar, de to ble henta i Seljord nemlig :) også er hun bare ca. 6 måneder gammel.

Status i heimen:

Nemi ligger og koser seg i buret

De to andre ligger under senga

XD

Pinglekatter as.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt bilder av pus til dere:

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/319162_10150420374011830_608906829_10604197_1448651184_n.jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/312823_10150420384281830_608906829_10604198_2126538839_n.jpg

Vist seg at hun har innvollsorm, hwlsigvis hadde jeg ormekur liggende. Stakars lille pusen. Fikk mistanker når magen hennes var helt oppblåst og hun klagde om jeg la trykk på den.

Kattene er litt bedre seg i mellom, det er fortsatt litt hvesing, men nå går hvertfall våre rundt mer eller mindre som normalt, og de virker mer nysgjerrige enn redde på hverandre. Så om en dag til er de nok ganske komfortable tenker jeg.

I dag brøyt jeg sammen og gråt til S fordi jeg ville ikke at han skulle på jobb. Han har jobbet dobbelt både torsdag, fredag og lørdag, og skulle egentlig jobbe på puben fra seks i dag. Jeg er i litt dårlig form i dag og orket rett og slett ikke tanken på en hel kveld og natt alene... Har egentlig lovet meg selv å aldri mer be ham om å ikke reise på jobb fordi jeg ikke orker å være alene... Samtidig så greide jeg nesten ikke puste; alt i meg skrek "IKKE FORLAT MEG", alt jeg greide å gjøre var å gråte.

Vet ikke helt hvordan fremtiden blir. Vi er i en ganske fastlåst situasjon, som akkurat nå er veldig vanskelig for begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faen. Jeg har ingenting å ha på meg til Halloween, og vi skal liksom ha Halloweenfest på lørdag.

Skulle være Alice. Hadde en kjole i skapet jeg kjøpte i våres, når Dragen egentlig skulle ha prinsessebursdag. Fant ut at den ser jeg bælfeit ut i. Typ skikkelig jævlig.

Ok. Har en annen kjole som kan funke som gothic/dark Alice. Da trenger jeg hvitt forkle. Vært byen rundt for å finne forkle. Ikke å få tak i.

Ok. Har et skjørt som kan fungere til noe fairy-opplegg. Leiter etter vinger. Ikke mulig å få tak i i voksenstørrelse.

Tom for idéer.

Har verken tid eller penger til å bestille noe på nettet. Sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag fant jeg forkle, så da blir det superfett gothic Alice-kostyme på meg. Nice. Mangler bare litt fake blod, og en lekekniv.

Og sånn ellers i heimen:

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/304094_10150426069241830_608906829_10637667_1032405962_n.jpg

Kattene aksepterer hverandre nå (kke bestiser, men komfortable med hverandre). Nemi legger på seg for hver dag som går, og som tradisjonen her i heimen har hun allerede fått et par kallenavn; Nemi, Ninja og Toothless. Fluffy har også fått seg et nytt kallenavn, Braveheart, særdeles ironisk ment pga hvor pysete hun var rundt Nemi lenge etter at Teacup var begynt å synes at dette var helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her har det vært ganske stille i det siste, gitt. Jeg har ikke hatt så mye å skrive om; det skjer masse og likevel ingentng. Huden min er litt bedre; nå er jeg tilbake der jeg var i sommer på føttene, så dvs 5-6 istedet 9 i smertenivå. Helt akseptabelt det.

Vi har vært en tur i Oslo for å besøke Nótt og Vesla og Mannen, Halloweenfesten var gøy, og fosterhjemspusa har det fint.

Men... Det har skjedd en veldig spennende og morsom ting. På onsdag var jeg på intervju i min lokale SPCA, for en stilling som Markedsansvarlig... I dag fikk jeg mail: JEG FIKK DEN STILLINGEN! HURRRRRRAAAAAAA! Det er frvillig, så ubetalt, men: Det er hjertesaken min, noe jeg brenner så utrolig sterkt for, og JEG kan være med og gjøre en kjempeforskjell! Jobben min er i tillegg kjempeviktig for organisasjonen; det blir min jobb å skaffe sponsorer og donasjoner, gode avtaler på dyreutstyr, og media/pr-ansvarlig. Kjempeskummelt og såååååååå gøy!!!! Jeg er så UTROLIG fornøyd og stolt og lykkelig! HURRA HURRA HURRA HURRA HURRA HURRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...