Gå til innhold

Kameline ønsker å bli mamma

Kameline

Anbefalte innlegg

Jaja, igår kom den kjedelige tanta...:sukk:

Går inn i vår 4. pp...

Synes det er litt demotiverende å lese artikkelen om "hvordan å øke sjansene for å bli gravid"...der det står at de fleste blir gravide i løpet av de første gangene...

Begynner liksom med en gang å tenke at det er noe unormalt med oss nå...ettersom vi har 3 mislykka forsøk - og tenker: Sååå typisk, det var det jeg visste...

Men, jeg vet jo at vi så vidt har kommet i gang - og at det fremdeles er gode sjanser...men, blir liksom litt lei....:sukk:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å ødelegge håpet, men det er egentlig ikke så store prosenter som klarer det de første tre mnd. De store prosentene kommer når du nærmer deg ett år og det er lenge til, så du er nok gravid lenge før det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge håpet, men det er egentlig ikke så store prosenter som klarer det de første tre mnd. De store prosentene kommer når du nærmer deg ett år og det er lenge til, så du er nok gravid lenge før det :Nikke:

Så bra :hoppe: ...da nærmer vi oss de store prosentene :fnise:

Bare irriterende at de skriver sånn...hehe...men nå er jeg kanskje litt vel nærtakende akkurat nå - og leser artikkelen med litt feil "briller"...:fnise:

Takk for oppmuntringen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...

OK, NÅ er jeg litt bekymra her...

Har IKM idag...våkna idag tidlig med menstruasjonssmerter...

For å være på sikre siden tok jeg en kjapp graviditetstest som til ingen overraskelse var negativ... Tok 800 mg ibux, som jeg pleier å ta ved sterke menstruasjonssmerter, og gikk og la meg igjen. Sovna fort.

Da jeg nå står opp - er menstruasjonssmertene borte - og ingen mens enda... Av en eller annen grunn fisker jeg opp graviditetstesten fra søpla - og DER: TO STREKER!! Tydelig to streker...

Og jeg vet at jeg ikke venta 20 sek en gang før jeg kasta testen, fordi jeg er så vandt med å få negative tester... Så nå vet jeg ikke om testen er reell eller ikke...og jeg har stappa i meg 800 mg ibux for søren!!!!

Sitter nå å drikker vann for harde livet for å skille ut den styggheten så fort som mulig...må ta en ny graviditetstest også så fort som mulig..

Noen som har opplevd at testen er blitt positiv etter at de 5 minuttene er gått??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, NÅ er jeg litt bekymra her...

Har IKM idag...våkna idag tidlig med menstruasjonssmerter...

For å være på sikre siden tok jeg en kjapp graviditetstest som til ingen overraskelse var negativ... Tok 800 mg ibux, som jeg pleier å ta ved sterke menstruasjonssmerter, og gikk og la meg igjen. Sovna fort.

Da jeg nå står opp - er menstruasjonssmertene borte - og ingen mens enda... Av en eller annen grunn fisker jeg opp graviditetstesten fra søpla - og DER: TO STREKER!! Tydelig to streker...

Og jeg vet at jeg ikke venta 20 sek en gang før jeg kasta testen, fordi jeg er så vandt med å få negative tester... Så nå vet jeg ikke om testen er reell eller ikke...og jeg har stappa i meg 800 mg ibux for søren!!!!

Sitter nå å drikker vann for harde livet for å skille ut den styggheten så fort som mulig...må ta en ny graviditetstest også så fort som mulig..

Noen som har opplevd at testen er blitt positiv etter at de 5 minuttene er gått??

Oioioioi! Her skjer det ting! Så utrolig spennende Kamleline! :bolledeig: Kjenner jeg blir veldig giret på dine vegne! :D Håper du har en del tester i nærheten, kan love deg det blir en del tester selv om en viser positivt! Jeg måtte teste 4 ganger før jeg turte å tro at jeg faktisk var gravid! ;)

Jeg er såå spent!! :D

(Ps. ibuxene trenger du ikke å tenke på. Bare hold deg unna til du vet noe mer. Fungerer paracet er det tryggere å ta ved sterke smerter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioioi! Her skjer det ting! Så utrolig spennende Kamleline! :bolledeig: Kjenner jeg blir veldig giret på dine vegne! :D Håper du har en del tester i nærheten, kan love deg det blir en del tester selv om en viser positivt! Jeg måtte teste 4 ganger før jeg turte å tro at jeg faktisk var gravid! ;)

Jeg er såå spent!! :D

(Ps. ibuxene trenger du ikke å tenke på. Bare hold deg unna til du vet noe mer. Fungerer paracet er det tryggere å ta ved sterke smerter.)

Ja - det er veldig spennende..!! :bond:

Har en hel haug med tester - så det blir mye testing fremover ja..!! Det er helt uvirkelig om jeg skulle være gravid...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa forresten en gang til en time etter jeg oppdaga første testen... Da hadde jeg drukket på spreng for å skille ut ibuxen - så urinen var ganske så lys...

Likevel....

...svakt positivt innen de 5 minuttene var gått!!

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa forresten en gang til en time etter jeg oppdaga første testen... Da hadde jeg drukket på spreng for å skille ut ibuxen - så urinen var ganske så lys...

Likevel....

...svakt positivt innen de 5 minuttene var gått!!

:sjenert:

Jippi!! Kameline er gravid! :strix: Gratulerer så mye!! Hvordan føles det? Deilig start på året 2012?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles rart...tør liksom ikke å slippe jubelen løs...

Leser om så mye SA og kjemiske - at det føles som om det er liten sjanse for at det kommer til å vare...

Så jeg venter nok en dag eller to til - før jeg virkelig klarer å juble! :) Kameline-mannen vet det ikke enda...vil ikke risikere å skuffe ham om jeg skulle ha fått negativ i morgen...

Men, må jo innrømme at jeg sitter og googler litt på graviditet, nå ja :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det føles rart...tør liksom ikke å slippe jubelen løs...

Leser om så mye SA og kjemiske - at det føles som om det er liten sjanse for at det kommer til å vare...

Så jeg venter nok en dag eller to til - før jeg virkelig klarer å juble! :) Kameline-mannen vet det ikke enda...vil ikke risikere å skuffe ham om jeg skulle ha fått negativ i morgen...

Men, må jo innrømme at jeg sitter og googler litt på graviditet, nå ja :sjenert:

Kjenner igjen den følelsen. For min del er det nok slik fordi jeg har vært uheldig og mistet to ganger før denne graviditeten. Men til tross for både magesmerter og blødninger så har jeg hatt stigende hcg-resultater. Så har trua på at denne gangen går det bra. :) Om du skal lese på nettet så fokuser å lese om det positive rundt graviditet, ikke les deg syk på spontanaborter osv., det gjør ting så mye tyngre enn det trenger å være. Jeg er inne på babyverden og mammanett, synes det har vært greit å være der for da møter en folk i samme situasjon med de samme tankene. :)

Jeg krysser fingrene for at det går bra, Kameline! :klemmer:

Oi, du er flink! Også veldig snilt av deg å tenke slik. :) Om det blir for tungt å sitte med alle disse tankene så del det med Kameline-mannen, så han kan være der for deg. :klemmer:

Jeg har trua på at dette var din siste prøve-periode! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen idag var også positiv.... :rodmer:

Tror jammen at jeg må være gravid, jeg... :sjenert:

Selv om det føles ganske så uvirkelig!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Testen idag var også positiv.... :rodmer:

Tror jammen at jeg må være gravid, jeg... :sjenert:

Selv om det føles ganske så uvirkelig!!

Aww, gratulerer så mye med etterlengtet graviditet Kameline! :klemmer: Kan tenke meg at det er uvirkelig, ihvertfall når dere nå har prøvd en liten stund. Endelig så satt spira! :rodmer:

Hva sier Kameline-mannen til nyheten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, gratulerer så mye med etterlengtet graviditet Kameline! :klemmer: Kan tenke meg at det er uvirkelig, ihvertfall når dere nå har prøvd en liten stund. Endelig så satt spira! :rodmer:

Hva sier Kameline-mannen til nyheten da?

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Hurra, Kameline, gratulerer så mye! :strix:

Takk til dere begge!! :)

Kameline-mannen ble mildt sagt mål-løs...:fnise:

Gikk en liten stund før han klarte å si noe fornuftig og gi meg en klem...:ler: Men han synes det er veldig stas!! :rodmer:

Nå håper jeg du Kommode følger like etter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok ganske uvirkelig når dere har prøvd i noen måneder. :) Godt å se at det gikk så fort. :) Håper dere koser dere med deres lille hemmelighet. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...