Gå til innhold

Min hverdag. ♥

Azalea

Anbefalte innlegg

Mala:

Veldig godt å få opp humøret! :) Og ikke minst veldig koselig å møte familien igjen. Håper ikke det er lenge igjen til neste gang! :)

Håper formen din snart blir bra igjen! Masse god bedring!

:klemmer:

ara:

Nå gleder jeg meg skikkelig til å få kjøpt batterier til vippestolen så lille W får prøvd den! Monterte den opp i går, var veldig myk og god. Tror det kan bli stas til lillegutt! :) Den er veldig enkelt og ta meg seg om en skal bort, og det er veldig kjekt!

Ja, enn det. 4 uker allerede! Her nytes det for fullt. :hjerte: Lille L har det bare bra? Vokser og trives?

Selma:

Veldig kjekt med familiebesøk, og masse gaver. Blir sjokkert over hvor snille venner og familie er som bruker så mye penger på lillegutt. Og om ikke penger, men masse tid og energi på å tenke på han og bare være der. Veldig heldig! :)

Ja, de 4 ukene gikk fort! Hvordan går det med lille jenta? Vokser og trives? :)

--------------

Ja, da har vi vært hos manuellterapeuten og angrer så absolutt ikke. Utrolig flink fyr! Han er ganske kjent for sitt arbeid med nyfødte og barn, jobber i tillegg noe på Ahus. Han har skikkelig barnetekke! Helt merkelig å se. :)

I hvert fall, han undersøkte lille W og mine mistanker ble bekreftet. Han er stivere i ene hoften + stiv i et ledd i andre hoften. I tillegg var han stiv i nakken sin stakkars.. Terapeuten ble ganske irritert da han fikk høre at hun som tok undersøkelsen på W dagen etter fødselen ikke ville henvise til ultralyd da min lillesøster var putebarn som liten. Så han henviste oss til ultralyd, håper det går fort så vi får undersøkt dette fort! Han behandlet så nakken til lillegutt, ikke like kos til mammahjertet da han gråt fælt pga smertene. Men han ble kjemperolig etterpå så det er tydelig at det hjalp. Fikk også noen tips om bæring og hvordan få lillegutt til å sove best mulig om natten. Skal tilbake igjen i slutten av mnd. for å se på nakken hans igjen, håper vi har fått kommet inn på UL innen den tid.

Lillegutt har vært veldig flink i natt, vært våken kun når han ville ha mat + ville ha bleieskift. :) Er spent på hvordan dagen blir i dag, han bruker å slite med å få sovet på dagen, krysser fingrene for at han er såpass avslappet i kroppen nå at det går veldig fint. :) Om dere vurderer manuellterapi så vil jeg anbefale det. Om det er noe så ser/kjenner de det med en gang, om ikke de kan hjelpe dere med det blir dere i hvert fall henvist videre til noen som kan.

Hvordan går det med ammingen om natten hos dere? Dere føler dere har nok melk?

Håper det står bra til med dere alle. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt at manueltp.kunne hjelpe!! Ingenting er bedre enn det! Har du merket noe bedring hos W i dag? :)

Nattamming her går veldig bra. Nok melk! Han får mat ca 3 ganger i løpet av natten. En rundt 05.00, også ca 07.00 og 09.00 før vi står opp! Bleieskift er det slutt på om natten her. Da han var nyfødt bæsjet han jo hele tiden, men nå er det ca hver 3-4 dag, så jeg lar han sove med tissebleier ettersom han ikke klager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at manueltp.kunne hjelpe!! Ingenting er bedre enn det! Har du merket noe bedring hos W i dag? :)

Nattamming her går veldig bra. Nok melk! Han får mat ca 3 ganger i løpet av natten. En rundt 05.00, også ca 07.00 og 09.00 før vi står opp! Bleieskift er det slutt på om natten her. Da han var nyfødt bæsjet han jo hele tiden, men nå er det ca hver 3-4 dag, så jeg lar han sove med tissebleier ettersom han ikke klager :)

Han manuellterapeuten var knall! Kjempeflink fyr. :) Også sånn barnetekke, merkelig altså! Ble stille bare han kom i armene hans jo.. :fnise: Lille W har blitt roligere faktisk. Luften kommer lettere opp, også har han begynt å gulpe pittelitt(veldig lite og sjelden..). Er tydelig at nakken hans har vært veldig stiv og øm i hvert fall, for ser jo forbedringer etter kun 1 behandling! Tror nok dette kommer til å gå kjempebra jeg. :) Er veldig spent på den ultralyden da.

Så bra at melken er der! :) Her har jeg blitt flinkere til å spise og drikke om dagene så melken har kommet mer, juhu! Nok melk her i gården også! *bank i bordet* Bæsjebleier ja.. Her har det ikke blitt mindre enda i hvert fall! Noen dager synes jeg ikke jeg gjør noe annet enn å skifte på bæsjebleier jeg. :fnise:

-------

Over til noe annet.. Renselsen. Jeg blødde ikke noe særlig etter fødsel og har kun spottet frem til for 1 uke siden. Da fikk jeg litt murringer i magen og det kom friskt blod. Ikke mye det heller, kan bruke truseinnlegg/tynt bind. Er dette renselsen enda, eller kan det være mensen? Jeg blødde veldig lite da jeg hadde mensen før jeg ble gravid, så blir så usikker.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå godt at manuellterapien virker, Angel! :hoppendeglad: Alt det beste for din lille pode.

Tiden går fort! Over 1 måned allerede!! :gratulerer:

Kanskje skrive opp tidspunktet for blødningene, og se an om 4 uker. Kanskje det er mensen som er på vei allerede? :) Allerede.. Kanskje det er vanlig å få det ca 1 måned etter fødsel? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at manuellterapien virket!!! Herlig ! :)

Vet ikke hvor fort det er vanlig å få mensen igjen jeg..? Men det kan jo virke som det er det.

(Det kan ikke være en veldig forsinket sårskorpe fra morkaka da? Jeg fikk beskjed om at det ville komme en del blod ca 14 dager etter fødsel. Nei, da er det kanskje ikke det... :klo:)

Her var renselsen ferdig for ca en uke siden. Deilig å endelig slippe bind/truseinnlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå godt at manuellterapien virker, Angel! :hoppendeglad: Alt det beste for din lille pode.

Tiden går fort! Over 1 måned allerede!! :gratulerer:

Kanskje skrive opp tidspunktet for blødningene, og se an om 4 uker. Kanskje det er mensen som er på vei allerede? :) Allerede.. Kanskje det er vanlig å få det ca 1 måned etter fødsel? :klo:

Ja, alt for lillegutt! Virkelig. :hjerte:

Tiden går kjempefort! Og jeg som syntes tiden i graviditeten gikk fort.. Hohoi! Her gjelder det virkelig å nyte hver dag som går for fullt altså.

Ja, burde kanskje gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at manuellterapien virket!!! Herlig ! :)

Vet ikke hvor fort det er vanlig å få mensen igjen jeg..? Men det kan jo virke som det er det.

(Det kan ikke være en veldig forsinket sårskorpe fra morkaka da? Jeg fikk beskjed om at det ville komme en del blod ca 14 dager etter fødsel. Nei, da er det kanskje ikke det... :klo:)

Her var renselsen ferdig for ca en uke siden. Deilig å endelig slippe bind/truseinnlegg!

Veldig greit! Er ditt gull bedre i magen sin? :)

Har hørt om flere som har fått mensen igjen både etter 3-4 uker.. Så er kanskje ikke så tidlig få mensen igjen etter 4-5 uker da.. Merkelig. Får spørre de på helsestasjonen i morgen da, kanskje de vet. Om ikke så skal jeg til legen for 6.ukers-kontroll neste uke. Nå er kroppen min litt merkelig.. Vet ikke om dere husker hvor mye jeg slet med blødninger før jeg ble gravid? Kan jo hende kroppen har blitt surrete igjen etter fødsel pga aller hormonene i kroppen.. Bare synd jeg ikke kan "rette" det opp med p-piller denne gangen om det er det som er tilfellet her..

---

*sutre-sutre* Jeg har visdomstenner som presser på.. AU! Har fått time til en tannlege tirsdag neste uke, håper ikke smertene blir større til da. :( Ringte til legekontoret i dag og lurte på smertestillende da ibux og paracet ikke fungerer så bra. Fikk da bare beskjed fra hun i resepsjonen at jeg måtte dra til tannlegen for å få fikset problemet, de kunne jo ikke bare skrive ut sterke smertestillende til ei så ung uten å vite hva som var problemet! Jeg spurte bare om jeg kunne få noe annet enn paracet til jeg skal inn til tannlegen.. Er ikke bare-bare å få tannlegetime på dagen nå i sommerferien men det var visst vanskelig å forstå! Om det blir verre så får jeg bare oppsøke tannlegeakutten, eller hva jeg skal kalle det, selv om det er dyyyrt. :( (Har egentlig ikke råd til en saftig regning hos tannlegen akkurat nå..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjameien!! Tannverk er herk!! God bedring, håper det roer seg litt! :klemmer:

Du? På underteksten til overskriften på dagboka di, så står det fortsatt at du har knøtt i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også å huske at jeg fikk igjen mensen ganske raskt etter fødsel...Rundt 4-5 uker sånn som deg. Trodde også kanskje det var litt tidlig og det var renselsen som ikke var helt ferdig. Men det var nok mensen ettersom jeg hadde et opphold med å blø i et par uker...

Dumme visdomstenner. Teit å i det hele tatt få dem når dem bare er til bry for de fleste! Jeg skal trekke 2 visdomstenner i oktober og jeg gruer meg allerede...både til selve opplevelsen og regninga etterpå!

Stor klem til deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering bare.

Forbanna dritt det der med visdomstenner. Lå i 2-3 dager med skikkelig smerter, måtte til slutt inn til tannlegevakten i går ettermiddag for å sjekke ut hva som var galt. Visdomstannen nede på venstre siden vokser vannrett og rett inn i de andre tennene så blir et veldig hardt press. I tillegg ligger røttene til denne tannen over en nerve. Herlig! Har i tillegg blitt betennelse i denne.. Så nå går jeg på penicillin og knasker ibux.. Ville ikke trekke denne tannen før etter helgen fordi den må opereres ut og om noe skulle skje så har de stengt. Så på tirsdag skal jeg opereres. Fikk høre at jeg får igjen penger fra NAV pga situasjonen, så håper ikke regningen blir så ille.

På grunn av dette har også visdomstannen øverst på samme side blitt trigget.. Så i natt har den virkelig slått til. Nå klarer jeg nesten ikke å svelge på grunn av de smertene jeg har.. Kjennes ut som om noen har slått meg i trynet med balltre. GRUSOMT!! Ringte inn til tannlegevakten igjen og må mest sannsynlig inn til akuttime i dag å få fjernet den. Som hun sa så ville det gå veldig bra. Håper det hjelper på smertene for dette er no dritt...

Kryss fingrene for dagen i dag går bra for meg jenter.. Trenger lykkeønskninger her nå kjenner jeg!

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffamei! Det der gjør himla vondt! :(

Håper de får rydda bort ondskapen så fort som mulig. Får du kanskje tatt begge idag da?

Goooood bedring, Angel! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, har hørt mye om å ha vondt i visdomstennene, men heldigvis aldri opplevd det selv.. Håper du får ordnet på det! Skal ikke gå å ha det vondt! Spent på hvordan det gikk hos tannlegen! Krysser fingrene for at det gikk bra :jepp:

Stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjohei!

Samboer kom hjem og var med meg bort til tannlegevakten i går ettermiddag, takk og lov! Tok røntgen og heldigvis så lå den visdomstannen øverst på venstre side riktig vei, var ikke noen tegn på betennelse og null hull i tennene ved siden av.. Så de smertene jeg har er pga den betennelsen jeg har nede i munnen. Enn at det skal skape så mye smerte? Har jo vondt helt opp til øye, i ganen, helt frem til framtennene og nedover halsen.. Grøss.. Halve trynet gjør vondt. :( Men i hvert fall, hun trakk den visdomstannen øverst i munnen i går. Satte bedøvelse og trakk tannen, kjempeoverrasket over hvor fort det gikk! Det hele var over på sikkert 5 min. Rakk jo ikke å reagere før tannen var ute, veldig kjekt! Og gud så herlig det var med bedøvelse, da var jo alle smertene borte i tillegg. ;)

Hadde nesten ikke smerter i går kveld og fikk slappet litt av. Var ikke lett å spise da, så det ble tomatsuppe med sugerør! :fnise: Gikk å la meg i riktig tid så jeg fikk tatt igjen litt søvn.. Trodde jeg! Vips så var smertene tilbake og AU sier jeg bare.. Grusomt. Banket som bare det og ble lite søvn på meg. Da jeg sto opp i dag hadde jeg så vondt at tårene bare trillet. :( Ringte tannlegevakten igjen og fortalte at jeg fremdeles hadde vondt. Fikk beskjed om å dra på et apotek og ringe henne opp igjen. Dro på apoteket og fikk utdelt smerte smertestillende.. Kom hjem og fikk tatt både forte, ibux og antibiotika.. Og *vips* så ble alt så mye bedre. Takk og lov! Har fremdeles vondt og må passe på å ta smertestillende hver 2.-3. time for å vedlikeholde det.

Gleder meg skikkelig til å bli ferdig med hele greia.. Er skikkelig sliten! Heldigvis så kommer mamma nedover på mandag. Måtte spørre om hun ikke kan være her når jeg skal opereres og i ettertid i tilfellet jeg skulle få skikkelige smerter. Håper bare ikke alt dette påvirker melkeproduksjonen.. Livredd for å miste melka når jeg ikke får i meg så mye mat. Har gått greit etter at jeg har tatt smertestillende i dag, men er redd hvordan det blir etter operasjonen på tirsdag.. Hører folk ikke en gang får til å åpne munnen etterpå på mange dager. Ikke optimalt når en skal ha nok mat til lillegutt.. :(

En positiv ting med dette er jo at samboer har vært mer hjemme enn han bruker.. Og det har vært så kos!! Deilig å tenke på at det er søndag i morgen, enda en dag sammen. :hjerte:

Håper dere har en fin helg alle sammen! Og tusen takk for gode tanker. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan går det? Dumme, dumme visdomstenner altså!! :kjempesinna:

Du er hvertfall heldig som har så snill mamma som kommer å hjelper til. Du mister nok ikke melka skal du se! :) Har operert ut en visdomstann før jeg også og det er vondt de to første dagene også går det seg fort til etter det!

Stor klem til deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at den dumme tanna ble skutt bak låven, ække no godt det der!!

Smertene går heldigvis over tilslutt. Opererte ut to visdomstenner i underkjeven for noen år siden, så ut som en hamster i 3 dager :fnise:

Håper matlysten er tilbake, Angel :)

Ha en riktig fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei-hei jenter! :)

Da var enda en uke over.. Hohoi. De to siste ukene har ikke vært bare-bare for å være ærlig. Visdomstenner er no dritt! Var hos tannlegen tirsdag forrige uke å opererte ut den siste tannen.. Aldri mer om jeg skal gå til samme tannlege! Hun var så hardhendt!! Brukte laaang tid på å fjerne tannen. Det verste er jo at hun tok den ut hel.. Det skal hun jo ikke gjøre med e fullvokst tann som vokser feil vei, i tillegg til at den ligger veldig-veldig trangt og presser på andre tenner! Dere skulle seriøst ha sett størrelsen på de tengene hun drev med.. Så ut som om hun skulle trekke tanna ut av ei ku eller noe.. Hun rev og røsket sånn i den tannen at jeg kjente tennene framtennene og tennene på andre siden av munnen flytte på seg! :( Kunne seriøst ha klinket til hun dama.. Da hun endelig fikk den løs så tok hun så hardt i at hun slo den tanga rett opp i de tennene mine i overkjeven, som jeg hadde vondt i fra før av! Tårene sprutet ut, fy faen så vondt det gjorde!! Jeg ble sydd igjen, fikk smertestillende og jeg dro hjem.. Første jeg gjorde da jeg kom hjem var å legge på is, for her kom jeg virkelig til å hovne opp. Takk og lov for at jeg gjorde det, for jeg slapp unna med bare litt hevelse. Er litt stiv i kjeven enda og klarer hverdagen uten smertestillende. Juhu!

Ringte til tannlegen på fredag for jeg fikk ikke fjernet den greia hun pakket ned i såret, hun hadde ikke tid til å ta meg inn da og fikk beskjed om at hun kunne ta det i dag... Ikke faen om jeg går med den greia i flere dager enn nødvendig for det gror jo seg fast i såret.. Så jeg kontaktet en annen tannlege og forklarte situasjonen , fikk beskjed om å bare komme inn så skulle de hjelpe meg. Da jeg kom dit sa hun "går det bra egentlig, ser du er skikkelig hoven".. Kremt, tenk hvor ille det kunne ha blitt om jeg ikke satt med is hele dagen. Hun kunne også fortelle meg at de tar inn pasienter fra hun andre tannlegen hele tiden, fordi hun har gjort enn dårlig jobb osv. Så hun ble ikke sjokkert.. Så i dag skal jeg tilbake til den snille tannlegen å fjerne stingene også, og de tar ikke penger for noe av det. Er sååå glad for at jeg slipper å dra tilbake til hun andre... *grøss*

Lillegutt var på 6-ukerskontroll forrige uke også. Veide 3985g, så har gått opp 1 kg siden fødsel. Flinke gutten min. :hjerte: Er ikke den store gutten enda, men vokser veldig fint i forhold til sin kurve og de på helsestasjonen var veldig fornøyd! :) Ble også henvist til fysioterapeut for hoftene sine og nakken, da i tillegg til manuellterapeut og UL på AHUS. Jeg som ville ha fysioterapeut til lillegutt, de kan hjelpe meg med øvelser jeg kan bruke på lillegutt hjemme. :) Blir så bra!

Men nå må jeg løpe. Skal til jordmor + til tannlege.

Håper dere har det fint alle sammen! Skal ta meg tid til å skrive i dagbøkene dere når jeg har litt bedre tid. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en kjapp tur og oppdaterer meg :)

Så bra du er ferdig med den dumme visdomstanna! Jeg trakk alle 4 på en gang for noen år siden, så jeg føler med deg..

Føler du fremdeles at manuellterapien har fungert? Er nakken/hoftene til lillegutt blitt bedre? Og har den stive nakken forårsaket mye gråting hos han?

Håper uansett at manellterapi og fysio vil hjelpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...