Gå til innhold

Min hverdag. ♥

Azalea

Anbefalte innlegg

Jeg var innom "alle" butikker å så etter ammebh'er her om dagen, mye stygt og ubehagelig ute å går.. Men fant heldigvis på Lindex, de har best utvalg i både størrelser og typer! Kjøpte meg bare én i første omgang, bare for å prøve. Er hittil ganske fornøyd, mye deiligere å gå med enn vanlig bh. Nå har jeg fått en god del større pupper, er smal i livet og magen sitter fremdeles veldig høyt oppe så er vanskelig å finne noe som passer. Men som sagt, Lindex var butikken jeg fant best utvalg. :)

Åh, må innom Ikea en dag! Skal kjøpe en enkel og smal kommode vi kan ha klærne til knøttet i. Er vel greit å begynne å tenke på å vaske babyklær osv. snart. :) Har dere eget rom til babyen? Hvor oppbevarer dere babyklærne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var innom "alle" butikker å så etter ammebh'er her om dagen, mye stygt og ubehagelig ute å går.. Men fant heldigvis på Lindex, de har best utvalg i både størrelser og typer! Kjøpte meg bare én i første omgang, bare for å prøve. Er hittil ganske fornøyd, mye deiligere å gå med enn vanlig bh. Nå har jeg fått en god del større pupper, er smal i livet og magen sitter fremdeles veldig høyt oppe så er vanskelig å finne noe som passer. Men som sagt, Lindex var butikken jeg fant best utvalg. :)

Åh, må innom Ikea en dag! Skal kjøpe en enkel og smal kommode vi kan ha klærne til knøttet i. Er vel greit å begynne å tenke på å vaske babyklær osv. snart. :) Har dere eget rom til babyen? Hvor oppbevarer dere babyklærne?

Jeg slet også med å finne ammebh..Men fant faktisk en på cubus som jeg likte veldig godt. Også har jeg arvet en som også er veldig god. Den er faktisk fra Lindex :) Det er veldig greit å hvertfall ha 2 å bytte på med.. For plutselig er den ene våt etter en lekasje fra puppen eller ammeinnlegget.: fnise:

Er nok lurt å vaske litt babytøy ja..Man vet jo aldri nå om dagen... :lur: Men håper jo selvsagt gullet holder seg inne hvertfall et par uker til så han ikke er prematur... :)

Vi har eget rom til babyen, men han sover ikke der og det er heller ikke ferdig innredet. Vi oppbevarer klærne til lillemann i denne og er fornøyd med den. Et flott møbel med masse masse plass! :D Men dere skulle kanskje ha en litt mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg får undersøke flere butikker om jeg finner amme-bh. Er så vanskelig å vite hvor stor jeg bør kjøpe de om jeg kjøper nå 1 mnd. før fødsel. Jeg kommer nok til å ha minst 3 tenker jeg, kanskje 4 og. Jeg er litt pirkete av meg så da vil jeg ha noe å skifte i og jeg skulle lekke som bare det. :sjenert:

Den kommoden var kjempefin, men har dessverre ikke plass til den. :( Vi har god plass i stua eller oppe i 2.etg, men ettersom at badet er nede så er det nok best å ha klærne til knøttet nede da det er der vi skal stelle han. Har 37cm mellom dusjen og vaskemaskinen, mangler 3-4 cm for å få inn en smal kommode der.. Irriterende! Men fant dette skapet på Ikea, der har vi plass til å ha noen bodyer og strømpebukser i hvert fall. Også er det plass til å ha stelleprodukter osv. Kanskje vi kjøper noen fine kurver eller noe å ha i de øverste hyllene der. Vi får se, vi får se.. :) Også blir det vel så vi kjøper kommoden for å ha stående inne på stua, den roper liksom ikke kommode. :fnise: Så får vi heller kjøpe en større kommode når knøttet blir litt større og trenger mer plass rett og slett.

Nei, han kan få være der inne i noen uker til. Det skal han, men helst ikke etter termindato. Mammaen begynner å bli utålmodig. :fnise:Her er tippeliste, gjerne kom med dato. Er så spennende å høre hva andre tipper.

I natt hadde jeg en litt tøff natt, i hele går hadde jeg litt mer kynnere enn jeg som regel bruker å ha og litt hardere. I natt lå jeg i noen timer med veldig harde kynnere, mensenmurringer og smerter i hoftene/ned mot fremsiden av lårene. Tok meg over to timer etter at jeg la meg ned før ting roet seg og jeg fikk til å sove. Modning for fullt? :klo: Har begynt på bringebærbladkaplser, men skal vel ikke påvirke så mye? Brukt de bare i 2-3 dager eller noe.

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, skjønner du begynner å bli utålmodig, da! Ikke lenge igjen nå :rodmer: Tenk at om 4-6 uker er du MAMMA! :rodmer:

Huff, hørtes ikke godt ut :( Kroppen din driver nok og forbereder seg til den store dagen! Håper du får sove bedre i natt :jepp:

Har du det meste klart nå, eller? :) Hvilken vogn skal du ha?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som natta mi du har hatt, bare at mine tak kom slik at jeg rakk å sove en halvtime mellom ;)

Da skal jeg se om jeg finner noe ammebh på Lindex, og kanskje Cubus også. Synes også det er vanskelig å vite størrelse. Men tenker at om den er bittelitt stor nå passer den kanskje til melkesprengte pupper :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skapet til badet var jo fint da! Og jeg tror det ville vært lurt og fint og sette inn noen kurver i de hyllene, som du sa :)

Ja, er best at lillegull er i magen til han er helt ferdig og klar for den store verden! :) Gud så spennende det skal bli å høre fra deg når den tiden kommer :)

Hørtes ubehagelig ut med de smertene du hadde..Høres ut som at kroppen er i full gang med modning! Og det er jo bare et godt tegn, selv om det noen ganger er vondt. Håper det ikke sliter deg ut da!

Er alt bra ellers, Angel-A? Begynner du å føle deg klar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Tror ikke jeg har somlet meg inn her før :sjenert: Spennende å lese om det som skjer, ikke så lenge igjen :strix: Håper du får sove uten alt for mye vondter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninnin86:

Jeg er snart mamma. :rodmer: Føler "alle" rundt meg får baby nå, mange på terminklubbene som allerede har fått så begynner å bli litt utålmodig. :fnise: Men han kan gått få lov til å vente litt til altså, men i slutten av juni er han hjertelig velkommen om han vil hilse på litt tidligere. :jepp:

Ellers er det bare noen småting som mangler nå. Skal kjøpe kommode til knøttet + et skap for å ha på badet nå på torsdag. Skal sette opp møblene og la det få lufte seg i noen dager før jeg begynner å vaske klærne til lillegutt. Kribler litt i magen når jeg tenker på det faktisk.. :sjenert:

Vi har en Easywalker Qtro til lillegutt. :) Kjøpte den på 40% salg her i vinter og gleder oss til å bruke den. Er kjempelett, veldig enkel, tåler mye, bra sportsvogn, alle 4 hjul er kraftige, svingbare hjul foran, stødig, enkel å styre og tilleggsutstyret som følger med er bra. :) Jeg er glad i å være ute i frisk luft så for meg er det viktig at vognen tåler litt og fremdeles er lett og stødig å trille.

Selma:

Du har hatt det samme? Er nok modning for alle penga kan jeg tenke meg. Heldig du som klarte å sove litt mellom da, her sto det på konstant i noen timer. Skikkelig harde kynnere, til å være godt vant til kynnere så ble jeg litt bekymret i noen minutter. Men gikk heldigvis fint. :)

Har hatt noen "episoder" på dagen også, men ikke like ille. Kjenner godt at kroppen begynner å gjøre seg klar for slutten nå. Stikninger, mensensmerter, kynnere og vondt bekken. Men til tross for dette så tror jeg kanskje at jeg skal prøve modningsakupunktur også. :)

Du får rope ut om du finner noen gode bh'er. :) Kanskje det holder med 2-3 stk til fødsel? Synes de er mye behageligere enn bh'er med spiler nå for tiden.

ara:

Ja, jeg tror ikke det skapet blir så dumt. :) Jeg må bare finne kurver som passer inn, men får se på det når jeg er på Ikea nå på torsdag. Fikk mld av svigermor om at hun skulle kjøpe kommode og skap til oss. Veldig, veldig greit! :)

Har du store planer for juli, ara? Kunne du ha tenkt deg å ha vært min sladrevenn når den tid kommer? :sjenert:

Jeg gleder meg masse til lillegutt kommer, kjenner at det kribler i magen når jeg tenker på det. Begynner virkelig å kjenne på den gravidfølelsen nå. :rodmer: Er så spent på hvordan han ser ut, hvilke farger han arver, personligheten hans.. Sukk!

Ikke behagelig akkurat, men jeg tar gjerne i mot det! Jeg er veldig gira og synes alt er veldig spennende. :jepp: Som jeg skrev til Selma så vurderer jeg modningsakupunktur også, vil gjerne unngå en så hard fødsel som min mor hadde med meg.. Hva tror du?

Begynner virkelig å nærme seg terminen nå, 4 uker igjen i morgen. Og de ukene kommer til å gå fort tror jeg. :) Får besøk av mamma og kanskje min lillesøster så da går dagene fort! Og i tillegg har jeg jordmortimer, både jeg og samboer har bursdag i juni, vi får besøk av pappa og min stemor(for første gang siden jeg flyttet hit) og vi skal ordne klart det siste før lillegutt kan komme. Så dagene kommer til å fly unna. :jepp:

rhubarb:

Velkommen skal du være, er alltid hyggelig med besøk i dagboka! :klemmer:

Er veldig spennende nå fremover, gleder meg bare mer og mer for hver dag nå!

Alt bra med deg? :)

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det kribler litt ekstra i magen når du snart skal vaske klær å fylle hylla med :jepp:

Skapet var forresten veldig fint!

Begynner det å gå opp for deg at du om noen uker kan kalle deg mamma eller?

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det kribler litt ekstra i magen når du snart skal vaske klær å fylle hylla med :jepp:

Skapet var forresten veldig fint!

Begynner det å gå opp for deg at du om noen uker kan kalle deg mamma eller?

Det er ganske stor forskjell på å faktisk dra ut å kjøpe babyklær og det å vaske de for å legge det i en kommode altså! Høres merkelig ut, men det er først nå det går opp for meg at de søte små klærne skal brukes av lillegutt i magen. :fnise: Tror skapet kan bli bra, har ikke sett det "in real life" enda, så håper det ikke er skikkelig dårlig kvalitet på det eller noe. Men finner sikkert en annen løsning om det skulle bli helt krise. Men litt fine kurver i hyllene så blir det bra. :)

Vet du, den graviditetsfølelsen har vokst noe helt merkelig på meg de siste dagene. :gravid::rodmer: Jeg har mye mer vondter, sover kjempedårlig og er sliten hele tiden.. Men igjen så føler jeg at jeg har masse energi. :fnise: I tillegg så har jo knøttet vokst en del og kjenner bevegelsene hans så mye bedre, kjenner godt at han stikker ut rumpa eller hælen o.l. Er spennende! :rodmer: Så ja, begynner virkelig å kjenne på den mammafølelsen nå. Og det er så herlig! Jeg er litt der i dag.. --> :bolledeig:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Dumme Kg i dag.. Masse dobbel-poster og masse rot i innlegg. :( Mister bilder også.

post-16489-0-68182300-1339500467_thumb.jpost-16489-0-20634300-1339500476_thumb.jpost-16489-0-63926200-1339500483_thumb.jpost-16489-0-39294600-1339500490_thumb.jpost-16489-0-03113000-1339500494_thumb.jpost-16489-0-28692000-1339500498_thumb.jpost-16489-0-11661700-1339500506_thumb.j

Uke 4, uke 16+3, uke 21+6, uke 24+4, uke 26+5, uke 29 og uke 35+5.

Her er magen fra uke 4 til 35+5. Ser magen har forandret seg en del, og det kjennes! :) Også med noen kg ekstra.. :sjenert:

Magen ligger akkurat på den røde streken på sf-linja og er 94 cm rundt på det største. Om det er mye eller lite, det vet jeg ikke.

Legger ved tippelisten i tilfellet noen føler for å tippe, er så morro å se hva dere tror. :)

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske stor forskjell på å faktisk dra ut å kjøpe babyklær og det å vaske de for å legge det i en kommode altså! Høres merkelig ut, men det er først nå det går opp for meg at de søte små klærne skal brukes av lillegutt i magen. :fnise: Tror skapet kan bli bra, har ikke sett det "in real life" enda, så håper det ikke er skikkelig dårlig kvalitet på det eller noe. Men finner sikkert en annen løsning om det skulle bli helt krise. Men litt fine kurver i hyllene så blir det bra. :)

Vet du, den graviditetsfølelsen har vokst noe helt merkelig på meg de siste dagene. :gravid::rodmer: Jeg har mye mer vondter, sover kjempedårlig og er sliten hele tiden.. Men igjen så føler jeg at jeg har masse energi. :fnise: I tillegg så har jo knøttet vokst en del og kjenner bevegelsene hans så mye bedre, kjenner godt at han stikker ut rumpa eller hælen o.l. Er spennende! :rodmer: Så ja, begynner virkelig å kjenne på den mammafølelsen nå. Og det er så herlig! Jeg er litt der i dag.. --> :bolledeig:

Blir vel noe helt annet enn å bare handle klærne ja :)

Blir sikkert kjempebra når du får ordnet det som du selv ønsker :jepp:

Så bra at formen er fin til tross for litt vondter!

En veldig spennende tid du har foran deg nå :rodmer:

Du har en perfekt gravidmage forresten, helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir vel noe helt annet enn å bare handle klærne ja :)

Blir sikkert kjempebra når du får ordnet det som du selv ønsker :jepp:

Så bra at formen er fin til tross for litt vondter!

En veldig spennende tid du har foran deg nå :rodmer:

Du har en perfekt gravidmage forresten, helt nydelig!

Jeg håper det, om sluttresultatet blir det samme som det bildet jeg har i hodet er jo noe annet. :fnise: Men skal bli gøy å handle inn nå på torsdag! :) Deilig å begynne og se at slutten nærmer seg, eller begynnelsen nærmer seg. Som en ser det. ;)

:sjenert: Så snill du er..! Tusen-tusen takk for mageskryt, Mala! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det blir jo slutten på svangerskapet, men starten på familielivet ;)

Jeg er bestandig snill jeg, og jeg mener det virkelig, tror faktisk du har den fineste gravidmagen jeg har sett! Og jeg ser ikke annet en gravide mager over alt for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det blir jo slutten på svangerskapet, men starten på familielivet ;)

Jeg er bestandig snill jeg, og jeg mener det virkelig, tror faktisk du har den fineste gravidmagen jeg har sett! Og jeg ser ikke annet en gravide mager over alt for tiden!

Sant, så sant! Ny spennende fase i livet. :rodmer:

Du er bestandig snill, i hvert fall her inne på KG. :) Oi, nå blir jeg litt rørt kjenner jeg.. Og litt sjenert, flau og veldig-veldig glad. :blush: Tusen takk Mala! :klemmer: God du er. Snart er det vel din tur og skal du se! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninnin86:

Jeg er snart mamma. :rodmer: Føler "alle" rundt meg får baby nå, mange på terminklubbene som allerede har fått så begynner å bli litt utålmodig. :fnise: Men han kan gått få lov til å vente litt til altså, men i slutten av juni er han hjertelig velkommen om han vil hilse på litt tidligere. :jepp:

Ellers er det bare noen småting som mangler nå. Skal kjøpe kommode til knøttet + et skap for å ha på badet nå på torsdag. Skal sette opp møblene og la det få lufte seg i noen dager før jeg begynner å vaske klærne til lillegutt. Kribler litt i magen når jeg tenker på det faktisk.. :sjenert:

Vi har en Easywalker Qtro til lillegutt. :) Kjøpte den på 40% salg her i vinter og gleder oss til å bruke den. Er kjempelett, veldig enkel, tåler mye, bra sportsvogn, alle 4 hjul er kraftige, svingbare hjul foran, stødig, enkel å styre og tilleggsutstyret som følger med er bra. :) Jeg er glad i å være ute i frisk luft så for meg er det viktig at vognen tåler litt og fremdeles er lett og stødig å trille.

Kan skjønner det kribler i magen, ja!! Bokstavlig talt :fnise: Sikkert rart å vaske babyklærne for første gang! :jepp: Koselig, da!! Gleder meg til det blir min tur!!

Vognen så jo kjempefin ut! Greit å kjøpe på salg, blir jo så forferdelig dyrt hvis man skal betale fullpris for alt utstyret man skal ha!

Ellers ser jeg at vi kan joble for 36 uker i dag!! :hoppendeglad:

Edit: NYDELIG babymage, btw :jepp: !! Ser ut som du kun har fått vekt på magen, for å si det sånn, for du er jo rimelig slank ellers :jepp:

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, så sant! Ny spennende fase i livet. :rodmer:

Du er bestandig snill, i hvert fall her inne på KG. :) Oi, nå blir jeg litt rørt kjenner jeg.. Og litt sjenert, flau og veldig-veldig glad. :blush: Tusen takk Mala! :klemmer: God du er. Snart er det vel din tur og skal du se! :hjerte:

Bare hyggelig, du får ta det til deg, for jeg mener det! :jepp::klemmer:

Håper det ikke er alt for lege til jeg får gravidmage :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyydelig babymage Angel-A!! Du ser helt fantastisk ut! :rodmer:

---

Endte opp med et par ammebh-er fra Lindex, takk for tips :) Men jeg får ikke brukt de enda, for kjøpte de litt vel store (optimistisk ang puppestørrelsen etter fødsel kanskje :fnise: Vi får nu se..).

Håper alt er fint med deg ellers! Kan jo virke som det er mye modning på gang hos deg :jepp: Tror ikke jeg kjente noe så "tidlig". Er først de siste dagene det har vært noe action hos meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 uker!!

:strix:

Ninnin86:

Når lillegutt sparker nå så er det ikke kribling altså, da er det full kraft skal jeg si deg. :fnise: Våkner om natten og har skikkelig vondt i magen nå for tiden, han er sååå aktiv da. Magen er jo på sitt høyeste nå, spennende å se om den synker som andres mager eller om den fortsetter å være høy helt frem til fødselen.

Ja, vognen er veldig grei. Den triller seg selv omtrent, trenger ikke å bruke noe kraft i det hele tatt. Og snur seg på en 50-øring, glad jeg har svingbare hjul! Er veldig fornøyd! :jepp:

Tusen takk for mageskryt!! :klemmer: Magen har vokst en del ja :fnise: Blir spennende å se hvordan den blir seende ut etter fødsel.

Mala:

Du er så god! Plutselig så er den der Mala, jeg skal krysse alle mine fingre for at det blir 2013-baby(helst vår) på deg! :klemmer:

Selma_:

Tusen takk for det, Selma! :klemmer:

Hvordan står det til meg magen din? Har den vokst mye de siste 2-3 ukene? Og har den sunket? Er så spent på hvordan og hvor mye magen min forandrer seg den siste mnd. :sjenert:

Så bra! Skal stikke innom Lindex igjen jeg og, må ha 1-2 til. Det er bedre at du har litt å gå på, skal jo ha plass til både innlegg og melkesprengte pupper så. :fnise: Jeg tror kanskje jeg har bommet andre veien igjen.. Kremt, så skal vente litt til før jeg kjøper flere tror jeg. :sjenert: Synes puppene mine plutselig har vokst en del de siste to dagene, håper virkelig de ikke blir enda større når melka kommer. Store nok nå!

Er nok modning på gang, kjenner litt hver ettermiddag/kveld/natt. Men ikke like ille som den natten, heldigvis..! Skal til jordmor neste tirsdag, tenkte jeg skulle spørre henne hva hun mener om modningsakupunktur. Om hun sier at det er bra så blir det nok så jeg bestiller meg en time eller to, om det viser seg at økonomien strekker til. Er ikke billig har jeg sett..

Tenk at du snart er 39 uker gravid! Kjenner jeg er skikkelig spent på dine vegne!! :klemmer:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...