Gå til innhold

Min hverdag. ♥

Azalea

Anbefalte innlegg

Hurra for 7 uker!! :)

Skjønner at du er usikker på legevalget, men det er vel kanskje ikke noe man kan angre? Så da må du nesten bare gi den nye en sjans tror jeg..

Fikk du svar på siste hcg-en?

Kjipt med en sjef som ikke svarer! Men det får være hans problem... Fint at du fikk sykmelding da, håper det gir seg med blødninger!

God helg! :klemmer:

Endret av Selma_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er kanskje ikke det. Håper bare hun andre legen tar meg ihvertfall like seriøst som nåværende. Også er jeg litt for flink til å føle på samvittigheten.. Skjemmes av og til. :/

Fikk 35000 på den første, og etter 5 dager var den opp på 69000. Vet ikke om det er bra eller dårlig jeg, men så lenge det stiger så er jeg fornøyd. Jeg har vært en god del dårligere i uka som har vært, vært myyye kvalm. :( Og nå i tillegg har jeg hatt en del blødninger så er veldig usikker på om dette kommer til å gå bra. Tror jeg ringer legen på mandag og hører med han om jeg ikke kan få komme å ta enda en prøve evt. bli sendt til tidlig ul.. For dette tar på. :(

Fikk endelig svar av han, ting tar tiiid. Sa han kom til å ringe meg en dag til uka for å høre hvordan det går med meg, tror ikke jeg kommer til å ta tlf. :sjenert: Jeg er bare så ufattelig dårlig til å ljuge og føler alle sammen kan gjennomskue meg, men det er sikkert bare oppi hodet mitt. :fnise: Jeg har ikke sagt noe på jobben enda at jeg er sykemeldt pga. graviditet.. Og vet ikke når jeg evt skal si det. Jeg er bare så redd for å miste, og det å si fra til de om det skjer kan fort bli ubehagelig..?

Hva ville du/dere ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du blir sendt til tidlig UL da, det vil nok berolige veldig å se den lille på skjermen! Og blødninger bør være god nok grunn til å få en tidlig UL..

Tror jeg ville sagt det til sjefen på jobben, men ikke noen andre. Så om det går den ene eller andre veien vet sjefen hvertfall grunnen til at du er sykmeldt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da krysser jeg fingrene for at han er forståelsesfull og forstår meg når jeg ringer han på mandag. Bruker jo så mye energi på å tenke på dette. :sukk:

Hm, da tror jeg kanskje at jeg sier det.. Kanskje. Må tenke litt i helga. :sjenert:

Greit å ha noen og spørre, tusen takk for gode svar. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare hyggelig :klemmer:

Er jo ikke akkurat supersvar jeg kommer med da, mest bare tanker.. Har f.eks ikke sagt noe til sjefen min selv enda ;) men det er mest fordi jeg har vært i så god form, at jeg tror en sykmelding er rimelig fjernt. Derfor venter jeg med å si det til sjefen til rett før jul tror jeg :sjenert: Men ingen fare om hun får vite det før da, har bare ikke falt seg naturlig å si det enda.

Håper kvalmen din blir bedre snart! Det er ikke noe godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble jeg faktisk ganske lettet når det gjelder bytte av lege. Jeg har tidligere vært litt redd for at jeg byttet lege for tidlig, men det er jeg altså ikke lengre. I går sendte jeg legekontoret mitt ei mld om at jeg ønsket å komme inn å ta en ny hcg-prøve ettersom at jeg den siste uka har vært veldig syk og har hatt en del blødninger. Legen har selv sagt at det skal følges opp, men da jeg fikk svar fra legekontoret ble jeg litt sjokkert. Jeg kunne få lov til å komme ned å ta en prøve men da måtte jeg selv betale for det.. Jeg sendte ei mld tilbake og lurte på hvorfor jeg måtte det og at da ville jeg heller vente til jeg fikk snakket med legen, eneste jeg fikk tilbake var "ok". Jeg synes det er så merkelig at de ikke gjør mer for en pasient enn det der, de kunne jo f.eks få legen til å ringe meg når han har tid eller noe.. Virker så kalde. Eller er det jeg som er storkrevende? Det tar sånn på å være så dårlig og ha slike blødninger, ihvertfall da jeg har mistet to ganger før. :( Nå gleder jeg meg bare til 1.12, da har jeg endelig ny fastlege, håper virker hun tar meg litt mer seriøst enn nåværende.

Jeg er fremdeles ikke helt sikker på om jeg vil si noe til sjefen enda, må nok vente til at jeg vet at sjansen for at ting går bra er større. Synes det er litt skummelt å dele dette med folk, nå så tidlig synes jeg graviditet er veldig privat og noe jeg ikke har så veldig lyst til å dele enda. Om jeg blir sykemeldt igjen, så får jeg tenke på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅ utrolig teit av legekontoret å oppføre seg sånn! Du skal jo ikke måtte betale for hcg!? Hos meg var det hvertfall ikke noe prat om at jeg skulle betale for det. Bra det kun er få timer til 1.des, så du kan dra til den nye fastlegen din :)

Gratulerer med 8 uker!! Stas når man kan tenke at man faktisk er 2 mnd på vei :rodmer: 7 to go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jenter. :klemmer:

Da har jeg fått svar på siste hcg-prøve, nivået har heldigvis steget til tross for masse blødninger. Er så glaaad! :hoppendeglad:

Planer for helga da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kom over en tråd her inne på KG om det å få barn eller ikke, jeg må ærlig innrømme at jeg er veeldig sjokkert over at folk har så sterke meninger om akkurat dette temaet. Og ikke minst at folk sitter og dømmer folk som enten har barn eller velger å ikke få barn. Når jeg ser hvor sterkt folk reagerer over et "så lite" tema så er det faen ikke rart det er krig i verden.. :hakeslepp:

Her er tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar på siste hcg-prøve, nivået har heldigvis steget til tross for masse blødninger. Er så glaaad! :hoppendeglad:

Så ikke denne gode nyheten før nå! Så bra at hcg har steget!! Beroligende å vite at det vokser der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke denne gode nyheten før nå! Så bra at hcg har steget!! Beroligende å vite at det vokser der inne :)

Ja, får håpe at det stemmer. Det er jo vanlig at hcg-nivået stiger selv fosteret slutter å utvikle seg. Ikke for å være negativ altså, jeg bare prøver å være realistisk til hele greia med tanke på hva som har skjedd før. Lettere å takle det om det skulle gå galt. :sjenert:

Selv tror jeg i skrivende stund at alt er ok, for jeg er fremdeles kvalm og jeg trooor jeg har fått en liten bump nederst på magen.:rodmer:

Første svangerskapskontroll neste uke, da er jeg 10 uker på vei. Blir spennende å se hvordan den timen blir, er forresten hos den nye legen. :)

9 uker :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Må skryte litt over meg selv.. :sjenert: Har ligget med kvalme siden uke 4, har hatt mye magesmerter og har i tillegg hatt en del blødninger. I tillegg til plagene har jeg vært uheldig med legetimer osv. Det er så deilig å tenke på at det er bare er 2 uker igjen til jeg har nådd de magiske 12. Gleder meg til nyttår, skal på min første svangerskapskontroll i uke 13, litt sent med det får gå... Er det noe jeg burde huske å ta opp på den timen?

Tror jeg kommer til å få legen til å fikse jordmor til meg, lettere for meg å ta opp kvinnelige plager og tanker med ei dame enn med en mann. Skulle ønske jeg kunne gå til en damelege som har peiling på graviditet.. Hm.

Hvordan er legen deres? Skal dere gå til jordmor eller skal dere bare gå til legen?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk, snart 12 uker! Fantastisk!!

Jeg har valgt å gå annenhver gang til lege og jordmor og trives veldig godt med det.

Legen min er supersnill og søt men han er mer sånn rett på sak, mens jordmor kan du ha litt mer samtale med, og ikke minst som du sier at det er mye lettere å snakke med henne om alt egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går forhåpentligvis fort fram til uke 12 nå! Det er jo jul og greier, og jeg synes i hvertfall at julen alltid går unna så fort! :)

Jeg skal også annenhver gang til lege og jordmor. Skal til første ordentlige legetime i dag faktisk, så jeg er også over 13 uker på første svangerskapskontroll. Deretter er det jordmor i midten av januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk, snart 12 uker! Fantastisk!!

Jeg har valgt å gå annenhver gang til lege og jordmor og trives veldig godt med det.

Legen min er supersnill og søt men han er mer sånn rett på sak, mens jordmor kan du ha litt mer samtale med, og ikke minst som du sier at det er mye lettere å snakke med henne om alt egentlig :)

Synes det er veldig greit at jeg er 12 uker på vei nå! Tiden har på en måte gått fort, men på samme tid har den stått i ro.. Nå synes jeg bare magen kan poppe litt ekstra ut så jeg ikke bare ser litt lubben ut.. :P Greit å ha funnet ut om noe som passer det godt da. :) Skal på første svangerskapskontroll den 5 januar, er da 13 uker på vei. Er veldig spent på hvordan timen blir. Trodde det var litt sent med første kontroll da jeg? :klo: Er også spent på om han i det hele tatt kommer på å søke om fødeplass++ da han har virket litt stressa og distré tidligere. Hvordan går det med deg da? Har du hatt en fin jul? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...