Gå til innhold

Synske folk


Gjest Lebewesen93

Anbefalte innlegg

Alt dette fikk han frem utifra det lille jeg skrev til han i en mail.

Jeg sier ikke dette for å rakke ned på de som ikke tror på synske, men kanskje for å få høre teorier på hvordan han klarte å finne ut alt dette.

Kan du ikke legge ut epostene så kan vi se da?

Ingen liker å bli lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart det finnes såkalte synske mennesker! :)

Det har jeg følt på min egen kropp, samt hatt så mange fantastiske, men spæisa opplevelser om, at det kan jeg garantere deg - de finnes!

Ble født hjemme der både min farfar hadde dødd og min familie bodd de siste tre generasjoner.

Vokste dermed opp i et hus mine venner var redde for å være, hunder ble skeptiske, og der min far alltid sa: Det er ikke noe å være redd for - det er bare min mor.

Dessuten var mormoren min synsk så der har jeg også fått mye. (hun taklet det ikke og ble alkis, btw)

Når det er sagt.

Det finnes så utrolig mange uærlige og fake mennesker der ute som l a t e r som.

Hvem er det flest av? Helt klart de som gir seg ut for å være noe de ikke er (uærlig, og lureri)

Det finnes bare en liten del synske blant oss. De er helt klart i mindretall, for å si det slik :)

De mest troverdige?

Spør du meg?

De ærlige - helt klart.

Man kan kjenne de igjen inne i skogen blandt de såkalte klarsynte. Man kjenner de igjen på deres ærlighet.

Lykke til på letingen etter den rette som da kan fortelle og guide deg videre ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke legge ut epostene så kan vi se da?

Ingen liker å bli lurt.

Vel, pga at det står såpass mye personlig i mailen fra ham så velger jeg å ikke legge ut den.

Har ikke lyst til å utlevere meg på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, pga at det står såpass mye personlig i mailen fra ham så velger jeg å ikke legge ut den.

Har ikke lyst til å utlevere meg på den måten.

På grunn av at din anekdote er såpass vag kan jeg ikke bli særlig overbevist. Har hørt mer imponerende historier for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av at din anekdote er såpass vag kan jeg ikke bli særlig overbevist. Har hørt mer imponerende historier for å si det sånn.

Nei, jeg skrev heller ikke dette for å overbevise deg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skulle finnes synske.... hvorfor klarer de aldri å hjelpe politiet å finne savnede / døde personer?

Det har blitt gjort undersøkelser på nettopp det, om oppklaringsprosenten var høyere ved assistanse av "synske" b.annet i England der de har brukt "synske" i etterforskningen. Resultatet var at oppklaringsprosenten ikke var høyere ved bruk av "synske" ledespor, enn ved god gammeldags politietterforskning.

Det sier det meste synes jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og synes synd i de som virkelig tror at man bare blir borte vekk når man dør. Så trist tanke.

Tenk at

så mange

er så redde for livet

at de må tro

på noe bedre

etterpå

for å overleve

til de dør.

Sitat Gunnar Tjomlid. Han skriver mye bra om såklalte synske på sin blogg Unfiltered Perception. Anbefales!

Ellers synes jeg at det sier alt når disse "synske" personene alltid nekter å la seg teste under kontrollerte forhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke kalle meg selv synsk. Men jeg har sett ånder. De er overalt, og viser seg ofte for meg. De kommer ofte innom på besøk. Litt synd at dere tror at etterlivet ikke finnes. For tro meg, det gjør det. Nå kommer det sikkert negative reaksjoner og motsigelser på det lille jeg skrev her, så jeg foretrekker å være anonym og lister meg stille ut herifra igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det finnes synske mennesker. Men jeg tror de fleste ikke er "the real thing".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen synske som kan se hvem som har tatt sykkelen min?

Hint: Trondheim.

Dersom noen klarer det så skal jeg være tilbøyelig til å tro på klarsynthet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Hvis det skulle finnes synske.... hvorfor klarer de aldri å hjelpe politiet å finne savnede / døde personer?

Vel, det det er jo faktisk synske som hjelper politiet å finne savnede/døde personer da, og som klarer det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, det det er jo faktisk synske som hjelper politiet å finne savnede/døde personer da, og som klarer det.

Up for the challenge? Nevn ÈN. Ett enkelt tilfelle der den synske personen lokaliserte den savnede. For så vidt jeg vet, så skjer dette aldri, og i de tilfellene der politiet gidder å høre på dem, så ender det alltid med at de leter på feil sted, og kaster bort mye tid med det. De hadde hatt bedre hell med det de vanligvis gjør: Metodiske søk basert på etterforskningsinformasjon og sannsynlighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Nei egentlig ikke.

Har bare sett det på TV, og tror ikke jeg gidder å bruke tid på å søke opp det på nettet.

Så en dokumentar en gang, hvor dette spørsmålet kom opp.

Husker ikke hva hun het, men det var ei dame som hjalp politiet i Texas. Ifølge politiet så hadde hun kommet til dem og fortalt at personen de søkte var på en bestemt plass og beskrev gjerningsmannen og bilen han hadde kjørt.

Begynner å bli en stund siden jeg så dette nå så husker ikke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei egentlig ikke.

Har bare sett det på TV, og tror ikke jeg gidder å bruke tid på å søke opp det på nettet.

Så en dokumentar en gang, hvor dette spørsmålet kom opp.

Husker ikke hva hun het, men det var ei dame som hjalp politiet i Texas. Ifølge politiet så hadde hun kommet til dem og fortalt at personen de søkte var på en bestemt plass og beskrev gjerningsmannen og bilen han hadde kjørt.

Begynner å bli en stund siden jeg så dette nå så husker ikke alt.

Her blir kildekritikken ekstremt viktig. Hvis du leter etter informasjon hos aktører med den samme basisen som "Åndenes makt", så vil du antakelig finne opp til flere beretninger om synske personer som har utretta fantastiske ting. Men problemet med det, er at disse beretningene stammer stort sett fra de "synske" selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Consensio

Nei, altså dette programmet var langt ifra noen åndenes makt program, og av det jeg kan huske så snakket de ikke med den synske i det hele tatt, kun med politiet.

Men som sagt, husker ikke navnet på programmet eller hele innholdet, så det blir vanskelig å finne det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det finnes såkalte synske mennesker! :)

Enig :)

Men det finnes ikke virkelig synske mennesker.

Ingen kan se hva som har skjedd i fortid, eller hva som vil skje i fremtid. Så enkelt er det.

Synske mennesker er svindlere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke kalle meg selv synsk. Men jeg har sett ånder. De er overalt, og viser seg ofte for meg. De kommer ofte innom på besøk. Litt synd at dere tror at etterlivet ikke finnes. For tro meg, det gjør det. Nå kommer det sikkert negative reaksjoner og motsigelser på det lille jeg skrev her, så jeg foretrekker å være anonym og lister meg stille ut herifra igjen...

Finnes mennesker som har sett drager og enhjørninger også. Det er ikke særlig overbevisende akkurat.

Så nei, jeg tror ikke deg sånn uten videre. Dersom jeg skulle trodd på alle som sa "tro meg, jeg har sett det" hadde jeg vært en lettlurt idiot.

Nei, altså dette programmet var langt ifra noen åndenes makt program, og av det jeg kan huske så snakket de ikke med den synske i det hele tatt, kun med politiet.

Men som sagt, husker ikke navnet på programmet eller hele innholdet, så det blir vanskelig å finne det igjen.

Du har sett noe på tv en gang, men husker ikke helt?

Beklager, det holder ikke. Hvis det hadde vært nok til å overbevise meg hadde jeg allerede trodd på ufoer, hemmelige reptilvesener og annet tull.

Endret av Ekerilar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Carolinka

Noen synske som kan se hvem som har tatt sykkelen min?

Hint: Trondheim.

Dersom noen klarer det så skal jeg være tilbøyelig til å tro på klarsynthet.

Ja, da vil DU få det bekreftet. Og du kan fortelle der her på forumet etterpå. Men for oss andre vil det fortsatt bare være en anekdote / historie. :o)

Det sterkeste beviset man kan få er vel at man opplever noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...