Gå til innhold

Fryse morsmelk med alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som overskriften sier. Jeg har tatt meg et par pils i kveld, og må pumpe for å unngå spreng og så jeg ikke minsker produksjonen. Men må jeg kaste denne melken, eller kan den fryses?

Jeg har masse melk så jeg trenger ikke å ta vare på den. Men det er synd å kaste den også, om jeg ikke må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkohol fryser ikke, så med mindre du vil skjenke ungen din, så tror jeg den må kastes, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Alkoholnivået i morsmelken er neppe så høyt at melken ikke fryser - men du må kaste melken for alkoholen forsvinner ikke ved frysing, så rrakel har nok rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ingen planer om å skjenke barnet mitt, så jeg risikerer ingenting. Men jeg visste ikke om alkoholen går ut av melk som er pumpet på samme måte som det vil gå ut av kroppen etterhvert. Men da kaster jeg melken uansett, for å være på den sikre siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du alkohol i kroppen, så har melken din alkohol. Den forsvinner ikke selv om du pumper deg. Jeg ville ikke spart på den melken som inneholder alkohol. Du har jo nok melk, som du sier, så da er det jo ikke noe stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har pumpet ut melken fordi du ikke vil amme etter at du har drukket, må du kaste melken.

For øvrig tror jeg ikke et par pils i løpet av en kveld er grunn for ikke å amme, men det er vel egentlig en annen sak. Og jeg er enig i at det er greit å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite alkohol har nok ikkje noko å seie. For kva får du i promille av 2 pils? 0,2? Dermed vil ikkje mjølka innahalde stort meir alkohol enn kulturmjølk ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite alkohol har nok ikkje noko å seie. For kva får du i promille av 2 pils? 0,2? Dermed vil ikkje mjølka innahalde stort meir alkohol enn kulturmjølk ;)

Signerer denne! Greit nok at det er lurt å være på den sikre siden, men to pils vil nok ikke påvirke barnet noe spesielt..En annen sak er jo det psykiske..Kan godt være jeg selv ikke kommer til å føle meg komfortabel med å gi sønnen min melk etter ei pils eller to, når den tid kommer.. ;) Det er liksom en terkel på det der, om at man skal være hundre% avholds..Men nå er ikke det et stort problem, er ikke noen kosedrikker, så med mindre jeg skal på fest, så drikker jeg ikke. Og fest blir det lenge til. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du alkohol i kroppen, så har melken din alkohol. Den forsvinner ikke selv om du pumper deg. Jeg ville ikke spart på den melken som inneholder alkohol. Du har jo nok melk, som du sier, så da er det jo ikke noe stress.

TS her: Neida, jeg vet at alkoholen ikke forsvinner ved å pumpe, men jeg får så spreng når hun hopper over 2-3 måltider, så jeg må pumpe for å lette trykket. ;) Og om jeg kunne fryse den melken og være sikker på at alkoholen ble borte, så ville det bare være et pluss.

Jeg merket såvidt alkoholen selv, så det hadde nok ikke vært noe stress å amme egentlig. Men det er det at jeg ikke vil gi ungen melk jeg vet inneholder alkohol, uansett hvor lite det er, når hun kan få pumpet melk på flaske som ikke gjør det. :) Som flere sier, det er nok det psykiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...