Gå til innhold

Vondt i magen og korsryggen


sunflower87

Anbefalte innlegg

Hei på sene kvelden.

Jeg er 37+5 uker på vei, og har hatt mye kynnere og vondter i magen iløpet av dette siste trimesteret. Jeg har også fått påvist kort livmorhals i uke 29, og fikk streng beskjed av legen på føden om å ta det rolig. I kveld så begynte jeg å få ganske vondt i magen og i korsryggen, men det er kun på venstre side. Det kjennes ikke ut som de kynnerne jeg har fått stiftet så godt bekjentskap med, og det er ikke pause mellom vondtene. Det er vondt hele tiden, men med forskjellig styrkegrad. Jeg har ikke tatt tiden mellom smertetoppene, men lurer litt på om jeg skal gjøre det nå.

Det jeg lurer på er om noen av dere har opplevd det samme, og er det noe jeg bør ringe føden for å snakke om? Jeg har nemlig ikke opplevd disse vondtene før, jeg er førstegangsfødende og har ingen peiling i havet på hvordan rier og slikt kjennes ut :sjenert:

Tusen takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sant du kjenner godt med liv ville jeg nok først og fremst begynt å ta tiden, for å se regelmessigheten på de. Men hvis du kjenner noen forskjell i bevegelsene til babyen, eller du er i tvil om noe, er det bedre å ringe føden en gang for mye :)

Jeg hadde over en uke med småvondt i magen før fødsel (type menssmerter), og de to siste dagene før snuppa ble født hadde jeg masse maserier..

Men det høres ihvertfall ut som at en fødsel kan være rett rundt hjørnet! Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Jesse. Da skal jeg ta tiden på smertetoppene, det er kanskje lurt slik at jeg ikke føler meg enda mer overhysterisk og teit dersom jeg ringer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Jesse. Da skal jeg ta tiden på smertetoppene, det er kanskje lurt slik at jeg ikke føler meg enda mer overhysterisk og teit dersom jeg ringer :fnise:

Det er ihvertfall greit å ha en liten oversikt over det, hvis du finner ut at du vil ringe dit også :)

Jeg hadde noen telefonsamtaler til føden i løpet av de siste ukene før fødsel, og følte meg bare dummere og dummere for hver gang..Men den tryggheten det gav meg å få snakke med noen når jeg var bekymret for om noe ikke var som det skulle var viktig for meg! Og ingen kommenterte noen gang på at jeg ringte, så de er nok veldig vant til det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...