Gå til innhold

To steg frem og ett tilbake

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Neferet
Skrevet

Oj, den lua var jo helt genial!! Kanskje jeg må investere i en sånn etterhvert! :jepp: Må høre hvordan du synes den er først, anmeldelse forventes når den har kommet fram!

Gjest Daenerys
Skrevet

Oj, den lua var jo helt genial!! Kanskje jeg må investere i en sånn etterhvert! :jepp: Må høre hvordan du synes den er først, anmeldelse forventes når den har kommet fram!

Pakka ligger på postkontoret, skal sjekke størrelsen i dag og skal prøve den på mandag :jepp: Håper bare den ikke er for liten!

Gjest Daenerys
Skrevet

Ny trening, og første test av anti-shakesa.

Første og STØRSTE minus - ingen rom til nøkler bak på buksa! Krise!

Elelrs syns jeg ikke de var så utrolig fantastiske. De ser bra ut på, det skal de ha, men måtte dra de opp godt. Jeg jogget ikke så mye, så kan ikke virkelig si hvordan om den strammer/holder fast rumpa som den skal, det skal jeg sjekke når jeg jogger mer mandag. Kanskje jeg skulle hatt S i stedet for M?

Beinhinnebetennelsen er der enda, men ny behandling mandag. Jeg jogget litt, og var veldig overrasket over at jeg klarte å jogge på 10 og 10.5 i noen minutter uten å dø av anpustenhet! Kanskje formen har gått litt fremover med alle knebøyene?

Uansett, dagens økt:

15 min på mølla, ca 2 km (oppvarming 3 min, jogging på 8.9-10.5 i 10 min, gå 2 min)

1 min planke + 1min 15 sek planke

3x12 40kg knebøy

1x12 30 kg markløft, 2x12 35 kg markløft (økt)

3x12 60 kg beinpress

3x10 øvelse på radiant, muskel mellom skulderbladene

3x10 12 kg stang up right row

1x8 11 kg og 2x10 10kg ettarms-roing

3x10 press 4kg

3x8 3 kg veldig dynamisk og tung armøvelse

3x12 kg dumbbell side bend

22 pushups kne

Jeg er godt fornøyd, men neste uke er det fokus på biceps, mage, korsrygg og rumpe! Mye skuldre og bein denne uka.

Nå er det jobb-helg, men skal nok klare å kose meg innimellom. Er fornøyd med ukas 3 økter jeg, spesielt med beinhinnebet :)

Skrevet

Bra økt!

Tips for oppbevaring av nøkler: jeg pleier å knyte nøkkelen min fast i skolissene. Den er jo så liten, i hvert fall om det er til skapet og ikke huset :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Bra økt!

Tips for oppbevaring av nøkler: jeg pleier å knyte nøkkelen min fast i skolissene. Den er jo så liten, i hvert fall om det er til skapet og ikke huset :)

Ja, jeg gjorde det. Men det er en sånn irritasjons-ting, når alle andre tights har det. Hva om jeg jogger ute og skolissene går opp og jeg mister nøklene? Og når jeg jogger ute har jeg jo husnøkler, det går jo ikke, da må jeg ha jakka som snart blir for varm. Æsj :P

Skrevet

Skjønner! Jeg er egentlig helt enig. Jeg har en knelang tights som har ei søt lita lomme på innsida til nøkler, men da vinteren kom trengte jeg en lang tights. Den har ingen lommer, og da må jeg knyte fast nøkkelen... Kanskje vi skal bli sånne rompetaskeløpere? ;)

Gjest Daenerys
Skrevet

Skjønner! Jeg er egentlig helt enig. Jeg har en knelang tights som har ei søt lita lomme på innsida til nøkler, men da vinteren kom trengte jeg en lang tights. Den har ingen lommer, og da må jeg knyte fast nøkkelen... Kanskje vi skal bli sånne rompetaskeløpere? ;)

Hehe, jeg blir nok ryggsekkløpet etterhvert... Skal jogge lengre distanser om jeg kan, og da orker jeg ikke jogge med vannflaska i hånda mer! :sjenert:

Jeg TROR forresten at rumpa mi har "hevet" seg litt, altså strammet seg opp... Sånt er moro å se :)

Skrevet

Jeg har nøklene rundt halsen. De klirrer nok endel men jeg har så høy musikk på at jeg hører det ikke :fnise:

Skulle gjerne hatt en jakke med lommer og bukse med lommer. Kanskje jeg investerer i noe sånt når jeg har kommet sikkelig inn i joggingen :)

Huff, jeg kan ikke lese treningsdagboken din, du er kommet så langt og er altfor flink :gjeiper:

Gjest Daenerys
Skrevet

Så hyggelig du kom hit rosenkål :) husk at jeg startet på samme utgangspunkt som deg for et år siden :)

Nå har jeg teipede føtter :fnise: men det funket! Hadde en liten runde i byen før naprapaten sendte meg til mitt midlertidige smertehelvete ;) må nesten ha vært hos nap selv for å forstå det. Heldigvis er det over :ler:

Han mener jeg skal holde meg i aktivitet, jogge til det gjør vondt. Tar jeg pause og starter for hardt igjen kommer det bare tilbake, som nå sist. Så da prøver jeg med teip :)

Blandede følelser angående Sentrumsløpet, vet ikke om jeg skal delta eller ikke med disse beina.. Jaja.

2,6 km på 17 min, måtte stoppe for røde lys osv :P menmen, utejogg er flott!!

Gjest Neferet
Skrevet

Så bra teipbein fungerer! :jepp::ler: Har du lært å teipe dem opp selv nå, sånn at du skal gjøre det før hver trening eller?

Og :klappe: for utejogg, i dette været må det jo ha vært helt strålende! :sol:

Skrevet

Flink du er! Utejogg er digg, men her snør det... :trist:

Hvordan teiper du bena? Kanskje jeg skal teste det ut selv, har ofte vondt i leggene

Gjest Daenerys
Skrevet

Så bra teipbein fungerer! :jepp::ler: Har du lært å teipe dem opp selv nå, sånn at du skal gjøre det før hver trening eller?

Og :klappe: for utejogg, i dette været må det jo ha vært helt strålende! :sol:

Vel, han teipet opp og så jeg bare skulle herme :P Haha, skikkelig vanskelig, men må jo bare prøve! Teipen sitter på i noen dager nå, så skal jeg teipe igjen etter det. Hjelp!

Flink du er! Utejogg er digg, men her snør det... :trist:

Hvordan teiper du bena? Kanskje jeg skal teste det ut selv, har ofte vondt i leggene

Åh, det blir vanskelig å forklare. Forsøkte nettopp å ta bilder av føttene, det var ikke lett :ler: Skal prøve å komme med forklaring. Teiper under foten, så det er ikke helt lett :) Will try!

Gjest Daenerys
Skrevet

Bare inne med en :blomst:

Takk, den trengte jeg. Har hatt litt vondt i går og i dag etter naprapaten - teipen var veldig stram, hadde problemer med å gå i går, og i dag kjenner jeg ettereffektene av selve triggerpunkten og massasjen - blåmerker nedover leggene (:fnise: fikk ikke det sist), og teipen siiter enda godt fast.

Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre på sentrumsløpet. Jeg skal ha en trening i morgen, styrke, og så joggetur torsdag. Fredag er det ny styrkeøkt.

Jeg vil jo ikke ødelegge beina, men som naprapaten sa kan jeg komme til å ha gode og dårlige perioder med beina. Er så usikker.

Gjest *Maja*
Skrevet

Takk, den trengte jeg. Har hatt litt vondt i går og i dag etter naprapaten - teipen var veldig stram, hadde problemer med å gå i går, og i dag kjenner jeg ettereffektene av selve triggerpunkten og massasjen - blåmerker nedover leggene (:fnise: fikk ikke det sist), og teipen siiter enda godt fast.

Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre på sentrumsløpet. Jeg skal ha en trening i morgen, styrke, og så joggetur torsdag. Fredag er det ny styrkeøkt.

Jeg vil jo ikke ødelegge beina, men som naprapaten sa kan jeg komme til å ha gode og dårlige perioder med beina. Er så usikker.

Jeg ville ikke tatt sjansen. La heller beina få hvile frem til du er 100%. Det kommer flere sjanser til løp. Om beina dine blir ødelagt så er det ingen vei tilbake :klemmer:

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen. La heller beina få hvile frem til du er 100%. Det kommer flere sjanser til løp. Om beina dine blir ødelagt så er det ingen vei tilbake :klemmer:

Nettopp, derfor jeg er usikker. Jeg tar treningsfri i dag til fordel for bacheloroppgaven min, og imorgen skal jeg ha en liten joggetur. Så får jeg bestemme meg da :)

Har prøvd å kontakte arrangørene, kjedelig om jeg ikke kan få tilbake pengene pga skade. Får ringe dem i dag, kanskje jeg må til lege og få erklæring. Har ikke tid til sånt styr :P

Skrevet

Du kan feste et hårstrikk til nøkkelringen og så tre strikken rundt drikkeflaska :) Kanskje litt irriterende hvis du løper ute med flaska i hånden men :gjeiper:

Gjest *Maja*
Skrevet

Nettopp, derfor jeg er usikker. Jeg tar treningsfri i dag til fordel for bacheloroppgaven min, og imorgen skal jeg ha en liten joggetur. Så får jeg bestemme meg da :)

Har prøvd å kontakte arrangørene, kjedelig om jeg ikke kan få tilbake pengene pga skade. Får ringe dem i dag, kanskje jeg må til lege og få erklæring. Har ikke tid til sånt styr :P

Vil tro at en lege erklæring er nok :)

Det er ordner seg :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...