Gå til innhold

To steg frem og ett tilbake

Gjest Daenerys

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Ny uke, ny økt! Ble bare 2 treninger sist uke, orket ikke mens jeg var hjemme. Hadde så mye annet å gjøre :)

Men, i dag ble det 8.15 km på 1 time! 12-minutters intervaller fra helvete på 9 og litt 8, og 3 min gange imellom. Totalt 48 min ren jogg :)

Deretter styrke. 2x20 situps, 60 sek planke, 1x12 nordic hamstrings (tungt, ny øvelse!) og totalt 30 armhevinger på knærne. Armhevingene begynner å bli dypere, kan snaaart prøve meg på strake bein :) jo, og så 2x40 ball på sidemagemusklene. Aner ikke hva det heter.

Fornøyd med å ha kommet meg på trening i dag, det var tungt å forlate senga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

:fnise: Tja, vet ikke, men takk Kev! (så mye lettere enn hele navnet ditt ;))

Jeg har endelig funnet ut hvordan blenderen min funker, så nå drikker jeg en herlig smoothie og vurderer om jeg skal lage knekkebrød og boller også (ikke i blenderen daa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, ny økt! Ble bare 2 treninger sist uke, orket ikke mens jeg var hjemme. Hadde så mye annet å gjøre :)

Men, i dag ble det 8.15 km på 1 time! 12-minutters intervaller fra helvete på 9 og litt 8, og 3 min gange imellom. Totalt 48 min ren jogg :)

Deretter styrke. 2x20 situps, 60 sek planke, 1x12 nordic hamstrings (tungt, ny øvelse!) og totalt 30 armhevinger på knærne. Armhevingene begynner å bli dypere, kan snaaart prøve meg på strake bein :) jo, og så 2x40 ball på sidemagemusklene. Aner ikke hva det heter.

WOW! Så bra jobbet :tommel: Du kommer til å være i superform til løpet! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rent imponert her! Og så 2x40 med medisinball da, den øvelsen syns i alle fall jeg er skikkelig tung! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tabata-intervaller hørte jeg om for en tid siden, men har aldri surret meg til å teste. Supersmart den metoden din, den skal jeg jammen prøve neste mølleløping.

Jeg har litt trening i å hoppe på møller i fart, men merker jeg også deler den pannekake-i-veggen-frykten når farten skal være veldig høy :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Hehe, jeg skal prøve å øke til 13,5 nå på fredag, så får vi se :fnise: Kjenner ikke frykten før tempoet blir rundt 16 tror jeg! Og er en stund til jeg er der :fnise:

Det er i alle fall veldig moro, og går veldig fort, selv om man vil dø siste intervall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

:klemmer: Du er så snill!

Jeg er stygt redd for at jeg har en beinhinnebetennelse på gang. Kjente det murret litt på mandag, og i dag var det VONDT å jogge. Ble derfor tabata-intervaller og oppvarming og nedkjøling. Måtte bare gi meg etter 24 min. Så nå blir det alternativ trening noen dager fremover, planlegger lett sykling imorra + styrke.

Men dette er litt skummelt altså. Jeg har IKKE tid til en lang betennelse, løpet er om 8 uker og jeg trenger hver eneste trening for å bli klar. Vet ikke hva jeg skal gjøre akkurat nå. Det gjør forøvrig vondt å gå rundt i dag generelt, så jeg skal prøve å holde meg i ro :(

Tips?

Ellers ble det 2x12 Nordic Hamstrings, 3x10 armhevinger på kne, 3x32,5 ryggøvelse på maskin, 3x10 mageøvelse i TRX (aner ikke hva den heter), og en del armøvelser, stort sett på 5 kg og 12 reps. Ganske fornøyd med dagens trening, bortsett fra smertene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du slipper unna betennelse og at det går fort over igjen!

Hvilket løp er det du skal være med på? Spennende da :)

Og så må jeg si du er veldig flink med treninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Håper du slipper unna betennelse og at det går fort over igjen!

Hvilket løp er det du skal være med på? Spennende da :)

Og så må jeg si du er veldig flink med treninga!

Sentrumsløpet.

Føler det er en god rutine med trening 3 dager i uka nå, og er fornøyd med det :) Blir nok ikke mer før jeg er ferdig med bacheloren i mai, men da kan det hende det blir alternativ-trening dag 4. Får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ukas siste treningsøkt gjennomført! :) Jeg skal jobbe i kveld og 8 timer imorra, har en aktiv jobb som kan regnes som mosjon. Det er jo bra.

I dag ble det 20 minutter på sykkel, kom 6,6 km. Tråkket rolig.

Så kom styrken, som var veldig moro i dag! Økte på flere øvelser.

- 3x12 30 kilo knebøy (denne er for lett, må øke)

- 3x12 60 kilo beinpress (økt fra 50)

- 1x12 25 kilo nedtrekk, 1x8 30 kilo nedtrekk, (og her sier treningsbuddy at hun tok 10!! Game on!!), 1x12 30 kilo nedtrekk. (god økning her, bare pga konkurranse :fnise:)

- 3x12 Glute bridge

- 2x10 armhevinger (kjente det fra i går)

God helg folkens! :) Ha en flott en!

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Etter en god og ganske aktiv helg (som nevnt aktiv jobb, + bursdag hvor vi gikk fra og til, og gåtur i går) er det ny uke!!

Pga den begynnende beinhinnebetennelsen, jogget jeg ikke i dag. Jeg tok en powerwalk på mølla, 6-7 i stigning og 6.5 km/t i 30 minutter. Svetta godt av det, relativ høy puls også :)

Deretter ble det litt styrke på hele kroppen.

1x 1min30sek planke (rekord!!)

2x10 armhevinger på kne

3x40 ballgreie (skal finne navn på den)

3x10 5 kg arnold press

+ noen øvelser til jeg ikke kan navnet på, men alle med 5 kg vekter

3x15 35 kg ryggøvelse i maskin

3x12 60 kg beinpress

3x12 15 kg leg curl

Uthevet er øket, og kjenner jeg straks skal øke på leg curl og forsøke armhevinger på strake bein! :hoppe:

Fornøyd med dagens økt, de to neste denne uka skal ha fokus på overkropp og deretter underkropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gøy med planke-rekord :klappe: Jeg prøvde meg på mølletrikset ditt i dag, med 5.5 i fart og jeg holdt på å ryke rett av når jeg skulle på igjen! Skjønner ikke at du får det til jeg, jeg fikk bare halveis hjerteinfarkt og veeeldig rare blikk fra de forsiden av meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

I dag har jeg gitt blod for første gang, så nå sitter jeg og koser meg med en hel stratos-plate og masse vann :) Det gikk veldig bra, men siden jeg har "den uka" er jeg nok litt ekstra surrete og småsvimmel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...