Gå til innhold

Klarer du å være ærlig?


Explosive

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gjør jeg. 

Hva slags lyder hører du fra omgivelsene dine ute akkurat nå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneskravlelekelyder og trafikksus. Noen spurver også. Pluss t-banen. Dette tar aldri slutt, må ha en avgrensning på akkurat nå :fnise: 

Hva kan du lukte i dine omgivelser akkurat nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabo som har klippet gress faktisk. Nydelig grønn duft. :) 

Fra en annen tråd: hadde du meldt fra til politiet om du mistenkte en nabo for å røyke hasj av og til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva naboen røyker blander jeg meg ikke i, men om "ting" tyder på salg hadde jeg nok foretatt meg noe drastisk. Hadde lukten sjenert meg hadde jeg tatt en prat med vedkommende :)

Betrakter du deg som en god nabo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for meg selv og bare veldig rart. :fnise: 

Har du smøremyk danserytmesans i kroppen eller blir det mere spasmer etter innfallsmetoden når du danser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gregor Clegane

Litt begge deler. Liker å ha kontroll over situasjonen, men samtidig er det fint å være litt spontan eller bekymringsløs iblant.

Er du en person som bekymrer deg lett?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En person er savnet under tragiske omstendigheter. Du er rystet. Så poster politiet et bilde av den savnede. Du ser at det er en utlending.

Hvordan påvirker det tankene dine om hendelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det påvirker ikke tankegangen min. Jeg engasjerer meg like mye i en sak om det er en nordmann eller utlending. 

Hvordan er ditt forhold til ekskjærester? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra. :) 

Ble du sjokkert over å tenke på at den dydige Hoppetussa har x-er i livet sitt? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja.

10 timer siden, Mynona skrev:

Det påvirker ikke tankegangen min. Jeg engasjerer meg like mye i en sak om det er en nordmann eller utlending.

Ikke lett å være ærlig, nei. ;) Empati forutsetter kjennskap til personen. Mennesker har derfor naturlig mer empati for egen familie og venner, og den synker med større opplevd avstand, så egne landsmenn kommer foran utlendinger.

Mennesker med spesielt lav empati kan ha like lav empati for venner som for ukjente. Så det er også mulig at du faktisk var ærlig. :laugh:

Klarer du å være ærlig i slike spørsmål?

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Horten Market skrev:

Ja.

Ikke lett å være ærlig, nei. ;) Empati forutsetter kjennskap til personen. Mennesker har derfor naturlig mer empati for egen familie og venner, og den synker med større opplevd avstand, så egne landsmenn kommer foran utlendinger.

Mennesker med spesielt lav empati kan ha like lav empati for venner som for ukjente. Så det er også mulig at du faktisk var ærlig. :laugh:

Klarer du å være ærlig i slike spørsmål?

Du vet ingenting om meg, så det du sier her har ingen verdens ting med meg å gjøre. Men veldig mye med deg og dine tanker og fordommer å gjøre dersom ditt engasjement stopper opp når du får vite nasjonalitet på et offer. :) 

Ja, jeg svarer ærlig på sånne spørsmål. Det er ikke noe poeng å lyve. Da kan jeg heller hoppe over spørsmålet dersom jeg ikke vil svare. Veldig enkelt, og det gjør jeg ganske ofte.

Hva liker du helst å se på TV?

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vanligvis ikke på TV, men kan slå på når en nordmann skal ta gull.

4 minutter siden, Mynona skrev:

Du vet ingenting om meg, så det du sier her har ingen verdens ting med meg å gjøre, men veldig mye med deg og dine tanker og fordommer å gjøre. :)

Nå skrev jeg ikke om deg, men om empati. ;)

Skjer det ofte at du ikke leser godt nok før du svarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...