Gå til innhold

Får så lite info/bilder fra oppdretter..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg syns det er så j***** kjipt at jeg får så lite info fra oppdretter. Det har jeg slik at jeg har sjekket opp mange oppdrettere i flere mnd både i norge,sverige og danmark før jeg bestemte meg for en her i norge. Hun har drevet med rasen siden 95 og jeg vet at flere har hund fra henne, veldig mange faktisk. Og i begynnelsen da jeg snakket med henne på mailer var hun veldig informativ og koselig, og hun likte meg godt da jeg er en seriøs person som gir mye info om meg og slikt. Men så nå etterhvert får jeg ingen info, vet ikke hvor mye valpene veide da de ble født, vet ingenting slikt, og først NÅ når de er tre uker har jeg fått valpebilder... må liksom spørr om veeeeldig mye( som jeg vet andre oppdr. pleier selv å informere om, som om d var naturlig) og det virker nesten som om hun blir irritert for jeg spørr så mye ( spørr bare om vanlige ting som om jeg f.eks får med et teppe med mammalukt? og sånne vanlige spm, da jeg ellers kan mye om hund).... kjenner jeg blir frustrert... for jeg vet på en måte at hun er flink... men jeg liker ikke at ting tar så lang tid, og det blir liksom aldri oppdatert... arggh.. har hintet også... og noen ting har jeg spurt om sånn tre ganger før hun svarer(hun svarer på alt annet...) Måtte bare få ut litt frutrasjon her.... :rope:

:lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uAnonymBruker

Har du vært der å hilst på valpen?

Da jeg kjøpte min lille så spurte jeg om alt jeg lurte på da jeg var der for å se på valpene og var det noe jeg hadde glemt å spørre om så spurte jeg da jeg kom for å hente henne. Det er mye lettere enn å kommunisere via mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror kanskje ikke at hun har mye å styre med for tiden med valpene og alt? ;) Jeg vet ike hvor mange valper det er snakk om, men som regel er det noen stykker på engang som skal passes på og det er vel en jobb som krever mye tid.

Det letteste hadde vært om du hadde besøkt oppdretter. De fleste oppdrettere bruker å si ja til det. Vi besøkte vår oppdretter før vi kjøpte valp fra dem. Da fikk vi svar på alle spørsmål der og da over en kopp kaffe, og vi kunne se an hvilken valp vi ønsket fra mengden (vi valgte den mest ivrige, hihi).

Spør om du kan besøke? Og hvis det ikke er greit, vær tålmodig. Husk at oppdretter har mange småttiser hjemme hos seg som skal passes på og følges med samt. at oppdretter garantert har andre huslige plikter og kanskje jobb? Uansett - du må få all infoen du trenger, men ikke hast ting bare fordi at du gleder deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Det må da være greit at man besøker, det burde jo nesten vært påkrevd. Hvordan skal man ellers vite at alt faktisk er som det skal, at ingen av valpene er syke, at mamman ikke er syk, at det er ikke er en svinesti de bor i? Det er jo kjempemange skrekkeksempler på at ting faktisk ikke er som det skal være, selv om det er en oppdretter man har hørt godt om fra andre.

Men det var en digresjon:)

Ta deg turen dit du TS:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ja, kanskje jeg forhaster meg... men hun andre oppdretteren jeg snakket med rett før(og hun har til og med tre kull per dags dato å styre med), skulle nemlig egentlig ha fra henne men ble litt endringer her og der. Hun jeg skal ha fra nå har bare det ene kullet nå, det er ca 8 valper tror jeg.. men ja, kan stemme at jeg er litt ekstra ivrig.... gleder meg jos ånn :sjenert::rodmer: ... men syns likavel hun kunne oppdatert siden eller oss valpekjøpere litt mer.

Har ikke mulighet til å besøke henne før jeg henter valpen da det er rundt 8 timer +- herfra.

Gleder meg til vi skal velge valp, hihi :rodmer: Men tror hun velger litt ut til oss også, siden forhåpentligvis er hun jo blitt litt kjent med hver og en av dem og vet hvem som har best eksteriøst, hvem som er mest vill eller mest sosial etc... og prøver å matche dette med kjøperenes interesser(tur,utslilling etc...) meeeeen vil jo velge såklart!! Hihi!

Er det slik med vaksinering at de vaksineres jo når de er 8 uker, så skal de igjen når de er 12 uker, så neste etter der igjen er om et år, og der igjen er her 2.år eller hvert år, husker ikke... stemmer dette? Hvilke andre vet.utgifter må man ut med ( utenom ulykke og slikt...) ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhaster meg i skrivingen og, skulle skriver øverst der at hun andre oppdretteren jeg var i kontakt med inforemerer masse, og har masse info og bilder for hver uke innpå hjemmesiden, urettferdig!!! hun ga meg mye mer info på den korte tiden enn det hun her har gjort med meg hittil :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det slik med vaksinering at de vaksineres jo når de er 8 uker, så skal de igjen når de er 12 uker, så neste etter der igjen er om et år, og der igjen er her 2.år eller hvert år, husker ikke... stemmer dette? Hvilke andre vet.utgifter må man ut med ( utenom ulykke og slikt...) ??

Sånn som det fungerte da vi kjøpte hunden vår så ble hun vaksinert hos oppdretter, og vi vaksinerte henne på nytt igjen en stund etterpå, husker ikke når dette var, kanskje 12 uker? Og deretter 1 år.

Vi har hatt veldig få veterinærutgifter. Vi har vært der pga. vaksinene og en periode hvor hun ikke ønsket å spise (det var ingenting alvorlig, men måtte til vet for å få utskrevne noen medisiner) og det kostet jo litt. Men det er ikke dyrt sånn sett. Likevel håper jeg at du har økonomien i boks, for det er fælt å se folk som må omplassere hunden fordi at de ikke har råd til den. Uventede utgifter kan fort komme, og blir hunden syk er det noen tusen man må ut med selv om at man har forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Noen oppdrettere kjører på med informasjon, mens andre er veldig påpasselige på at all informasjon skal være offentligvennlig. At bildene av dyrene skal være helt perfekte. Ikke for tynn, ikke for tykk, ikke bilder som yter fargen feil osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

vaksineres ved 12 uker, ett år og så evt hvert år etter det. Så skal den sjekkes når den er unghund, det kan kombineres med ettårs vaksinen. NKK har sluttet å anbefale 8ukers vaksinen, med mindre det kun er parvovaksinen. DHPPI blir for sterk for valpene. Har du rasehund er det en fordel å få den sjekket for vanlige sykdommer hos rasen som øyelysninger, PLL PRA osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å forsikre hunden, hvertfall mot veterinærutgifter, da kan du spare deg selv for mange bekymringer. Om du da ikke har nok av penger, så du kan ut med 10-20 000 i en fart. Samboern kjøpte hvalp, og før han rakk å forsikre så brakk hun benet. Så da gikk feriepengene til bikkja det året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig så har den oppdretteren 1000 ting å gjøre.. full jobb, hunder, valper, hus, mann,barn etc..

Hun som har 3 kull er helt sikkert hjemmeværende og bedre tid til å sitte ved dataen/tlf.

Bilder av valper før de er 3 uker gml.. what's th point.. de ser jo bare ut som blinde rotter hehehe

Lykke til med valpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...