Gå til innhold

Bjeffehalsbånd?


Drømmer om 2

Anbefalte innlegg

Okei, så da er det dyremishandling når man driver å får hunden sauerein? For de bruker jo strømbånd da også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig ^.

Når han går ut, går du sammen med ham. Varsler han, kan du jo gå foran og "overta", eventuelt avlede og belønne hvis dere hører lyder og han ikke bjeffer. Vis at du hører det og belønn. Finner jo fort ut hva som funker på nettopp din. :)

jeg må le litt da, i dag har vi holdt på med huset og han løper som alltid inn og ut som han vil:)

I dag har vi ikke hørt ett kvekk!!

Kanskje han er tankelser??

Men vi kommer til og hente han inn hver gang han varsler. Og som før skrevet ,bjeffehalsbånd er nok ikke noe for oss.. Hvertfall ikke når det er ulovelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker
Okei, så da er det dyremishandling når man driver å får hunden sauerein? For de bruker jo strømbånd da også!

Herregud, man må gå på kurs for å få lov til å bruke strøm på hunder for å gjøre de sauereine, og da får ikke hunden mere enn maks tre støt før timen avsluttes, og det må gå et par uker før hunden får maks tre støt igjen, på kurset. Det kan ikke sammenliknes med at en eller annen idiot kjøper et strømhalsbånd og setter på hunden sin hjemme.

Hadde det vært opp til meg så hadde det ikke vært lov med strømhalsbånd i det hele tatt, men nå er det en gang det, og da er det bra det skjer i kontollerte former på kurs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, man må gå på kurs for å få lov til å bruke strøm på hunder for å gjøre de sauereine, og da får ikke hunden mere enn maks tre støt før timen avsluttes, og det må gå et par uker før hunden får maks tre støt igjen, på kurset. Det kan ikke sammenliknes med at en eller annen idiot kjøper et strømhalsbånd og setter på hunden sin hjemme.

Hadde det vært opp til meg så hadde det ikke vært lov med strømhalsbånd i det hele tatt, men nå er det en gang det, og da er det bra det skjer i kontollerte former på kurs.

Mhm, og da er det ikke vi eiere som gir støtene, MEN de som er instruktører.

Er vel kanskje en grunn til det??

Jeg har en bekjent som bodde noen år i usa, der er det jo veldig vanlig.. hun tok med et hjem og brukte på terrieren sin, det vakte veldig avsmak hos oss..

Aldri noe vi kunne tenkt oss og bruke, uten at vi går kurs med evt jakthunder(som da MÅ være sauerene før de går løse)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så da er det dyremishandling når man driver å får hunden sauerein? For de bruker jo strømbånd da også!

Holdningen din gir meg skikkelig avsmak i munnen...

At en hundeeier i det hele tatt TENKER på å bruke støm mot det som skal være et familiemedlem, bare fordi hunden snakker og gir lyd fra seg, er så bak mål at jeg ikke kan skjønne det om jeg hadde fått betalt for det! :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så da er det dyremishandling når man driver å får hunden sauerein? For de bruker jo strømbånd da også!

Disse folka er profesjonelle når det kommer til strømhalsbånd. Problemet med strømhalsbånd blant "vanlige" hundeeiere er at man kan komme til å bruke strømhalsbåndet helt feil. Hunden får 1 støt, kanskje ett til om det trengs. De tror sauen gir de ubehaget, og de vil umiddelbart tenke at sauer er kjempeskumle! Jeg har en slektning som gikk til ei dame som kalte seg "profesjonell", og endte opp med at hunden ble livredd kvinner. Hunden måtte avlives. Derfor er det viktig at man forsker ordentlig på disse som driver med slik trening, ofte er det autoriserte innen jaktklubber osv. Vi har positive erfaringer etter trening med våre to harehunder. Ett støt hver, begge gjorde seg ingenting av det utenom et lite bjeff og er sauerein i ettertid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...