Gå til innhold

Bjeffehalsbånd?


Drømmer om 2

Anbefalte innlegg

Det er uansett ikke lov med spruthalsbånd på hunder uten overvåkning, og det er den jo i hagen når dere ikke er ute med ham, så den er jo grei.

Dere må nesten bare være ute med ham og trene bort så mye av bjeffingen dere kan før han får lov til å være ute alene igjen.

Aha, se her kommer nyttig info når man spør.... TAKK :)

Da vet jeg det...

ser da ut til at vi må søke vidre etter andre løsninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uAnonymBruker

Værsegod :jepp:

Ta en telefon til en som er utdannet spesialist på adferd, tror de kan komme med bedre tips enn de fleste her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha hvorfor skal det ikke være lov å ha sprutehalsbånd uten overvåkning?

Egentlig burde det være forbudt helt uavhengig av om man er tilstede eller ikke. Det går under dyreplageri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin metode til å få hunden til å slutte å bjeffe, men har forstått det slik at hundene liker det som blir spruta ut, og da går det vel ikke under dyreplageri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin metode til å få hunden til å slutte å bjeffe, men har forstått det slik at hundene liker det som blir spruta ut, og da går det vel ikke under dyreplageri?

Hehe, det kan aldri fungere som korrigering samtidig som hunden liker det. Det er ganske enkel matematikk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke skjønner jeg hvorfor det ikke er lov til å bruke det under oppsyn? Har selv prøvd bare et med lyd og strøm, så har ingen erfaring med sprutebånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Ikke noen form for korrigerende halsbånd er lov uten tilsyn, og strømhalsbånd er ikke lov i det hele tatt med mindre det er for å avvenne de fra å jage bufè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta så lett på dyremishandling.. du og du.. :(

Selvfølgelig bjeffer hunden når du setter den utfor huset ditt. Du forteller den jo "hei hund, vokt huset mitt" og den er flink og gjør som du sier.. og får straff for det. Skal man trene vekk slikt får man gjøre det ved å avlede, belønne og få hunden til å forstå at den ikke trenger å varsle - ikke ved å skremme vannet ut av den slik at man får en skeptisk hund.

Noooen skulle lært seg å lese dyra sine litt bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta så lett på dyremishandling.. du og du.. :(

Selvfølgelig bjeffer hunden når du setter den utfor huset ditt. Du forteller den jo "hei hund, vokt huset mitt" og den er flink og gjør som du sier.. og får straff for det. Skal man trene vekk slikt får man gjøre det ved å avlede, belønne og få hunden til å forstå at den ikke trenger å varsle - ikke ved å skremme vannet ut av den slik at man får en skeptisk hund.

Noooen skulle lært seg å lese dyra sine litt bedre.

Huff, lett og kritisere ikke sant??

Den blir ikke satt utenfor huset, han løper inn og ut som han vil :)

Og her i huset benytter vi oss ikke av straff kjære deg, hvor har du det fra??

Dette var et sprm på et forum hvor jeg vet det er mange andre hundemennesker, og som jeg da har fått tips av fra flere instanser så spurte jeg etter erfaring og råd..

Tenk og stå opp om mårningen og være som deg!! PERFEKT....

og tro at man vetog kan alt.... Men du skal ikke råde andre, neeii da du skal være ufin og virkelig vise andre at dette, ja dette kan du ,... men på en måte som gjør at vi som søker råd velger og se mot andre!!

håper en gang du stiller et sprm her på kg at du møter noen som vil gi deg et hyggelig svar, og ønske om lykke til på ferden :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

De bruker jo ikke bjeffehalsbånd, hun lurte vel bare på om det kunne være et alternativ, og hun har jo selv sagt at hun ikke kommer til å begynne å bruke det heller..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh kjære deg, jeg tenkte i større grad på camze som har brukt strømhalsbånd og klarer å være fornøyd med det. :) Senk skuldra, det er godt at folk spør! Jeg er langt fra perfekt og henger på halv fire etter mine rett som det er. ;) Beklager så mye hvis du følte deg truffet, men det var altså ikke meningen at du skulle gjøre så. Bruk strømshalsbånd og innlegget gjelder deg også. Har ikke sansen for bjeffehalsbånd heller, men de er nå i det minste lovlige. Selv om det finnes ørten andre måter å trene. :)

Det som gang på gang har vist seg å være mest effektivt for å plukke bort ting her i huset er rett og slett belønning (har aldri hatt noe bjeffeproblem ute, men min ene har boffet noe fælt hvis han mistenker at det er noen der ute :fnise:) - hver gang det har gått folk utenfor/gubben banker på døra avledet jeg ham med én gang, får ham til å bruke hodet enkelt og kjapt, godbit også skal jeg ha ham med meg. Har i hvert fall fungert strålende her, men alle må jo finne sin egen båt såklart. :) Masse lykke til uansett, er så mye enklere å lære inn ting enn å avlære dem, hoff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh kjære deg, jeg tenkte i større grad på camze som har brukt strømhalsbånd og klarer å være fornøyd med det. :) Senk skuldra, det er godt at folk spør! Jeg er langt fra perfekt og henger på halv fire etter mine rett som det er. ;) Beklager så mye hvis du følte deg truffet, men det var altså ikke meningen at du skulle gjøre så. Bruk strømshalsbånd og innlegget gjelder deg også. Har ikke sansen for bjeffehalsbånd heller, men de er nå i det minste lovlige. Selv om det finnes ørten andre måter å trene. :)

Det som gang på gang har vist seg å være mest effektivt for å plukke bort ting her i huset er rett og slett belønning (har aldri hatt noe bjeffeproblem ute, men min ene har boffet noe fælt hvis han mistenker at det er noen der ute :fnise:) - hver gang det har gått folk utenfor/gubben banker på døra avledet jeg ham med én gang, får ham til å bruke hodet enkelt og kjapt, godbit også skal jeg ha ham med meg. Har i hvert fall fungert strålende her, men alle må jo finne sin egen båt såklart. :) Masse lykke til uansett, er så mye enklere å lære inn ting enn å avlære dem, hoff..

Ble litt lei meg da, når jeg trodde du mente at jeg var dyremishandler :(

Jeg liksom, som elsker dyr over alt, og leser og leser!!

Da ber jeg om unnskyldning for min litt kvasse og oppgitte leiseg tone...

Problemet er at han er ute, jeg rekker skjelden og nå han før seansen er over!

Og han vil helst være ute, han ligger på platengen og myyyyser i sola :)

koooser seg...

Uansett tusen takk for tilbakemld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet er at han er ute, jeg rekker skjelden og nå han før seansen er over!

Du har jo blitt tipset om å være ute med han og trene på det her. Har du prøvd ut det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ^.

Når han går ut, går du sammen med ham. Varsler han, kan du jo gå foran og "overta", eventuelt avlede og belønne hvis dere hører lyder og han ikke bjeffer. Vis at du hører det og belønn. Finner jo fort ut hva som funker på nettopp din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det ikke i den forstand, jeg prøvde det noen ganger og hunden slutta å bjeffe:-) og jeg er langt ifra noen dyremishandler altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker
Jeg brukte det ikke i den forstand, jeg prøvde det noen ganger og hunden slutta å bjeffe:-) og jeg er langt ifra noen dyremishandler altså!!

Når du har brukt, eller i det hele tatt bare prøvd en metode som er ulovlig i norge fordi det er regnet som dyremishandling?

You do the math...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...