Gå til innhold

Hvorfor er det farlig å bruke plumbo i toalett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det farlig å bruke plumbo i toalett? Hva skjer dersom man heller plumbo i et tett toalett?

Er det mindre risikabelt å helle "plumbo heavy gel" i do enn vanlig plumbo?

Et spørsmål til:Fjerner plumbo bare hår,fett og såpe ol. Eller fjerner/løser opp plast ol. som har satt seg fast??

Veldig takknemlig for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plumbo i pulverform kan rett og slett plombere rørene over tid i følge min rørleggervenn. Den løser fint opp plastikk som ikke er laget for å tåle en slik påkjenning, jeg ødela sluket helt av å helle plumbo nedi men det var det etsende pulveret. Vet ikke om den flytende gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plumbo fjernar ikkje plast. Det må fjernast manuelt. Dra på deg hanskane, og gå i gang.

TS her:Ok, men har allerede prøvd å fjerne plasten manuelt, men får ikke tak i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som mista en wc blokk i do? I så fall burde du snakke med et rørlegger firma før du skrider til verks. du kan ødelegge rørene i toalettet hvis du hiver plumbo nedi der og da har du et kjempestort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her:

Ja disse eksemplene var skremmende, men etter hva jeg har lest så gjelder dette vanlig plumbo i pulverform og ikke den flytende varianten som heter "plumbo heavy gel".

Jeg er klar over at plumbo i pulverform kan forsteine seg og tette igjen rørene viss man er uheldig. Men jeg lurte mer på om plumbo kunne etse hull i rørene eller ødelegge toalettet på andre måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Heavy-gel kommer jo på plastflasker fra leverandørene, så hvordan den, attpåtil i fortynnet form (som den jo blir av vannet i do), skal kunne løse opp en plastdings kan jeg ikke forstå.

Riktignok finnes det mange typer plast, men verken emballasjeplast eller "smådings produsert i milliontall-plast" har spesielle kjemiske egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...