Gå til innhold

Sove med BH?

Fremhevede innlegg

Gjest Thessie!
Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan det kan falle noen inn å sove med bh? :klo:

Det kan da umulig være ubehagelig å sove uten bh, uansett puppestørrelse?

Dere som sover med bh - når går dere uten bh, da? Har dere på bh 24 timer i døgnet, minus det kvarteret dere står i dusjen? Høres fryktelig ubehagelig ut.

Jeg sov med bh de første ukene etter fødselene, men det var pga. lekkasje. Det var veldig ubehagelig.

Hvorfor ikke sove med bh, når du ikke merker at den er der? For meg så er det å ta av bh-en bare unødvendig stress (jeg har ofte liten tid på morningen). Ja, jeg går med bh 23t i døgnet, og ser ikke noe galt i det så lenge du er flink til å bytte den. Jeg har aldri merket at jeg har på bh, verken når jeg sover eller er våken..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke sove med bh, når du ikke merker at den er der? For meg så er det å ta av bh-en bare unødvendig stress (jeg har ofte liten tid på morningen). Ja, jeg går med bh 23t i døgnet, og ser ikke noe galt i det så lenge du er flink til å bytte den. Jeg har aldri merket at jeg har på bh, verken når jeg sover eller er våken..

Vel, alt blir vel en vane. Jeg ville i hvertfall merket at bh'n var der, om jeg la meg med den på.

Stress å ta av og på bh? Da mener jeg du må gjøre noe med livet ditt, om du ikke har tid til å ta av og på en bh når du legger deg/står opp. ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at noen overhodet tenker på å sove med bh på. Selv har jeg aldri gjort det, og jeg har aldri hørt noen jeg kjenner snakke om at de gjør det heller. Jeg er 45, bruker str. 70 dd/e - og har ikke fått hengepupper av å ikke sove med bh om natten, det er helt sikkert ;)

Gjest Thessie!
Skrevet

Vel, alt blir vel en vane. Jeg ville i hvertfall merket at bh'n var der, om jeg la meg med den på.

Stress å ta av og på bh? Da mener jeg du må gjøre noe med livet ditt, om du ikke har tid til å ta av og på en bh når du legger deg/står opp. ;)

Kanskje det, men jeg prioriterer å sove lenge å heller droppe visse ting som jeg ser på som unødvendig. Det er tydelig at mange ikke liker å sove med bh, men det har jo ikke alltid vært en vane for meg. Begynte jo med bh på et punkt, men det var aldri ubehagelig :)

Gjest Thessie!
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at noen overhodet tenker på å sove med bh på. Selv har jeg aldri gjort det, og jeg har aldri hørt noen jeg kjenner snakke om at de gjør det heller. Jeg er 45, bruker str. 70 dd/e - og har ikke fått hengepupper av å ikke sove med bh om natten, det er helt sikkert ;)

Folk snakker gjerne ikke om at de sover med bh? Jeg har aldri sovet med bh, for å forhindrer hengepupper, men fordi jeg ikke ser noe poeng i å ta den av.

Gjest Eurodice
Skrevet

Folk snakker gjerne ikke om at de sover med bh? Jeg har aldri sovet med bh, for å forhindrer hengepupper, men fordi jeg ikke ser noe poeng i å ta den av.

Tenker du ikke på at huden på og under puppene trenger luft?

• Liker 1
Gjest Thessie!
Skrevet (endret)

Nei, det kan jeg ikke si at jeg bryr meg om.. Sover med sokker og forresten :O

Endret av Thessie!
Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, det kan jeg ikke si at jeg bryr meg om.. Sover med sokker og forresten :O

Du kan gå inn på google og lese om fordelene ved å lufte både puppene og annet ;) .

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det, men jeg prioriterer å sove lenge å heller droppe visse ting som jeg ser på som unødvendig. Det er tydelig at mange ikke liker å sove med bh, men det har jo ikke alltid vært en vane for meg. Begynte jo med bh på et punkt, men det var aldri ubehagelig :)

Really? Det tar ca. 5 sek å ta på en BH...

Gjest Thessie!
Skrevet

Really? Det tar ca. 5 sek å ta på en BH...

Hvis du faktisk leser det jeg skrev, så ser du at det ikke bare var bh-en jeg nedprioriterer. Dersom jeg tar med alle andre ting jeg gjør på morningen som mange andre gjør, som f.eks sminke så er jeg oppi en halv time. Og den halve timen ekstra sover jeg med god samvittighet..

Uansett, jeg gidder ikke å argumentere ovenfor hvorfor jeg ikke bruker bh. Noen sover med, andre sover uten, ut i fra hva som er behagelig for dem..

Gjest Thessie!
Skrevet

Du kan gå inn på google og lese om fordelene ved å lufte både puppene og annet ;) .

Jeg fant ikke spesielt mye, vet ikke hva jeg skal søke på. Men fant dette på en side:

- Jeg vil råde deg å sove uten bh uansett puppestørrelse, fordi huden under bh-en trenger å få luft. Det kjennes i tillegg mer behagelig å ligge uten bh, skriver hun.

På helsenettstedet Teens Health skriver imidlertid lege Michele Van Vranken at det ikke er noe i veien for å beholde bh-en på når du sover - så lenge du finner det behagelig.

Så greit nok, puppene har godt av å bli luftet av og til, men virker ikke som om det er en nødvendighet.

Skrevet (endret)

Nei, jeg klarer ikke å sove med bh, det er både irriterende og ubehagelig. Hvis jeg en sjelden gang har sovnet på sofaen fullt påkledd så kan du banne på at den ene puppen har funnet veien ut av bhen, den andre har funnet den første sin plass, og plassen til den andre har havnet under armen. :blink:

Det kommer kanskje an på hva slags bh man bruker, men de jeg har funker dårlig til å "holde ting på plass" om natta i allefall.. Dessuten synes jeg det er vondt å kjenne at noe strammer over ryggen når jeg skal sove. Må ha vide klær da :jepp:

Edit: Og hengepupper? Vil heller ha hengepupper noen år enn å sove vondt hele livet!

Endret av Guriane
  • Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Skjønner ikke at folk sover med klær i det hele tatt jeg da, det er jo så deilig å sove naken! Det er liksom ikke så ofte man har muligheten til å ta av seg alle klærne, så jeg gjør det så ofte som jeg kan :fnise:

Skrevet

Skjønner ikke at folk sover med klær i det hele tatt jeg da, det er jo så deilig å sove naken! Det er liksom ikke så ofte man har muligheten til å ta av seg alle klærne, så jeg gjør det så ofte som jeg kan :fnise:

Det er fordi man kan få hengerumpe av å ikke sove med tights :opplyser:

• Liker 3
Skrevet

Jeg sover aldri med BH. Det er alt for ubehagelig.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det er fordi man kan få hengerumpe av å ikke sove med tights :opplyser:

:skratte: :skratte:

AnonymBruker
Skrevet

Vel, for oss som er så heldige å allerede ha hengepupper, så er det adskillig mer hud som ikke får luft når man er uten BH. :gjeiper:

Jeg får rett og slett sår under hvis jeg går uten. Jeg er nødt til å ha noe som løfter opp så huden får luft. Har sett dette emnet bli tatt opp noen ganger før, og til min forundring utvikler det seg alltid i retning av at noen er sterkt engasjert i hva andre velger å ha eller ikke ha på seg om natten. Hvorfor? Jeg får ikke sove uten BH, andre får sikkert ikke sove med. Så la nå alle bare gjøre det som er komfortabelt for dem selv.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Vel, for oss som er så heldige å allerede ha hengepupper, så er det adskillig mer hud som ikke får luft når man er uten BH. :gjeiper:

Jeg får rett og slett sår under hvis jeg går uten. Jeg er nødt til å ha noe som løfter opp så huden får luft. Har sett dette emnet bli tatt opp noen ganger før, og til min forundring utvikler det seg alltid i retning av at noen er sterkt engasjert i hva andre velger å ha eller ikke ha på seg om natten. Hvorfor? Jeg får ikke sove uten BH, andre får sikkert ikke sove med. Så la nå alle bare gjøre det som er komfortabelt for dem selv.

Hvorfor retter du ditt innlegg mot meg? Jeg har ikke skrevet mer enn to-tre innlegg i denne tråden. Jeg forteller at jeg synes det er best å sove uten bh og å "lufte" seg naken når man har anledning. Det spiller virkelig ingen rolle for meg hva andre gjør.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor retter du ditt innlegg mot meg? Jeg har ikke skrevet mer enn to-tre innlegg i denne tråden. Jeg forteller at jeg synes det er best å sove uten bh og å "lufte" seg naken når man har anledning. Det spiller virkelig ingen rolle for meg hva andre gjør.

Som du ser så svarte jeg på ditt spørsmål om ikke huden under trenger luft. Og det får den ikke når man har store tunge bryst som ikke løftes opp av noe. :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Som du ser så svarte jeg på ditt spørsmål om ikke huden under trenger luft. Og det får den ikke når man har store tunge bryst som ikke løftes opp av noe. :)

Det forstår jeg. Du har ikke bedt om råd mot sårheten, men jeg våger meg til allikevel :). Du bruker vel allerede noe. Jeg vil foreslå å smøre med aloe vera gel for natten, og drysse med talkum om dagen. (Dette er godt ment og ikke noe "besserwisser".)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...