Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ser ikke helt problemet jeg, så lenge bildet er rimelig up to date.

De fleste ønsker vel å gjøre et godt førsteinntrykk, er det flere bilder er det da vel greit.Forstår selvsagt problemet hvis personen ikke har flere bilder og er vilt forskjellig fra bildet men.....

Har nå enn ikke turt nettdating jeg da, er liksom noe med å få et inntrykk av personen in real life. Litt mindre å velge imellom er det jo.....sukk

Endret av Cordelia
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg la ut et bilde av meg uten sminke, og med et ganske nøytralt ansikt. Da fikk jeg ikke noe kontakt, så regner med at de tok kontakt med de som brukte "lykkebildet" sitt i festlige omgivelser som profilbilde. :gjeiper:

Hva skal man gjøre, da?

Skrevet

Er temmelig ny som halveis prøvende bruker av sukker (eller lignende),

og som menneske (som titter på en nettside) er profilbildet største faktor til om

jeg har forsket videre....helt ok med jenter som har misvisende profilbilde med oppklarende

album, det gir en grei "go no further" beskjed...er på sukker for å møte noen jeg

vil ta en kaffe eller pils eller whatever med temmelig kjapt, og det tror jeg muligens

ikke folk som legger ut et 8'er bilde som profil, men selv vet godt de er en 6'er

(håper utseendebeskrivelsen forståes som det den er, løs, relativ og nødvendig i det sosiale liv ;-)

har som mål....

beklager meningsløs vrøvel, fikk slått ihjel litt tid da...og poenget?

Vis hvem man vet man er, men forstå at din oppfatning er basert på år med studier av eget utseende,

ikke det samme som en kjapp titt fra noen som selv er like rotete i sin evne til å forstå seg selv.

:-)

Skrevet

Er temmelig ny som halveis prøvende bruker av sukker (eller lignende),

og som menneske (som titter på en nettside) er profilbildet største faktor til om

jeg har forsket videre....helt ok med jenter som har misvisende profilbilde med oppklarende

album, det gir en grei "go no further" beskjed...er på sukker for å møte noen jeg

vil ta en kaffe eller pils eller whatever med temmelig kjapt, og det tror jeg muligens

ikke folk som legger ut et 8'er bilde som profil, men selv vet godt de er en 6'er

(håper utseendebeskrivelsen forståes som det den er, løs, relativ og nødvendig i det sosiale liv ;-)

har som mål....

beklager meningsløs vrøvel, fikk slått ihjel litt tid da...og poenget?

Vis hvem man vet man er, men forstå at din oppfatning er basert på år med studier av eget utseende,

ikke det samme som en kjapp titt fra noen som selv er like rotete i sin evne til å forstå seg selv.

:-)

Mener du med dette å si at profilteksten ikke betyr noe?

• 2 år senere...
Skrevet

Den kan, men neppe før man er visuelt stimulert og i den genuine "hmmm...lurer på hva for et menneske dette er"-fasen, som nok dessverre kommer etter første forsøk på kontakt (har jeg hørt venninner klage over ;-) )

Skrevet

Det er vel som i virkeligheten, utseende er det første man snur seg etter, men dersom personen ikke har noe interessant å melde går man raskt videre også.

Anonymous poster hash: d07e1...a43
Skrevet

De fleste såkalt "lekre" blir ofte selvgode idioter, ja.

De blir ødelagte av for mye oppmerksomhet. Helt ifra barnestadiet. Gjelder like mye for begge kjønn

Jeg er en pen dame, og vasser i brev og henvendelser fra menn over hele utseende skalaen.

Da jeg startet med nettdating tenkte jeg at jeg skulle holde meg unna de peneste (ut i fra bildene å bedømme),fordi de mest sannsynlig var selvgode idioter.Jeg ville heller satse på en vanlig fyr midt på skalaen.

Disse "midt-på-treet" typene har imidlertid hittil vist seg å være mye mer overfladiske enn jeg trodde!

De har gjerne kun ett eneste bilde,og det er ofte flere år gammelt.

Jeg på min side har et oppdatert album med bilder kun fra i fjor og i år.Får kjapt spøsmål fra disse gutta om hvor gamle bildene mine er,og om jeg kan legge ut flere - samtidig som de selv ikke vil legge ut flere bilder av seg selv..De skal liksom forsikre seg om at jeg er pen før de fortsetter å skrive,men med dem selv er det ike så nøye! De jeg har møtt som er pene (både på nett og irl) spør meg aldri om slikt. De mindre pene tar ofte helt av om de får kontakt med en de anser som en pen dame, og jeg føler de kun er interessert i en pent trofe å kunne fremvise til venner og familie.

Så fra nå av skal jeg være mer kritisk til utseendet og i større grad gå etter de som er omtrent på samme nivå som meg selv,altså de pene:)

Anonymous poster hash: b3a63...8ff

Skrevet

De fleste såkalt "lekre" blir ofte selvgode idioter, ja.

De blir ødelagte av for mye oppmerksomhet. Helt ifra barnestadiet. Gjelder like mye for begge kjønn

Jeg er en pen dame, og vasser i brev og henvendelser fra menn over hele utseende skalaen.

Da jeg startet med nettdating tenkte jeg at jeg skulle holde meg unna de peneste (ut i fra bildene å bedømme),fordi de mest sannsynlig var selvgode idioter.Jeg ville heller satse på en vanlig fyr midt på skalaen.

Disse "midt-på-treet" typene har imidlertid hittil vist seg å være mye mer overfladiske enn jeg trodde!

De har gjerne kun ett eneste bilde,og det er ofte flere år gammelt.

Jeg på min side har et oppdatert album med bilder kun fra i fjor og i år.Får kjapt spøsmål fra disse gutta om hvor gamle bildene mine er,og om jeg kan legge ut flere - samtidig som de selv ikke vil legge ut flere bilder av seg selv..De skal liksom forsikre seg om at jeg er pen før de fortsetter å skrive,men med dem selv er det ike så nøye! De jeg har møtt som er pene (både på nett og irl) spør meg aldri om slikt. De mindre pene tar ofte helt av om de får kontakt med en de anser som en pen dame, og jeg føler de kun er interessert i en pent trofe å kunne fremvise til venner og familie.

Så fra nå av skal jeg være mer kritisk til utseendet og i større grad gå etter de som er omtrent på samme nivå som meg selv,altså de pene:)

Anonymous poster hash: b3a63...8ff

Også når det gjelder utseendet er det mye i det gode gamle uttrykket at "like barn leker best".

Er man vant til å få mye oppmerksomhet (for utseendet) så har man lettere for å forstå andre som får mye oppmerksomhet. Og de som ikke får mye oppmerksomhet har selvfølgelig vanskelig for å kunne sette seg inn i en slik situasjon.

På den annen side så sier det seg selv at det fort blir mer problemer med en som er populær. Risikoen for at et slikt individ før eller senere "faller for fristelsen" er åpenbart overhengende.

Som igjen IKKE betyr at en som ikke er like populær ikke kommer til å ta de få sjansene som kommer dennes vei.

Skrevet

Jeg har ingen ordentlige kvalitetsbilder av meg, så noen av dem er webcam bilder og noen er mobilbilder. Jeg har selvfølgelig valgt ut de bildene jeg føler meg finest i, men ikke så mye at det ikke ligner meg. Har et helkroppsbilde av meg, et halvt (med bare overkropp) og resten ansiktsbilde i forskjellige poseringer osv. Jeg håper ikke jeg ser så annerledes ut i virkeligheten, mener det ikke selv ihvertfall. Og jeg har møtt to stk fra nettet og har foreløpig bare hørt positivt.

Men uansett om man legger ut bilder av seg selv, så ser man alltid litt annerledes ut irl. Bilde er en ting, live er noe annet.

Anonymous poster hash: 7d1b5...041
Skrevet

Å skrive en profil og plukke ut bilder som da skal tiltrekke en pike/gutt man tror man kan

leke likt med er noe av det mest frustrerende og vanskelige jeg har gjort;

endte med å snekre sammen fragmenter til noe halvveis i fylla, plukka ut et bilde

fra hver av de "fasene" jeg hadde hatt de siste åra, lagra og fixa ikke se på den før

et år senere :-D

Fikk noen henvendelser da....enklere å skremme bort de typene man vet man ikke klikker med,

enn å tiltrekke seg den litt mer fragmenterte gruppen man "liker-liker" :-)

Jeg ga opp.....må ha øyekontakt for å vite hva jeg skal si :fnise:

Skrevet

Jeg lurer litt på hva dere bruker gule og røde hjerter til..? Jeg har nå vært på sukker i ett døgn, har fått 50 brev og nær 60 hjerter. Men ingen av de som har gitt meg et hjerte har skrevet brev til meg..

Er det en slags oppfordring til at jeg skal ta kontakt?

Anonymous poster hash: 40edd...a3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...