Gå til innhold

Hvor mange kvinner skal til for å være en fysisk trussel for en mann?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det var faktisk du som skrev "normaltrente". Var det jeg hengte meg opp i.

Det du sammenligner med er jo ikke scenariet her i det hele tatt. Jeg skrev nemlig ikke "siden JEG tar det, så kan INGEN andre ta noe annet!"

Jeg var bare i tvil om det du hevdet om normaltrente.

Som nevnt flere ganger nå, jeg har ikke kommet med noen tall og jeg har heller ikke nevnt normaltrent ved ett ord, vennligst hold orden på dine fakta!

Du slang inn innlegget ditt som svar til en GJEST ved navn tullball. Og forstår jeg denne gjesten korrekt så var dette tall han/hun tok frem for å illustrere i hvor mye større grad en mann er ovelegen en kvinne.

Vi er jo alle enige, derfor fremstår det som totalt meningsløst når du trekker inn dine personlige trenigsresultater og deretter bruker dine antall knebøy for å kverulere på et nevnt tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HunterLady

Som nevnt flere ganger nå, jeg har ikke kommet med noen tall og jeg har heller ikke nevnt normaltrent ved ett ord, vennligst hold orden på dine fakta!

Du slang inn innlegget ditt som svar til en GJEST ved navn tullball. Og forstår jeg denne gjesten korrekt så var dette tall han/hun tok frem for å illustrere i hvor mye større grad en mann er ovelegen en kvinne.

Vi er jo alle enige, derfor fremstår det som totalt meningsløst når du trekker inn dine personlige trenigsresultater og deretter bruker dine antall knebøy for å kverulere på et nevnt tall.

Da har jeg forvekslet deg.. Sojjy.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjære kvinner. Dere er søte når dere tror dere er sterke. :)

Men jeg har aldri vært borti noen kvinner som er i nærheten av mannlig styrke. Jeg ville ikke vært redd en gjeng med 20 rødstrømpefitter en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kvinner. Dere er søte når dere tror dere er sterke. :)

Men jeg har aldri vært borti noen kvinner som er i nærheten av mannlig styrke. Jeg ville ikke vært redd en gjeng med 20 rødstrømpefitter en gang.

Når man aldri har vært i en fysisk konfrontasjon ned noen, så har man jo lett for å overvurdere seg selv. Men det er som du sier. Ingen ubevæpnet kvinne kunne under noen omstendighet utgjort noen fysisk trussel mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Helt utrolig å se at kvinner skryter av hvor voldelige de kan være mot menn.

Men ok, min mening: Helt realistisk, kommer det en venninnegjeng på en 5-10 stykker så har min liten mulighet uansett hvilket kjønn du tilhører. En gjeng har man ikke så stor sjanse mot, hvis ikke som noen påpeker, ikke alle kommer på en gang, og man kanskje får maks 1-2 mot deg om gangen. Men får man flere mot seg på en gang stiller man svakt.

Syntes for øvrig det er ganske patetisk av daten din å true med vold. Menn som hadde gjort det samme hadde blitt satt inn på flekken. Men det er jo opplest og vedtatt at kvinner "ikke kan være voldelige". Bare tull, noe denne tråden viser.

For min egen del i scanarioet: De hadde nok tatt meg, hvis de var mange nok. Kanskje påført meg store skader. Men om dette skjer meg en gang, og jeg kommer meg etter en slik slosskamp, så skulle jeg gått etter hver enkelt, en og en og lemlestet alle involverte. Og jeg hadde strengt tatt gitt faen i en rettssak etterpå. Angrep på meg selv eller noen jeg bryr meg om, som kjæreste eller foreldre = hevn i form av blodbad i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men ok, min mening: Helt realistisk, kommer det en venninnegjeng på en 5-10 stykker så har min liten mulighet uansett hvilket kjønn du tilhører. En gjeng har man ikke så stor sjanse mot, hvis ikke som noen påpeker, ikke alle kommer på en gang, og man kanskje får maks 1-2 mot deg om gangen. Men får man flere mot seg på en gang stiller man svakt.

Syntes for øvrig det er ganske patetisk av daten din å true med vold. Menn som hadde gjort det samme hadde blitt satt inn på flekken. Men det er jo opplest og vedtatt at kvinner "ikke kan være voldelige". Bare tull, noe denne tråden viser.

For min egen del i scanarioet: De hadde nok tatt meg, hvis de var mange nok. Kanskje påført meg store skader. Men om dette skjer meg en gang, og jeg kommer meg etter en slik slosskamp, så skulle jeg gått etter hver enkelt, en og en og lemlestet alle involverte. Og jeg hadde strengt tatt gitt faen i en rettssak etterpå. Angrep på meg selv eller noen jeg bryr meg om, som kjæreste eller foreldre = blodig hevn for den eller de som angrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...

snip

...

Men om dette skjer meg en gang, og jeg kommer meg etter en slik slosskamp, så skulle jeg gått etter hver enkelt, en og en og lemlestet alle involverte. Og jeg hadde strengt tatt gitt faen i en rettssak etterpå. Angrep på meg selv eller noen jeg bryr meg om, som kjæreste eller foreldre = hevn i form av blodbad i etterkant.

Like utrolig som å se hvordan du skryter av hvor voldelig du kan være?

Tror det ligger litt i menneskelig natur å innbille seg at man er et farlig og sterkt rovdyr som ingen må kødde med. Har f. eks. sett tynne og utrente mennesker som er veldig tøffe i trynet. Det er vel ingen som liker å tro at de skulle tapt en slosskamp, så en del holder fast på fantasien om at de utgjør en alvorlig trussel mot andre "slemme" mennesker. Mange er tross alt helten i historien om sitt eget liv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Like utrolig som å se hvordan du skryter av hvor voldelig du kan være?

En viktig forskjell er at jeg aldri har vært i kamp uten kraftig provokasjon/angrep mot meg selv eller de jeg bryr meg om først. Og det skal også gå et stykke før jeg benytter meg av alle teknikkene/ferdighetene mine, jeg forsøker å løse sitausjonen i minnelighet først. Det gjelder jo strengt tatt ikke dama til ts, som bare skal sloss fordi han ikke var interessert. Da er hun faktisk ikke helt god, og bør gå til en psykolog.

Men ja, jeg innrømmer at hvis jeg selv blir angrepet kraftig, eller noen jeg bryr meg om blir saftig skadet, så er det noe som trigges i meg. Og da venter det gjengjeldelser for den/de det gjelder. Jeg er ikke redd for å innrømme at jeg står for massiv gjengjeldesle i alvorlige konflitsituasjoner der den/de andre tok initiativet til grov vold først.

Tror det ligger litt i menneskelig natur å innbille seg at man er et farlig og sterkt rovdyr som ingen må kødde med. Har f. eks. sett tynne og utrente mennesker som er veldig tøffe i trynet. Det er vel ingen som liker å tro at de skulle tapt en slosskamp, så en del holder fast på fantasien om at de utgjør en alvorlig trussel mot andre "slemme" mennesker. Mange er tross alt helten i historien om sitt eget liv ;)

Jepp, det er jeg enig i. Men så er det også mange av oss, inkludert meg selv, som har nesten et helt liv med trening av diverse fullkontaktsgrener bak oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest hilde

En vanlig kvinne er omtrent på samme styrkenivå som en 11 år gammel gutt. Hvor mange 11-åringer tror du skal til for å få deg ned i bakken? Lykke til.

Samme styrke som 11-åring?? Så svake er vi nok ikke. Men om guttene blir 14 vil de nok være en del sterkere enn oss - men tror ikke en 11-åring er sterkere enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Det er ikke alltid styrken er synlig. Menn er sterkere enn kvinner, som oftest. Selv om dama veier 120 kg og mannen veier 60.

Man hører jo også om damer som jobber med problembarn, som får skikkelig juling av gutter på rundt 12... De damene har jo opplæring i hvordan man skal håndtere et sånt anngrep, og uskadeliggjøre disse folka, men det hjelper tydeligvis ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man hører jo også om damer som jobber med problembarn, som får skikkelig juling av gutter på rundt 12... De damene har jo opplæring i hvordan man skal håndtere et sånt anngrep, og uskadeliggjøre disse folka, men det hjelper tydeligvis ikke.

Klassisk tåpelig fordom som overhodet ikke stemmer. Menn har mye lavere fettprosent og vil naturlig lettere se slanke og spjælete ut sammenlignet med kvinner. Under alt fettet på kvinnene er det riktig nok noen bittesmå muskler og hadde dere hatt den samme fettprosenten som guttene ville man tydlig sett hvorfor kvinner er svakere enn menn. Voksne kvinner er svakere enn gutter som er i tidlig pubertet og har fått testosteronet i gang. Sorry, men du er nok svakere enn dem, med mindre du har noen år med styrketrening bak deg.

Har ikke mange år med konkret styrketrening, men holder meg jevnt i form slik gjennomsnittsmennesket prøver å gjøre.

Har faktisk jobbet innen tung ungdomspsykiatri, og har måttet løse opp slåsskamper mellom pasienter, og forsvart meg/forhindret fysiske angrep mot meg selv.

Slettes ikke noe problem mot gutter som ser ut som de der! ;)

De gutta som derimot går inn for å bygge seg opp når de blir 15-16, de gir større motstand, er evt sterkere enn meg. Ironisk nok er de slik at ofte er det de største og "breieste" som har minst å komme med, da musklene deres ikke er bygd opp naturlig og korrekt, men bare ser imponerende ut. Balanse, smidighet og fleksibilitet synker drastisk når pumpingen og dopingen har gitt for korte sener og tap av evnen til å klø seg selv i nakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wenche

Hvor mange kvinner som skal til?

Vanskelig - men om det kun er snakk om å legge i bakken, vil jeg anta at om både dame og mann er gjennomsnitt så vil det være nok med 3.

Tror nok jeg og sambo er sånn noenlunde gjennomsnitt, og når vi har noen "leike" brytekamper har jeg jo ikke mye å stille opp med. Han legger jo meg veldig enkelt i bakken uten at det ser ut til at han må anstrenge seg så veldig mye. Tror ikke at om vi hadde vært to som meg hadde klart å vunnet over ham. Men med 3 hadde vi nok klart ham, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis disse damene har ett 2 dageers selvforsvarskurs, så er de trolig bedre opplært ennn snittet.

Deres kapasitet er nok mye dårligere enn du tror.

Håndballjenter er nok noe helt annet.

Det som er verre er gangsterjenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

la oss si at mannen er gjenomsnittlig. Rundt 1.80 lang og mellom 70-80 kg. Hvor mange kvinner skal til for at de faktisk kan true han fysisk? 3,4...10?

Vel, litt av grunnen til at jeg spør er fordi jeg har vært litt drittsekk pg playet ei jente for en tid tilbake. Hun truer meg faktisk ikke med kompiser, men med venninnegjengen og hun har sagt at hun skal de skal ta meg om de ser meg igjen.

Jeg klarer ikke helt ta det veldig alvorlig, men hvor mange kvinner skal til for å få en mann i bakken?

Det er derfor alle pene damer har ei stygg venninne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HunterLady

Hvis disse damene har ett 2 dageers selvforsvarskurs, så er de trolig bedre opplært ennn snittet.

Deres kapasitet er nok mye dårligere enn du tror.

Håndballjenter er nok noe helt annet.

Det som er verre er gangsterjenter.

Jeg er gangster :jepp: Betyr det at jeg er sterkere enn de fine sossejentene?? :lur:

Men jeg har blitt mer soss med årene, så kanskje jeg ikke teller lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gangster :jepp: Betyr det at jeg er sterkere enn de fine sossejentene?? :lur:

Men jeg har blitt mer soss med årene, så kanskje jeg ikke teller lengre.

Du er nok litt sterkere, og mye farligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinnfolketjau

Svaret er en. Men det kommer an på hvem det er. Kvinnfolk er like forskjellige som menn. Det finnes tynne og spinkle og store og "sterke".

Jaggu er det mange kvinnfolk som er mer maskuline enn mannfolka. (Mulig det er flest av de på bydga - ofte er kvinner på by'n for interessert i mote og slanking, pga media desverre - som skaper et kvinneideal hvor kvinnen faktisk gjør seg mye svakere enn hun egentlig er. Men jaja..)

Dessuten så har slikt relativt lite med vekt å gjøre men tvert i mot teknikk og hurtighet, en spinkel men rask fyr med god teknikk tar raskt en stor boler for eksempel.

Du har nok ikke grunn for å være redd men er det hestejenter ell bondejenter du er utafor så skal du nok satse på å øve på å puste riktig i første omgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...