Gå til innhold

Hvor mange kvinner skal til for å være en fysisk trussel for en mann?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

bla bla bla jeg er bedre enn en mann bla bla bla

Nok et offer for feminismen. Forsvaret er ikke ment å være til for kvinner. Når jeg var i forsvaret stilte hele kompaniet vårt på eksersisplassen klokken 0700 hver morgen. Forutenom to personer som kom løpende inn på eksersisplassen klokken 0702. To jenter fra nabotroppen... *sukk*

Dette er ikke en speiderleir, det er trening for å kunne forsvare landet i tilfelle krig. I en krig vil kvinner løpe hysterisk rundt fulle av angst og skrekk og ikke ane hva de skal ta seg til mens vi menn holder hodet kaldt og gjør jobben vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HunterLady

Her var det mye tull!

Ei gjennomsnittlig normaltrent jente i norge på 60kg tar 40kg i benkpress, tar 15 armhevinger, 60 i knebøy og 60-80 i mark.

Vil ikke si at dette er normalen, men heller for de som er over normalt trent. Ikke sjangs i havet om jeg tar 60 i knebøy ennå, og jeg er normaltrent. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snakker vi ikke om DEG heller da, Huntelady... Vi snakker om gjennomsnittet, noen er litt svakere- (som du) andre litt sterkere, og slik finner man snittet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte hun og 2 venninner i går. Hun så aggressivt på meg og ba meg komme bort til dem. Stilte meg rett forran dem med armene i kors og spurte om hun tenkte å gjøre alvor av trusselen. De backa bare, som jeg egentlig skjønte de kom til å gjøre. Den ene venninna var nesten like lang som meg også. Det skal tydligvis flere enn 3 til. Takker for meg

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så snakker vi ikke om DEG heller da, Huntelady... Vi snakker om gjennomsnittet, noen er litt svakere- (som du) andre litt sterkere, og slik finner man snittet!

Gjennomsnittlig sterke jenter tar 40 kg i benkpress? For noe tøv. Jeg trener selv på studie og de fleste jentene nøyer seg med å løfte stanga uten vekter. Guttene som nylig har begynt å trene starter ofte mellom 35 - 50 kg i benken. Du vet ikke en gang hva du snakker om. Ikke uttal deg vesla.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karianne

Nok et offer for feminismen. Forsvaret er ikke ment å være til for kvinner. Når jeg var i forsvaret stilte hele kompaniet vårt på eksersisplassen klokken 0700 hver morgen. Forutenom to personer som kom løpende inn på eksersisplassen klokken 0702. To jenter fra nabotroppen... *sukk*

Dette er ikke en speiderleir, det er trening for å kunne forsvare landet i tilfelle krig. I en krig vil kvinner løpe hysterisk rundt fulle av angst og skrekk og ikke ane hva de skal ta seg til mens vi menn holder hodet kaldt og gjør jobben vår.

Tviler på at dette skjedde hver dag...jeg tviler også på at det bare var de 2 jentene som kom kl 0702, er ganske så sikker på at det at enkelte menn kom for sent også.

Sånn generelt sett så er vel egentlig det norske forsvaret en speiderleir i forhold til andre land sitt forsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjennomsnittlig sterke jenter tar 40 kg i benkpress? For noe tøv. Jeg trener selv på studie og de fleste jentene nøyer seg med å løfte stanga uten vekter. Guttene som nylig har begynt å trene starter ofte mellom 35 - 50 kg i benken. Du vet ikke en gang hva du snakker om. Ikke uttal deg vesla.

De fleste ja... Da er vel dette jenter i nederste del av skalaen som er der nettopp for å trene seg sterkere De er på ingen måte representativt for den gjennomsnittlige jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dette skjedde hver dag...jeg tviler også på at det bare var de 2 jentene som kom kl 0702, er ganske så sikker på at det at enkelte menn kom for sent også.

Så søtt... Har du andre fantasier om militære også? Eller kanskje det er greit å ikke uttale seg om ting du ikke har peiling på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeh.. Jadda!

Greit nok at inntakene er forskjellige for kvinner og menn... Men det finnes faktisk flere av oss som ikke liker å bli kvotert inn, og som dermed frivillig består de mannlige fysikkravene.

Jeg har befalskolen og har fra jeg var 17 år gammel, bestemt meg for at jeg skulle være god nok fordi jeg var god nok, ikke fordi jeg slapp lettere inn som kvinne.

Og når jeg ser meg rundt i bybildet, er sjansen stor for at jeg hadde gjort det betydelig bedre enn 20 tilfeldig utvalgte menn i disse øvelsene. Og jeg gjør det allerede like godt som mennene som har samme trening som meg.

(nei, ser ikke ut som en bodybuilder, heller.)

Synd at du er et av ytterst få unntak.

Realiteten er likevel at uten kvoteringsordninger hadde kvinner flest ikke klart noe som helst i konkurranse med menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De fleste ja... Da er vel dette jenter i nederste del av skalaen som er der nettopp for å trene seg sterkere De er på ingen måte representativt for den gjennomsnittlige jente.

Hva så om noen det er noen få jenter som er sterkere enn snittet? Greia er frøken at guttene starter å trene på 35-50 kg i benken. Etter et halvt år er de på 60-80 kg. Jentene starter med kun stanga (20 kg) til kanskje 25 kg og etteret halvt år har de kanskje bikket opp til 30. Guttene starter med et bedre utgangspunkt og oppnår i tillegg mer mye raskere. De fleste jentene klarer ikke løfte 40 kg i benken. Å sidestille menn og kvinner fysisk er helt bak mål. Guttungenmin på 12 tar enkelt mora si i håndbak, det sier litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote name='Gjest' timestamp='1308914404' post='9388326']

Hva så om noen det er noen få jenter som er sterkere enn snittet? Greia er frøken at guttene starter å trene på 35-50 kg i benken. Etter et halvt år er de på 60-80 kg. Jentene starter med kun stanga (20 kg) til kanskje 25 kg og etteret halvt år har de kanskje bikket opp til 30. Guttene starter med et bedre utgangspunkt og oppnår i tillegg mer mye raskere. De fleste jentene klarer ikke løfte 40 kg i benken. Å sidestille menn og kvinner fysisk er helt bak mål. Guttungenmin på 12 tar enkelt mora si i håndbak, det sier litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så...

For å kunne konstantere gjennomsnittet så man regne med ALLE, også de som er på ytterpunktene og som regnes som sterke/svake. Det skjønner vel du også!

Jeg sidestiller overhodet ikke kvinner og menn, og vet at forskjellen mellom den normale mann og kvinne (eller gjennomsnittet om du vil) er stor.

POENGET var at selv om Hunterlady ikke klarer 60 i knebøy, så er det TOTALT irrelevant! Og fordi HUN ikke er istand til dette, så kan hun ikke avfeie påstanden med at mange andre kvinner kan. Gjennomsnittet av fysiske presentasjoner er ikke lagt etter hva Hunterlady mestere og ikke mester. Ei heller hva din 12-åring kan / ikke kan...

Kvinner har bare ikke samme styrke som menn. Hvis en kvinne kom bort til meg og sa, "dette er et ran, gi meg pengene dine!", så tror jeg jeg ville ledd meg ihjel. Kvinner er søte små skapelser :) Noen ganger må man la de få tro de er sjefen i forholdet. Men de er ikke det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg blåser vel i hunterlady, hvem er det og hva har hun med dette å gjøre? Du sier at en gjennomsnittlig trent jente tar 40 kg i benken og dette stemmer overhodet ikke. Hvor har du faktaene dine fra?

Ærlig talt, "så så"? Gidder ikke slike hersketeknikker, og gidder ikke diskutere med noen som ikke aner hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blåser vel i hunterlady, hvem er det og hva har hun med dette å gjøre? Du sier at en gjennomsnittlig trent jente tar 40 kg i benken og dette stemmer overhodet ikke. Hvor har du faktaene dine fra?

Ærlig talt, "så så"? Gidder ikke slike hersketeknikker, og gidder ikke diskutere med noen som ikke aner hva de snakker om.

Men i all verden...??

Du blåser i Hunterlady ja, det er nettopp det jeg gjør også - fordi hva hun kan / ikke kan sier oss INGENTING.

Jeg har aldri anslått hva hverken kvinner eller menn tar i benk! Venligst sørg for å ha riktig fakta før du anklager.

Du siterte meg på mitt svar til Hunterlady, der hun sier at siden HUN ikke klarer 60 i knebøy, så kan ikke dette være normalt for andre kvinner heller. Og det var DET var det jeg svarte på!

-Nemlig at folk må slutte å tro at sine egne personlige erfaringer er det som er gjeldene for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner har bare ikke samme styrke som menn. Hvis en kvinne kom bort til meg og sa, "dette er et ran, gi meg pengene dine!", så tror jeg jeg ville ledd meg ihjel. Kvinner er søte små skapelser :) Noen ganger må man la de få tro de er sjefen i forholdet. Men de er ikke det. ;)

Er vi ikke enige? Hva av det siterte innlegget mitt var det du ikke skjønte?

Der står det : Jeg sidestiller overhodet ikke kvinner og menn, og vet at forskjellen mellom den normale mann og kvinne (eller gjennomsnittet om du vil) er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestelina

Kommer nok veldig an på situasjonen. Hadde en mann gjort noe mot min sønn f.eks, så hadde jeg nok klart å både lagt han i bakken og det som verre er, samme hvor stor han hadde vært. Utenom det er jeg ikke verken særlig sterk eller stor, så kanskje 2-3 "meg`er" for å banke en mann...:P Kommer nok som sant an på både teknikk og temperament.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer nok veldig an på situasjonen. Hadde en mann gjort noe mot min sønn f.eks, så hadde jeg nok klart å både lagt han i bakken og det som verre er, samme hvor stor han hadde vært. Utenom det er jeg ikke verken særlig sterk eller stor, så kanskje 2-3 "meg`er" for å banke en mann...:P Kommer nok som sant an på både teknikk og temperament.

Det er klart, når man kjemper for liv og helse for seg og sine så får man superkrefter.Da kan man lett overmanne (eller overkvinne :gjeiper:) folk som er sterkere enn seg - forutsatt at de ikke er i samme posisjon.

Dersom jeg mått kjempet for livet til meg selv eller noen jeg er glad i kunne jeg lett banket opp et fotballag med kvinner som prøvde å ta meg.

Endret av johnjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Er jeg svak fordi jeg ikke tar 60 i knebøy eller 40 i benk? Saklig. :fnise:

Og nei, jeg bruker ikke kun meg selv som representant for alle kvinner, men jeg har lest en god del om trening, og kjenner mange som trener. De tallene du kommer med, hvor har du de ifra egentlig?

Og jeg ser på diskusjonsferdighetene dine at dette ikke fører noe godt med seg, bare så det er sakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg svak fordi jeg ikke tar 60 i knebøy eller 40 i benk? Saklig. :fnise:

Og nei, jeg bruker ikke kun meg selv som representant for alle kvinner, men jeg har lest en god del om trening, og kjenner mange som trener. De tallene du kommer med, hvor har du de ifra egentlig?

Og jeg ser på diskusjonsferdighetene dine at dette ikke fører noe godt med seg, bare så det er sakt..

Du snakket om DEG SELV! Og sa at siden DU ikke klarer 60 i knebøy så kan heller ikke dette være normalen for andre kvinner.

Hvis noen sier at gjennomsnittshøyden for menn i norge er 178cm, så blir det en smule tullete hvis jeg skyter inn og sier: "Nei, siden jeg er 190 cm, så dette kan ikke 178cm være det gjennomsnittlige altså!" DET var poenget! - ikke om du er sterk eller svak eller helt normal, det er ikke av interesser for noen andre enn deg selv.

Jeg vet ikke hva de faktiske tallene for hvor mye en gjennomsnittlig kvinne tar i ditt og datt, ei heller hva en gjennomsnittlig mann tar i diverse øvelser.

Og jeg har heller ikke kommet med noen tall, vennligst hold deg til de faktiske fakta og det jeg har skrevet hvis du skal svare på det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Du snakket om DEG SELV! Og sa at siden DU ikke klarer 60 i knebøy så kan heller ikke dette være normalen for andre kvinner.

Hvis noen sier at gjennomsnittshøyden for menn i norge er 178cm, så blir det en smule tullete hvis jeg skyter inn og sier: "Nei, siden jeg er 190 cm, så dette kan ikke 178cm være det gjennomsnittlige altså!" DET var poenget! - ikke om du er sterk eller svak eller helt normal, det er ikke av interesser for noen andre enn deg selv.

Jeg vet ikke hva de faktiske tallene for hvor mye en gjennomsnittlig kvinne tar i ditt og datt, ei heller hva en gjennomsnittlig mann tar i diverse øvelser.

Og jeg har heller ikke kommet med noen tall, vennligst hold deg til de faktiske fakta og det jeg har skrevet hvis du skal svare på det jeg skriver.

Det var faktisk du som skrev "normaltrente". Var det jeg hengte meg opp i.

Det du sammenligner med er jo ikke scenariet her i det hele tatt. Jeg skrev nemlig ikke "siden JEG tar det, så kan INGEN andre ta noe annet!"

Jeg var bare i tvil om det du hevdet om normaltrente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...