Gå til innhold

Hvor mange kvinner skal til for å være en fysisk trussel for en mann?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Du fortsetter å gi respons til noe annet en det jeg skrev. Ingen sier at mannen ikke vil få inn treff. Det har med hvor mange som treffer og hvor godt og hardt de treffer. Du har tydeligvis ikke sett veldig mange slosskamper fordi da ville du vist at de ofte varer i minuter med konstant slåing. Jeg så nettopp på en med 80 slag hvor ingen gikk ned for telling. Det var en alvorlig slosskamp hvor de ville banke hverandre slik som den kampen TS vil møte på.

Jaja, kanskje du så noe som liknet det TS vil støte på, hva vet jeg, det er umulig å vite hva slags kamp det eventuelt blir for vi vet jo ingenting om jentene, om de, han eller alle vil være bevæpnet, hva slags våpen de vil bære osv, men det jeg har beskrevet og forholdt meg til er en bestemt hypotetisk setting der gutten vet at han kan miste livet og der "the gloves are off", han vet at han må sette ut flere av dem for å redusere overtallet så kjapt som råd, og han vet derfor at han må slå for å slå ut. Da slår han ikke mot kroppen for å gi mostanderne bank og gjøre dem møre slik han kunne gjort i slåsskamp med én enkelt motstander som beskytter hodet, da slår han motstanderne i hode og tinning når han får det til, og siden disse motstanderne er vesentlig svakere enn ham og ikke trent på å forsvare seg, vil han nok få inn en del treffer. Det høres rått og brutalt ut, og vil også være det. Men hans slagstyrke gir ham et overtak så lenge jentene ikke er for mange. For det er begrenset hvor stor fordel de får ut av å være flere så lenge de mangler hans slagstyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke et tåpelig innspill, men et sant innspill.

Dette er også et sant innspill: 2+2=4. Dog tåpelig å dra inn i debatten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bokset i bokseklubb som et trenings supplement i nesten 11år.

Jeg hadde en god trener som var veldig flink til å informere om de forskjellige punktene i fjeset og forklarte veldig grundig om hvor enkelt eller hvor lite kraft som skal til for å slå en grov vokst mann ned for telling.

For å ta to kontraster Johaug og Carev. En liten snelle som Johaug ville, dersom hun var heldig eller trent hatt en god mulighet til å regelrett slå Carev rett ned.

Tre punkter hvor du ikke trenger mye kraft for å få et effektivt slag er.

- Hake (uppercut)

- Nese

- Øre

Vi snakker om slag mot fjeset uten hansker og med knyttet neve. Både store og små mennesker kan tåle mye eller lite før de besvimer dersom de får et slag imot hoderegionen som kaster hjernen imot kraniet.

Og disse småfulle(?), sure, veskebærende småtuppene som er veninner til TS sin ex- de er såklart trent opp til å kunne dette her.

Glem det.

De kommer til å daske han i ryggen med veska eller en paraply, spenne med høyhælte sko og muligens henge seg på han for å velte han over ende.

Kanskje spenne litt mer til han, om de fikk han ned.

Spytte og lugge er det de oftest går for sånne damer.

Så dette med å få inn velretta slag er bare fantasi.Eller min mening.

Det værste de kan gjøre er som sagt å bruke pepperspray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*det kommer litt ann på hvaslags psykisk påkjenning, men for det meste håndterer menn det bedre, rett og slett fordi vi har mindre følelser.

Det der er det dummeste jeg tror jeg har hørt i hele mitt liv... :filer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også sånn at kvinner er veldig mye mere følsomme for smerte enn menn, og kroppene dems er ikke i stand til å ignorere smerte på samme måte som kroppene til gutta.

En jente får rett og slett mye vondere enn en mann, og hos damer knytter fysisk smerte seg til psykisk smerte, noe som ikke er veldig gunstig i en slåsskamp.

Menn tåler mer smerte og slår hardere... Kroppene våre er mye flinkere til å ignorere smerte, pluss at de er mer fysisk tilpasset for kamp, noe som gir oss bedre ballanse og grovmotorikk (dvs store bevegelser... noe man trenger i en slåsskamp).

Damer er rett og slett utrolig dårlig tilpassa kamp i forhold til menn... Det betyr selvfølgelig ikke at en kamptrent dame ikke kan banke dritten ut av en hvilken som helst normal fyr, men jeg er fortastt ganske sikker på at det krever mer enn 4 normale damer for å ta en normal mann... Jeg sier fortsatt 5+.

De av dere som fortsatt tror på myten om at damer har høyere smerteterskel enn menn, kan ta en titt på denne lenken. All forskning viser at menn er mye bedre utrusta til å tåle både fysisk og psykisk* påkjenning.

*det kommer litt ann på hvaslags psykisk påkjenning, men for det meste håndterer menn det bedre, rett og slett fordi vi har mindre følelser.

Dette her er bare vås fra ende til annen.

Saken er at kvinner er somregel ikke vant til å være fysik på samme måte som menn, så de er mindre forberedt når de får et slag.De vet ikke hvordan de kommer til å reagere oftest, og blri satt ut.De bremses av sjokk på nøyaktig den måten det ble foreslått her at en mann vil bli satt ut av å få et spark i nøttene.

Alt det andre er bare tull. Kvinner er utstyrt fra naturen til å trykke ut babyer med smerter som en mann aldri vil behøve å merke.(Med mindre han har en nyrestein som går gjennom kroppen)

Beina i kroppen deres går fra hverandre og de kan framoverbøyd stå og drikke saft og prate mens det skjer...

Damer er mer effektive astronauter siden de er fra naturen bygd for å takle langvarig påkjenning (siden de skal jo kunne føde).

Menn er heller ikke bare sagflis i hodet mens kvinner har alle verdens følelser som en mann ikke merker.

Menn bare utrykker følelser på en mer fysisk måte enn kvinner og bruker mindre ord. Vi har ikke språk for det på samme måten som dem.

Ellers er vi helt like.

Det at menn føler mindre er bare sprøyt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gjest_mann.

I innlegget jeg skrev, la jeg med en link hvor du kan lese litt om forskning som er gjort rundt det... Men du trenger kanskje ikke det, siden du veit bedre enn resultatene hver eneste test har vist?

Jeg la med link til forskning som støtter opp under det jeg skrev... Det vil si, jeg skrev det jeg skrev fordi jeg har lest forskningen.

Kan du gi meg noen linker til forskningsresultater som støtter opp under dine utsagn, eller drar du meningene dine bare ut av ditt eget hode?

Edit: Å pisse ut nyresteiner er vondere enn å føde barn. Folk tåler sånn type smerte helt fint, uansett om man er mann eller dame.

Edit 2: Her kan du lese litt om forskjellen på mannlige og kvinnelige følelser.

Jeg ser at det er riktigere å skrive at menn føler kortere istedenfor mindre.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jonas

Her var det mange meninger....

Og påstandene om at den gjennomsnittlige voksne kvinnen har samme styrke som den gjennomsnittlige 11-åring er iallefall veldig veldig! galt! Tror nok det er litt misforståelser ute og går.. det som nok heller kan stemme er at styrkeforholdet mellom den gjennomsnittlige mann og den gjennomsnittlige kvinne er meget sammenlignbart med den styrkeforskjellen det er mellom en kvinne og en 11-åring!

Og det er en del!

Så kvinner.. Hvor mange 11-åringer skal til for å overmanne deg? Jeg tipper 4-5 stk.. Og dermed trengs det også 4-5 stk middels kvinner for å ta en middels mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Å pisse ut nyresteiner er vondere enn å føde barn. Folk tåler sånn type smerte helt fint, uansett om man er mann eller dame.

Det er den ensets smerten som leger sammenligner med når de skal forklare hvor vondt det er for kvinner å få barn.

Edit 2: Her kan du lese litt om forskjellen på mannlige og kvinnelige følelser.

Jeg ser at det er riktigere å skrive at menn føler kortere istedenfor mindre.

Snakk for deg selv om å føle kort. Selv om du har følelsesmessig spenn som er mindre enn innholdet i ei teskjed, så betyr ikke det at alle menn er korte...

Forskning og tester er rettet på en og en enkelt situasjon, som er testet der og da og gir ikke nødvedigvis noe riktig bilde av virkeligheten. Kun den bit av virkelighet som er omhandlet i testen.

Så ja, jeg trekker det i tvil.Da resultatene du linker til er ikke nødvendigvis overførbare på en annen situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning og tester er rettet på en og en enkelt situasjon, som er testet der og da og gir ikke nødvedigvis noe riktig bilde av virkeligheten. Kun den bit av virkelighet som er omhandlet i testen.

Så ja, jeg trekker det i tvil.Da resultatene du linker til er ikke nødvendigvis overførbare på en annen situasjon.

Hjernens biologi har ingen ting med "forskjellige situasjoner" å gjøre. Du kan lese engelsk, så du får med deg det som står i linkene, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot, siden du banker gutta uten problemer; kan du ikke ta kontakt med kampsportforbundet og gi beskjed om at herettter skal vi ikke skille utøvere på en sånn ubetydelig detalj som kjønn?

Da møtes vi i ringen eller på matta neste gang, og Brækhus kan begynne å glede seg til å møte neste motstander, som vil være en mannlig bokser.

Dette blir bra! :tommelopp:

*ler* da jeg var aktiv utøver var det et irritasjonsmoment til tider at vi ikke fikk gå kamp mot gutta for noen av jentene fordi det var få jenter som ville gå kamp etc de fleste var "pinglete" på den delen... Så for meg den gang var det et stort drawback - jeg vet ikke hvordan andre ser det - men ser jo at de som er aktive i dag stiller sterkt mot enkelte av gutta den dag i dag - men nå er det en gang slik, være seg kampsport, handball eller fotball liksom :) at de skiller mellom jenter og gutter.. At det er tildels avleggs er vel en annen debatt..

Poenget her er at det ikke er A4 at jenter ikke kan "ta" gutter hvis det kommer til det...

Nettopp fordi det handler om mye mer enn bare fysisk styrke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

*ler* da jeg var aktiv utøver var det et irritasjonsmoment til tider at vi ikke fikk gå kamp mot gutta for noen av jentene fordi det var få jenter som ville gå kamp etc de fleste var "pinglete" på den delen... Så for meg den gang var det et stort drawback - jeg vet ikke hvordan andre ser det - men ser jo at de som er aktive i dag stiller sterkt mot enkelte av gutta den dag i dag - men nå er det en gang slik, være seg kampsport, handball eller fotball liksom :) at de skiller mellom jenter og gutter.. At det er tildels avleggs er vel en annen debatt..

Poenget her er at det ikke er A4 at jenter ikke kan "ta" gutter hvis det kommer til det...

Jeg har alltid lurt på hva som er skrudd sammen feil i hjernen til jenter som tror de er likestilt med menn fysisk. Dagens jenter går rundt og tror mye rart. Hvilken som helst jente vil få problemer med et hannkjønn som har nådd puberteten og begynt å utvikle testosteron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skjønne deg da gjest, jeg tror for all del ikke jeg er fysisk likestilt med en mann på alle området, tvert imot! Men jeg VET at på noen områder er det ikke så mye som skiller meg fysisk fra en "vanlig mann" om jeg VIL det liksom... For min del når det gjelder DETTE temaet sier jeg bare at å gå rundt å tro at man ene og alene fordi man er mann ikke kan få "pryl" av en jente er nok ens med at man en dag kan få seg en overraskelse man ikke hadde regnet med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men skjønne deg da gjest, jeg tror for all del ikke jeg er fysisk likestilt med en mann på alle området, tvert imot! Men jeg VET at på noen områder er det ikke så mye som skiller meg fysisk fra en "vanlig mann" om jeg VIL det liksom... For min del når det gjelder DETTE temaet sier jeg bare at å gå rundt å tro at man ene og alene fordi man er mann ikke kan få "pryl" av en jente er nok ens med at man en dag kan få seg en overraskelse man ikke hadde regnet med...

Det der er ønsketenkining mer enn noe annet. Du ønsker å tro det der om du VIL. Jeg skulle likt å se deg forsøke å overmanne en mann på ren vilje. Nei, gjekk deg ned litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, kanskje du så noe som liknet det TS vil støte på, hva vet jeg, det er umulig å vite hva slags kamp det eventuelt blir for vi vet jo ingenting om jentene, om de, han eller alle vil være bevæpnet, hva slags våpen de vil bære osv, men det jeg har beskrevet og forholdt meg til er en bestemt hypotetisk setting der gutten vet at han kan miste livet og der "the gloves are off", han vet at han må sette ut flere av dem for å redusere overtallet så kjapt som råd, og han vet derfor at han må slå for å slå ut. Da slår han ikke mot kroppen for å gi mostanderne bank og gjøre dem møre slik han kunne gjort i slåsskamp med én enkelt motstander som beskytter hodet, da slår han motstanderne i hode og tinning når han får det til, og siden disse motstanderne er vesentlig svakere enn ham og ikke trent på å forsvare seg, vil han nok få inn en del treffer. Det høres rått og brutalt ut, og vil også være det. Men hans slagstyrke gir ham et overtak så lenge jentene ikke er for mange. For det er begrenset hvor stor fordel de får ut av å være flere så lenge de mangler hans slagstyrke.

Det er ikke alle som hadde tenkt over at de skulle fokusere på tinningen. Folk blir redde, ruset opp og tenker veldig lite de bare slår. Slåsskampen jeg refererte til var en hvor de siktet på hodet mesteparten av kampen. Jeg har gitt eksempler på hvorfor slagstyrkeforholdet ikke nødvendigvis vinner over tall. Slik som sparking når folk ligger nede. En kvinne kan oppnå større slagstyrke en mannen i den situasjonen og når vi snakker 3 mot en. Det kan hende vi tenker forskjellig om hva som er en gjennomsnittskvinne og hvordan hun ville sloss. Det er ikke så veldig stor forskjell på meningene våre tror jeg. Jeg tenker 1 kvinne kan vinne kampen om hun er god, men det er usannsynlig. 3-4 er en skikkelig trussel hvis jentene ikke er veldig små og dårlige til og sloss. Og noe mer en 5-6 er usannsynlig og vinne hvis du ikke er mye større en snittet.

Og disse småfulle(?), sure, veskebærende småtuppene som er veninner til TS sin ex- de er såklart trent opp til å kunne dette her.

Glem det.

De kommer til å daske han i ryggen med veska eller en paraply, spenne med høyhælte sko og muligens henge seg på han for å velte han over ende.

Kanskje spenne litt mer til han, om de fikk han ned.

Spytte og lugge er det de oftest går for sånne damer.

Så dette med å få inn velretta slag er bare fantasi.Eller min mening.

Det værste de kan gjøre er som sagt å bruke pepperspray.

Daske med vesken og spytte? Vi kan se på 4 former for kvinnelossing. 1. De som sloss bra og er bedre en gjennomsnittsmannen. 2. De som sloss vanlig som en mann. 3. De som sloss litt vanlig, men med mer lugging og kloring. 4. De som klasker med håndflaten med null effekt. Du forventer en blanding av 3 og 4. Sannheten er nok en blanding av 2 og 3 som er mye tøffere å håndtere. Ihvertfall i TS sin situasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ønsketenkining mer enn noe annet. Du ønsker å tro det der om du VIL. Jeg skulle likt å se deg forsøke å overmanne en mann på ren vilje. Nei, gjekk deg ned litt.

Hvor får du det fra at det er snakk om å overmanne en mann på vilje? Det er ikke det jeg skriver :)

Jeg har opplevt å slå menn i håndbak for eksempel, det handler mye mer om teknikk enn styrke og betyr overhode ikke at jeg er fysisk sterkere enn mannen...

Tror det er et poeng å skille litt mellom begrepene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvor får du det fra at det er snakk om å overmanne en mann på vilje? Det er ikke det jeg skriver :)

Jeg har opplevt å slå menn i håndbak for eksempel, det handler mye mer om teknikk enn styrke og betyr overhode ikke at jeg er fysisk sterkere enn mannen...

Tror det er et poeng å skille litt mellom begrepene her.

Håndbak har to teknikktyper ogprinsippet er å få overtaket i håndleddet. Jeg er ikke spesielt trent, tynn og ikke no spesielt sterk, og har aldri opplevd å bli slått i håndbak av noen kvinne, samme om det har vært snakk om dundrer eller små damer. dt har heller ldri vært noen som har vært utfordrende. Deromot har jeg likt å late som om jenta har slått meg i blant, fordi det er litt morsomt å gi henne den gleden, og det er nok heller det det går i oftest når en kvinne slår en mann i håndbak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Du tar virkelig kaka. Hva slags "aktiv utøver" du har vært, lurer jeg virkelig på. Du har rett og slett ikke idè om hva du snakker om. En profesjonell utøver som f.eks. Brækhus hadde ALDRI stilt mot en mannlig bokser. Hun er proff, og vet hva dette innebærer. De jentene som har sparret mye med gutta, vet godt hvilke forskjeller det er mellom oss. Ingen av dem ville kommet med slike synspunkter som deg.

Hvis vi menn skulle ta slike som deg på ordet, og slutte å gi dere særrettigheter, hva hadde skjedd da?

Dere hadde vært så og si utradert fra politi og forsvar, fordi der kommer dere ikke inn uten å ha spesielt tilrettelagte krav og hjelp.

Det er kvotering over en lav sko overalt, spesielt der det er krav til fysikk med i bildet. Det er fakta. Derfor irriterer jeg meg grenseløst over kvinnfolk som prøver å hevde noe annet.

Du kan være så kjepphøy du bare vil, men faktum er at den fysiske forskjellen mellom kjønnene, den vil du aldri kunne forandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 105 kg, 1.98 meter høy og vil si middels sterk. Er ikke super trent men ingen pingle heller og har litt kondis. Når jeg ser på jenter/damer rundt meg vil jeg si jeg relativt lett kunne hamlet opp med 2-3 stykker uten noe særlig problemer. Nå er dette et veldig hypotetisk scenario da, som jeg tror aldri vil komme til å skje. Men om jeg av en eller annen grunn helt uprovosert hadde blitt angrepet av en gjeng med jenter hadde jeg ikke holdt tilbake. Jeg er ikke av typen som på død og liv mener man ikke kan sloss med jenter, men jeg kunne aldri funnet på å angripe selv. ( gjelder både menn og kvinner egentlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la oss si at mannen er gjenomsnittlig. Rundt 1.80 lang og mellom 70-80 kg. Hvor mange kvinner skal til for at de faktisk kan true han fysisk? 3,4...10?

Vel, litt av grunnen til at jeg spør er fordi jeg har vært litt drittsekk pg playet ei jente for en tid tilbake. Hun truer meg faktisk ikke med kompiser, men med venninnegjengen og hun har sagt at hun skal de skal ta meg om de ser meg igjen.

Jeg klarer ikke helt ta det veldig alvorlig, men hvor mange kvinner skal til for å få en mann i bakken?

En kvinne er nok. :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi menn skulle ta slike som deg på ordet, og slutte å gi dere særrettigheter, hva hadde skjedd da?

Dere hadde vært så og si utradert fra politi og forsvar, fordi der kommer dere ikke inn uten å ha spesielt tilrettelagte krav og hjelp.

Det er kvotering over en lav sko overalt, spesielt der det er krav til fysikk med i bildet. Det er fakta. Derfor irriterer jeg meg grenseløst over kvinnfolk som prøver å hevde noe annet.

Eeeeh.. Jadda!

Greit nok at inntakene er forskjellige for kvinner og menn... Men det finnes faktisk flere av oss som ikke liker å bli kvotert inn, og som dermed frivillig består de mannlige fysikkravene.

Jeg har befalskolen og har fra jeg var 17 år gammel, bestemt meg for at jeg skulle være god nok fordi jeg var god nok, ikke fordi jeg slapp lettere inn som kvinne.

Og når jeg ser meg rundt i bybildet, er sjansen stor for at jeg hadde gjort det betydelig bedre enn 20 tilfeldig utvalgte menn i disse øvelsene. Og jeg gjør det allerede like godt som mennene som har samme trening som meg.

(nei, ser ikke ut som en bodybuilder, heller.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...