Gå til innhold

Fjerning av stempelflekk på trenchcoat


Gjest lolle

Anbefalte innlegg

Gjest lolle

Hei alle sammen!

Har fått en flekk på en lys beige trenchcoat jeg har, på innsiden av høyre ermet nederst ved håndleddet. Flekken er kommet fra grønn stempelfarge jeg fikk en gang jeg var på et utested, og er ca 1 mnd gammel. Har vært på rens med den, men de fikk ikke flekken bort.

Er det noen her som likevel muligens kunne hatt noen gode tips jeg kunne forsøkt hjemme,

for fjerning av flekken? Kan jo ikke bli så mye verre enn det allerede er heller...

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lolle

Ok, bare leser opp lappen inni fóret:

Outer Shell 100% cotton, Body lining 100% cotton, Sleeve lining 100% polyester.

Der flekken sitter (helt nederst på ermet) er det nok bomull og ikke polyester.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den skal renses, altså? Min erfaring er at bomull og polyester som regel går greit i vaskemaskin, uten at jeg er noen ekspert. Hvis det ikke står at den kun kan renses, ville jeg prøvd flekkfjerner + en tur i vaskemaskinen - dersom det ikke er forsøkt allerede.

Et siste alternativ er å farge hele greia i en mørkere farge, men det vil ikke bli vellykket dersom tråden den er sydd med er polyester. Fôret på ermene vil tydeligvis ikke heller ta farge, i følge det du skriver, men det er kanskje ikke så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolle

Jeg hentet den nettopp på rens, og de fikk ikke fjernet flekken siden det var så sterk farge som hadde satt seg i stoffet...Sendte den på rens noen dager etter jeg fikk flekken. Jakken er ganske dyr (ca 4000 kr), kommer ikke til å farge den da får den heller være som den er. Flekken sitter tross alt på innsiden av ermet, syns bare bittelitt på utsiden hvis man ser helt nærme. Vet ikke helt hvordan det er å putte den i vaskemaskin, er noe slags gull-trykknapper på den foran, og dessuten noen detaljer i skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...