Gå til innhold

Pusejenta mi liker ikke å ha på krage..


Plutseliten

Anbefalte innlegg

...Det gjør nå vel forresten ingen.

Etter at hun (antakeligvis) har vært i slosskamp og fått et betent bittsår på ene bakfoten, tok vi henne med til dyrlegen i dag for å rense og se såret an. Vi fikk resept på antibiotika, skal på kontrolltime igjen på fredag, og pus fikk på krage. Hun rygger, stanger i veggen og virker helt forvirret stakkars. Det er noen timer siden nå, og hun har fått lagt seg til for å sove, med litt hjelp..

Spørsmålet mitt er vel om hun kommer til å venne seg til kragen sin, eller om hun kommer til å virke helt ulykkelig så lenge hun har den på? Hun må ha den på til Mandag.. Vet at katter reagerer forskjellig, og at dere ikke sitter med noe fasitsvar. Tenker bare at det sikkert er noen katteeiere her inne som har vært borti dette før, og lurer på hva deres erfaringer er.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt mange katter i løpet av mange år, og ingen av dem har likt kragen, men når de først skjønner at den ikke kommer av venner de seg fort til å spise (kanskje du er nødt å klippe kragen litt i fasong så hun når matskålen) og komme rundt med den på. Bare la henne finne ut selv hvordan hun skal navigere. Det viktigste er å ikke ta av kragen for å være snill mot henne. Da blir det bare bråk hver gang hun skal ha den på.

God bedring til pus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Knitcat :) Ja, håper det går seg til. Hun ser langt på meg med oppgitte og litt biske øyne :fnise: Har også hørt at det omtrent blir ramaskrik om man tar den av og på, så det skal jeg la være.. Krysser fingrene for at hun aksepterer den bedre etterhvert. Er vel kanskje første døgnet som er verst? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ikke første døgnet på hankatten jeg hadde. Hun jeg har nå har inntil videre sluppet :)

Hankatten skulle gå med krage ene gangen i ca 2 uker. Etter MYE om og men bestemte jeg at Greit, du kan få gå ut en tur. (ca halvannen uke etter han fikk den på).

Han gikk ut, og kom hoppende glad inn igjen UTEN skjerm. Jeg gikk ut og letet i sikkert 2 timer, men han hadde gjemt den godt, så jeg fant den aldri igjen :fnise:

Visst de går lenge med krage er det forressten ikke dumt å klippe av en liten del av toppen til en liten sokk og ta på over labben der skjermen møtes når den skal vaske seg etc., For de kan bli litt sår visst skjermen skraper borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg det synet når han kommer inn hoppende glad :fnise: Det må jo være helt herlig og få slippe.. Heldigvis skal vår bare ha den på fram til mandag. Det var snakk om lengre, hvis såret var mer omfattende enn det så ut som og det ikke ville lukke seg ordentlig. I dag ser det bare ut som en liten rift, det har lukket seg og det er ingenting puss rundt - så det ser ut som det går rette veien. Så velger å tro at hun får slippe den fæle kragen, og får gå ut igjen - på mandag/tirsdag :)

Hun har allerede blitt mer vant til den :) Hun sover mye, men det er kanskje pga. antibiotikaen også. Når hun står opp virker hun litt forvirret og strekker hals, men så går hun på do, spiser og drikker og sånt uten problemer. Nå stanger hun ikke i alt heller :) Nå Ligger hun her i sofaen og maler i halvsøvne når jeg stryker på henne. Go'jenta mi :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...