AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #41 Skrevet 14. juni 2011 Ja, hver dag. Fordi jeg liker smaken. Drikken den alt fra den sterkeste espresso til latte. Begynte relativt sent. Rundt 20 års alder.
Gjest Anjelika Skrevet 15. juni 2011 #42 Skrevet 15. juni 2011 Biligkaffe er ikke nødvendigvis surere enn dyr kaffe. Ta f.eks Friele... Kaffen fra Friele er kjempe sur i forhold til f.eks Cirkel som koster halvparten per pose. En av grunnene til at jobbkaffen alltid er sur er at de færreste jobbkaffetraktere blir renset så ofte som de burde. Jeg tror det hviler en forbannelse over jobbkaffe! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg renset og vasket trakteren på deltidsjobben jeg hadde som student. Det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom pris og kvalitet, men på den nevnte jobb så klarte sjefen å kjøpe en kasse med noe euroshopper-greier og det var en hard måned for oss koffeinavhengige. Har også en venn som sverger til Luxus kaffe fra Europris. Begge de merkene smaker som man har brukt en gammel gymsokk som filter og deretter vasket myntsamlingen sin i kaffen.
-Fisken- Skrevet 15. juni 2011 #43 Skrevet 15. juni 2011 Jeg drikker kaffe hver dag. Jeg må alltid ha en kopp etter middag. Ellers blir det kaffe i kafésammenhenger, og når venner stikker innom. Kaffedrikkingen min tok seg opp da jeg begynte å jobbe på BIT, eneste vi fikk gratis der var kaffe. Hjemme drikker jeg stort sett presskannekaffe, med en skvett melk i. Hender jeg lager meg espresso på komfyren også (husker ikke hva den tingen man lager det med heter). PÅ kafé drikker jeg americano, espresso eller cortado.
Gjest imli Skrevet 15. juni 2011 #44 Skrevet 15. juni 2011 Er det ikkje "farleg" å drikke for mykje kaffi? Det må jo vera mykje koffein i det. Eg kan ikkje eingong drikke svart te om kveldane, for då får eg ikkje sova... Kanskje like greit eg ikkje drikk kaffi For kaffi inneheld då mykje meir koffein enn te?
MarianneE Skrevet 15. juni 2011 #45 Skrevet 15. juni 2011 Kaffe mocca... Kaffe latte med caramell eller butterscotch... cappucino... Loves it! Svart kaffe? Nei takk.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #46 Skrevet 15. juni 2011 Jeg drikker ikke kaffe, rett og slett fordi jeg ikke synes det smaker noe godt. Og det er egentlig like greit, for den skaper jo bare et "falskt" lager med energi.
Gjest Tipo Skrevet 15. juni 2011 #47 Skrevet 15. juni 2011 Begynnte å drikke kaffe når jeg begynnte å jobbe, om jeg hadde begynnt tidligere hadde jeg antagelig kommet på skolen i tide oftere. Og dette minner meg på at kaffen er klar!
Mermaid Blues Skrevet 15. juni 2011 #48 Skrevet 15. juni 2011 Jeg er helt avhengig av kaffe, og synes det er kjempegodt Drikker mest svart kaffe, men synes det er godt med enkelte kaffedrikker også, så lenge man fortsatt kjenner espressosmaken :gjeiper: Begynte å drikke kaffe da jeg var 11, først da jeg fikk lov Prøvde å ha en kaffefri periode, men det endte bare med at jeg drakk altfor mye cola og pepsi istedet :gjeiper:
Gjest anonym12345 Skrevet 15. juni 2011 #49 Skrevet 15. juni 2011 Jeg drikker ikke kaffe. blir veldig uvel av det. Dårlig i magen, nervøs,sjelvende og utrolig tissetrengt hele tiden.
-Fisken- Skrevet 15. juni 2011 #50 Skrevet 15. juni 2011 Er det ikkje "farleg" å drikke for mykje kaffi? Det må jo vera mykje koffein i det. Eg kan ikkje eingong drikke svart te om kveldane, for då får eg ikkje sova... Kanskje like greit eg ikkje drikk kaffi For kaffi inneheld då mykje meir koffein enn te? Kaffe inneholder mer koffein enn te ja, men alt med måte. 1-2 kopper kaffe nekter jeg å tro er ugunstig. (Mener å ha lest et sted at litt kaffe, altså litt, var gunstig). Koffein er det mer enn nok av i cola også, men jeg vil påstå at det er bedre å drikke kaffe en cola. Hvis en kaffekopp om dagen gir nytelse, vil jeg si at det er mer positivt enn negativt for kroppen
Gjest imli Skrevet 15. juni 2011 #51 Skrevet 15. juni 2011 Kaffe inneholder mer koffein enn te ja, men alt med måte. 1-2 kopper kaffe nekter jeg å tro er ugunstig. (Mener å ha lest et sted at litt kaffe, altså litt, var gunstig). Koffein er det mer enn nok av i cola også, men jeg vil påstå at det er bedre å drikke kaffe en cola. Hvis en kaffekopp om dagen gir nytelse, vil jeg si at det er mer positivt enn negativt for kroppen Kaffi i små/moderate mengder er vel sunt - antioksidantar osv Men for mykje koffein er jo ikkje bra for kroppen. Eg trur ikkje eit par koppar kaffi om dagen er skadeleg, altså, tvert i mot, men når folk skriv at dei kan drikke to liter svart kaffi om dagen, tykkjer eg ikkje det høyrast spesielt sunt ut. Cola inneheld vel ikkje noko særleg gunstige stoffer i det heile tatt
Gjest Iah Skrevet 15. juni 2011 #52 Skrevet 15. juni 2011 Drikker ikke kaffe i noen form, kan ikke fordra smaken.
cena Skrevet 15. juni 2011 #53 Skrevet 15. juni 2011 Liker ikke ren svart kaffe Men jeg derimot ELSKER iskaffe
Kvist Skrevet 16. juni 2011 #55 Skrevet 16. juni 2011 Elsker kaffe! Favoritten er kaffen fra disse Nescafé eller Nespresso-kapslene, men det er så sjelden jeg drikker. En god nummer to er pulverkaffe fra Nescafé. Kan ikke fordra traktekaffe, i såfall må den være helt rykende fersk. Dessverre (?) så er jeg veldig følsom for koffein, så kan reagere med å bli skjelven og urolig. Prøver derfor å begrense kaffedrikkinga til tidlige forelesninger, eksamenslesing og dagvakter. Og ja, den må være svart! Du sier du elsker kaffe, og så velger du Nescafé? Det smaker jo ikke kaffe engang... Folk har forskjellig smak Jeg elsker kaffe, men den må være god. Liker både presskannekaffe, mokkakannekaffe, espresso og espressobaserte kaffedrikker og traktekaffe. Men traktekaffen kan være fæl rundt om kring! Foreldrene mine lurte veldig på hvorfor jeg og mannen ikke drakk opp kaffen vår hos dem, selv om de hadde kjøpt samme kaffetype som vi bruker. Vi brukte lang tid på å overtale dem til å bytte ut den 15 år gamle billig-trakteren, men da de endelig kjøpte en skikkelig en ble det god kaffe hos dem også. 1
CoffeeCup Skrevet 16. juni 2011 #56 Skrevet 16. juni 2011 JA jeg drikker kaffe, men kun helt svart! Melk gjør at kaffen smaker surt, med sukker blir det for søtt! Dog drikker jeg kun kaffe når andre lager til meg, men siden man overalt blir tilbudt kaffe og sambo lager det hver dag, så blir det ofte. Jeg syns det er godt med noe varmt å drikke og liker smaken. Dette tok meg litt tid, begynte ikke å drikke kaffe før jeg begynte å jobbe på sykehus. Der går det masse kaffe der. Det er bare 2 år siden jeg begynte med kaffe. Før like jeg det ikke i det hele tatt. Ble utsatt for en stor mengde gruppepress på sykehuset
Vulpes Skrevet 16. juni 2011 #58 Skrevet 16. juni 2011 Drikker kaffe veldig sjeldent. Fordi vanlig hjemmelaget kaffe ikke er så godt, og fordi det ikke er sunt.
Orchideae Skrevet 16. juni 2011 #59 Skrevet 16. juni 2011 Nei, jeg drikker ikke kaffen, orker rett og slett ikke kaffesmaken. Hender jeg drikker cafe mocca, men da må jeg lage den selv på jobb og jeg drikker den aldri opp.
-Fisken- Skrevet 16. juni 2011 #60 Skrevet 16. juni 2011 Kaffi i små/moderate mengder er vel sunt - antioksidantar osv Men for mykje koffein er jo ikkje bra for kroppen. Eg trur ikkje eit par koppar kaffi om dagen er skadeleg, altså, tvert i mot, men når folk skriv at dei kan drikke to liter svart kaffi om dagen, tykkjer eg ikkje det høyrast spesielt sunt ut. Cola inneheld vel ikkje noko særleg gunstige stoffer i det heile tatt Og det var akkurat det som var poenget mitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå