Gå til innhold

Drikker du kaffe?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Drikker du kaffe?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Hvis du drikker, når begynnte du?

:popcorn:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg drikker ikke kaffe.

Liker rett og slett ikke den beske gugga. :gjeiper:

Skrevet

Nææ, synes ikke det smaker noe godt. Og greier som regel å våkne for egen maskin ;)

Gjest Consensio
Skrevet

Liker ikke kaffe og er generelt ikke så glad i varme drikker.

Gjest Leonidene
Skrevet

Nei. Liker ikkje smaken av kaffe. :gjeiper:

Skrevet

Jepp. Elsker det.

Skrevet

Nei,liker ikke smaken .

Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Begynte da jeg var ca. 13.

Skrevet

Jepp, men ikke hva som helst. Er kaffen for sur så drikker jeg heller vann. :)

Skrevet

Blir rett og slett ikke en fullverdig middag uten en kaffe på slutten. Slik har jeg hatt det siden slutten av ungdomsskolen :kaffekopp:

Skrevet

Ja, jeg er svært glad i morgenkaffen min. Trenger den for å våkne skikkelig. Jeg husker ikke helt når jeg begynte å drikke kaffe, tror det var i begynnelsen av 20-årene.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, men ikke hva som helst. Er kaffen for sur så drikker jeg heller vann. :)

Hvordan blir kaffe sur? Er det hvis den står for lenge, eller er det blandingsforholdet det er noe galt med? :klo:

Skrevet (endret)

Nei, det smakar heilt forferdeleg! Kan til nød drikke det viss det er ein del kaffi og, tja, fem delar mjølk, pluss 3-4 skjeer sukker ;) Men då kan det vel nesten ikkje kallas kaffi meir :fnise:

Svart kaffi har eg berre smakt nokre få gonger, så vidt dyppa tunga nedi, og det held i massevis. At nokon drikk det frivilleg, er imponerande :takke:

Mamma har alltid sagt at eg kjem til å byrje drikke kaffi når eg blir vaksen, men no er eg nærmare 30 enn 20, og er framleis så barnsleg at eg berre drikk te ;)

Endret av imli
Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg drikker kaffe. Fordi jeg liker det.

Begynte å drikke det sporadisk (f eks i selskap, til kakene) med masse fløte/melk og sukker i når jeg var 13-14 tipper jeg. Var også rundt da kaffebartrenden tok av og vi satt og drakk kaffe mocha og frappe etter skolen til det tøyt ut ørene på oss.

Nå går det mest i svart kaffe =)

Skrevet

Nei, det smakar heilt forferdeleg! Kan til nød drikke det viss det er ein del kaffi og, tja, fem delar mjølk, pluss 3-4 skjeer sukker ;) Men då kan det vel nesten ikkje kallas kaffi meir :fnise:

Svart kaffi har eg berre smakt nokre få gonger, så vidt dyppa tunga nedi, og det held i massevis. At nokon drikk det frivilleg, er imponerande :takke:

Mamma har alltid sagt at eg kjem til å byrje drikke kaffi når eg blir vaksen, men no er eg nærmare 30 enn 20, og er framleis så barnsleg at eg berre drikk te ;)

Joda, og da kalles det "kaffe latte" og koster flesk. ;)

Får man servert skikkelig sur og sterk kaffe så skjønner jeg godt at en person som i utgangspunktet ikke liker kaffe ikke får den ned.

Skrevet

Drikker det av og til, men først og fremst for å varme meg på kaffien.

Liker mye bedre å drikke te, men oftest er kaffien lettere tilgjengelig, og så lat er jeg faktisk når jeg fryser:p

Kjæresten min mente også at jeg ikke var ordentlig voksen fordi jeg ikke drakk kaffi, så nå har jeg på en måte "tapt", siden jeg til dels har gitt meg og begynt å drikke det av og til. Begynte vel for ca en mnd siden, jeg blir 21 i morgen.

Men er altså ikke noe jeg føler at jeg må ha, og jeg hater smaken når temperaturen blir bare litt lavere enn kjempevarmt :)

Gjest Anjelika
Skrevet

Hvordan blir kaffe sur? Er det hvis den står for lenge, eller er det blandingsforholdet det er noe galt med? :klo:

Kan være begge deler, eller rett og slett bare kjip billigkaffe.

Verste er den siste slumpen i en kanne traktekaffe som har stått der en stund. Typisk jobbkaffe på bakrommet i butikken. Urk.

Men jeg drikker den og når jeg ikke har andre alternativer!

Skrevet

Jeg drikker kaffe så svart og sterk at brysthåra blafrer, ingenting er så godt som det... Eller jo, lukten av kaffe er enda bedre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Verste er den siste slumpen i en kanne traktekaffe som har stått der en stund. Typisk jobbkaffe på bakrommet i butikken. Urk.

Ok takk for svar.

Nei, den siste, sure og lunkne slumpen høres ikke mye fristende ut. :fnise:

Skrevet

Biligkaffe er ikke nødvendigvis surere enn dyr kaffe. Ta f.eks Friele... Kaffen fra Friele er kjempe sur i forhold til f.eks Cirkel som koster halvparten per pose.

En av grunnene til at jobbkaffen alltid er sur er at de færreste jobbkaffetraktere blir renset så ofte som de burde. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...