AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Drikker du kaffe? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis du drikker, når begynnte du?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 Nei, jeg drikker ikke kaffe. Liker rett og slett ikke den beske gugga. :gjeiper:
Jill Skrevet 14. juni 2011 #3 Skrevet 14. juni 2011 Nææ, synes ikke det smaker noe godt. Og greier som regel å våkne for egen maskin
Gjest Consensio Skrevet 14. juni 2011 #4 Skrevet 14. juni 2011 Liker ikke kaffe og er generelt ikke så glad i varme drikker.
Gjest Leonidene Skrevet 14. juni 2011 #5 Skrevet 14. juni 2011 Nei. Liker ikkje smaken av kaffe. :gjeiper:
SmallTalk Skrevet 14. juni 2011 #9 Skrevet 14. juni 2011 Jepp, men ikke hva som helst. Er kaffen for sur så drikker jeg heller vann.
karolinn Skrevet 14. juni 2011 #10 Skrevet 14. juni 2011 Blir rett og slett ikke en fullverdig middag uten en kaffe på slutten. Slik har jeg hatt det siden slutten av ungdomsskolen
Tabris Skrevet 14. juni 2011 #11 Skrevet 14. juni 2011 Ja, jeg er svært glad i morgenkaffen min. Trenger den for å våkne skikkelig. Jeg husker ikke helt når jeg begynte å drikke kaffe, tror det var i begynnelsen av 20-årene.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #12 Skrevet 14. juni 2011 Jepp, men ikke hva som helst. Er kaffen for sur så drikker jeg heller vann. Hvordan blir kaffe sur? Er det hvis den står for lenge, eller er det blandingsforholdet det er noe galt med?
Gjest imli Skrevet 14. juni 2011 #13 Skrevet 14. juni 2011 (endret) Nei, det smakar heilt forferdeleg! Kan til nød drikke det viss det er ein del kaffi og, tja, fem delar mjølk, pluss 3-4 skjeer sukker Men då kan det vel nesten ikkje kallas kaffi meir Svart kaffi har eg berre smakt nokre få gonger, så vidt dyppa tunga nedi, og det held i massevis. At nokon drikk det frivilleg, er imponerande Mamma har alltid sagt at eg kjem til å byrje drikke kaffi når eg blir vaksen, men no er eg nærmare 30 enn 20, og er framleis så barnsleg at eg berre drikk te Endret 14. juni 2011 av imli
Gjest Anjelika Skrevet 14. juni 2011 #14 Skrevet 14. juni 2011 Jeg drikker kaffe. Fordi jeg liker det. Begynte å drikke det sporadisk (f eks i selskap, til kakene) med masse fløte/melk og sukker i når jeg var 13-14 tipper jeg. Var også rundt da kaffebartrenden tok av og vi satt og drakk kaffe mocha og frappe etter skolen til det tøyt ut ørene på oss. Nå går det mest i svart kaffe =)
SmallTalk Skrevet 14. juni 2011 #15 Skrevet 14. juni 2011 Nei, det smakar heilt forferdeleg! Kan til nød drikke det viss det er ein del kaffi og, tja, fem delar mjølk, pluss 3-4 skjeer sukker Men då kan det vel nesten ikkje kallas kaffi meir Svart kaffi har eg berre smakt nokre få gonger, så vidt dyppa tunga nedi, og det held i massevis. At nokon drikk det frivilleg, er imponerande Mamma har alltid sagt at eg kjem til å byrje drikke kaffi når eg blir vaksen, men no er eg nærmare 30 enn 20, og er framleis så barnsleg at eg berre drikk te Joda, og da kalles det "kaffe latte" og koster flesk. Får man servert skikkelig sur og sterk kaffe så skjønner jeg godt at en person som i utgangspunktet ikke liker kaffe ikke får den ned.
Moscato Skrevet 14. juni 2011 #16 Skrevet 14. juni 2011 Drikker det av og til, men først og fremst for å varme meg på kaffien. Liker mye bedre å drikke te, men oftest er kaffien lettere tilgjengelig, og så lat er jeg faktisk når jeg fryser:p Kjæresten min mente også at jeg ikke var ordentlig voksen fordi jeg ikke drakk kaffi, så nå har jeg på en måte "tapt", siden jeg til dels har gitt meg og begynt å drikke det av og til. Begynte vel for ca en mnd siden, jeg blir 21 i morgen. Men er altså ikke noe jeg føler at jeg må ha, og jeg hater smaken når temperaturen blir bare litt lavere enn kjempevarmt
Gjest Anjelika Skrevet 14. juni 2011 #17 Skrevet 14. juni 2011 Hvordan blir kaffe sur? Er det hvis den står for lenge, eller er det blandingsforholdet det er noe galt med? Kan være begge deler, eller rett og slett bare kjip billigkaffe. Verste er den siste slumpen i en kanne traktekaffe som har stått der en stund. Typisk jobbkaffe på bakrommet i butikken. Urk. Men jeg drikker den og når jeg ikke har andre alternativer!
Inx Skrevet 14. juni 2011 #18 Skrevet 14. juni 2011 Jeg drikker kaffe så svart og sterk at brysthåra blafrer, ingenting er så godt som det... Eller jo, lukten av kaffe er enda bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #19 Skrevet 14. juni 2011 Kan være begge deler, eller rett og slett bare kjip billigkaffe. Verste er den siste slumpen i en kanne traktekaffe som har stått der en stund. Typisk jobbkaffe på bakrommet i butikken. Urk. Men jeg drikker den og når jeg ikke har andre alternativer! Ok takk for svar. Nei, den siste, sure og lunkne slumpen høres ikke mye fristende ut.
SmallTalk Skrevet 14. juni 2011 #20 Skrevet 14. juni 2011 Kan være begge deler, eller rett og slett bare kjip billigkaffe. Verste er den siste slumpen i en kanne traktekaffe som har stått der en stund. Typisk jobbkaffe på bakrommet i butikken. Urk. Men jeg drikker den og når jeg ikke har andre alternativer! Biligkaffe er ikke nødvendigvis surere enn dyr kaffe. Ta f.eks Friele... Kaffen fra Friele er kjempe sur i forhold til f.eks Cirkel som koster halvparten per pose. En av grunnene til at jobbkaffen alltid er sur er at de færreste jobbkaffetraktere blir renset så ofte som de burde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå