Gå til innhold

Drikker du kaffe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Joda, og da kalles det "kaffe latte" og koster flesk. ;)

Får man servert skikkelig sur og sterk kaffe så skjønner jeg godt at en person som i utgangspunktet ikke liker kaffe ikke får den ned.

Ja, det heiter vel det. Men det er vel ikkje ordentleg kaffi? Er ikkje kaffe latte litt sånn "fjortis-kaffi"? :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaffe lukter godt, men eneste gangene jeg liker/drikker kaffe er karsk eller irish coffie.

Skrevet (endret)

Biligkaffe er ikke nødvendigvis surere enn dyr kaffe. Ta f.eks Friele... Kaffen fra Friele er kjempe sur i forhold til f.eks Cirkel som koster halvparten per pose.

En av grunnene til at jobbkaffen alltid er sur er at de færreste jobbkaffetraktere blir renset så ofte som de burde. :)

Selv skikkelig god kaffe blir sur når kaffe-lageren (kaffeforæderen) bruker kaffegruten 2 ganger. Lite er så helligbrøde som det når det kommer til å trakte kaffe

Endret av Inx
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, det heiter vel det. Men det er vel ikkje ordentleg kaffi? Er ikkje kaffe latte litt sånn "fjortis-kaffi"? :fnise:

Joda det er ordentlig kaffe det også. Så lenge kaffen ikke er koffeinfri eller fra pulver så er det ordentlig kaffe. ;)

Dersom kaffe latte er "fjortis-kaffe" så finnes det ihvertfall veldig mange fjortiser på jobben min i alderen 20-70 år. :fnise:

Endret av SmallTalk
Skrevet

Selv skikkelig god kaffe blir sur når kaffe-lageren (kaffeforæderen) bruker kaffegruten 2 ganger. Lite er så helligbrøde som det når det kommer til å trakte kaffe

:sjokk:

Seriøst???

Skrevet

:sjokk:

Seriøst???

Ja, selvopplevd flere ganger. Jeg jobber med en som gjør dette, men han har fått permanent kaffetrakterforbud etter at han ble fakket for en stund siden.

AnonymBruker
Skrevet

Drikker du kaffe?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Hvis du drikker, når begynnte du?

:popcorn:

1. Periodedranker, Americano

2. Det er godt/ periodevis gjør det meg ikke godt

3. Begynte med traktekaffe da jeg var 13-14 (er nå 30), gikk over til cappuccino, deretter til kaffe latte, til moccakaffe, til ingen kaffe, til iskaffe til americano. Nå liker jeg ikke melkekaffer i det hele tatt.

Men jeg er fryktelig kaffesnobb, og står heller over, med mindre jeg vet at kaffen er god. Jeg klarer ikke å drikke opp sur kaffe, selv for å være høflig. Føles ut som om invollene mine etser opp.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker god kaffe, men drikker det ikke daglig. Men jeg forstår følelsen av kaffe på morningen. Grunnen til at jeg ikke drikker daglig er fordi jeg har et kaos med søvn og ikke tåler alt det som jeg ellers ville gjort. Har gått over til te.

Skrevet

Elsker kaffe! Favoritten er kaffen fra disse Nescafé eller Nespresso-kapslene, men det er så sjelden jeg drikker. En god nummer to er pulverkaffe fra Nescafé. :) Kan ikke fordra traktekaffe, i såfall må den være helt rykende fersk. Dessverre (?) så er jeg veldig følsom for koffein, så kan reagere med å bli skjelven og urolig. Prøver derfor å begrense kaffedrikkinga til tidlige forelesninger, eksamenslesing og dagvakter.

Og ja, den må være svart! :)

Skrevet

Jeg elsker å drikke kaffe på jobb. Uavhengig av arbeidssted, har jobbet på flere forskjellige steder og har alltid elsket kaffen der. Men kaffen jeg lager hjemme smaker av en eller annen grunn forferdelig! *furt*

Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Begynte da jeg var ca. 13.

Jeg signerer denne.

Drikker kaffe og nyter det. Starter dagen med en nespresso, fortsetter med morgenkaffe på jobb og et par-tre kopper utover dagen. Ny nespresso når jeg kommer hjem.

I helger og ferier lager jeg skikkelig presskannekaffe, men det gidder jeg som regel ikke ellers.

AnonymBruker
Skrevet

nei, er ikke glad i smaken, foretrekker kalde drikker og er som regel opplagt nok til å klare meg uten noen koffeinboost. men - er kaffen veldig svak og på grensa til lunken, hender det jeg synes det er godt med et par slurker.

Skrevet

Ja, og den må være svart

Drikker det fordi jeg liker det, og fordi hodet mitt sier fra når den ikke har fått koffeinen sin :sjenert:

Begynte da jeg var 18-19

Gjest Mahareth
Skrevet

Ja, jeg drikker kaffe.

Jeg begynte da jeg var 17, mest fordi jeg skulle være voksen. Plutselig en dag begynte jeg å like det.

Nå drikker jeg ganske mye kaffe, minst 1 kopp om dagen. Jeg drikker den enten svart, eller som en latte. Noen mellomting klarer jeg ikke.

Hjemme bruker jeg forøvrig kun friele-kaffe, og jeg har aldri tenkt på den som sur. For meg er det evergood og ali som er merker jeg styrer unna, de blir for skarpe for meg.

Skrevet

Drikker ikke kaffe.

Har smakt det et par ganger, ulike varianter, men synes det smaker like jævlig hver gang..

Skrevet

Nei. Det smaker pyton.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Kaffe er det beste jeg vet!

Tror jeg drikker mellom 1-2 liter om dagen!

Alle typer, men helst vanlig svart traktekaffe eller cappuccino med soyamelk.

Begynte nar jeg var ca 14-15 år.

:kaffekopp::hjerte:

Gjest NozMonster
Skrevet

får migrene og blir i dålig humør om jeg ikke får morgenkaffen min jeg! ..og det er like viktig å holde kaffedrikkeingen vedlike utover dagen :fnise:

jeg begynte i en alder av 14 med dobble moccaer hver dag, men ble ikke avhengig før i 20 årsalderen ( er 25)

jeg drikker kun kaffe og solo pluss om dagen :fnise:

Skrevet

Drikker alt av kaffe bortsett fra ren kaffe. Jeg drikker iskaffe, cappuccino, macchiato og alle sånne typer versjoner av kaffe, men den rene kaffen syns jeg blir for sterk. :gjeiper: Teite meg.

Skrevet

Jeg drikker nok alt for mye kaffe. Får skikkelig hodepine hvis jeg ikke får nok, så burde nok trappe ned litt. Drikker lett 2 liter svart kaffe på en dag. :sjenert:

Begynte da jeg var 13-14. Da med melk i, men det varte ikke lenge før jeg kuttet ut melken, og sukkerbiten til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...