Gå til innhold

Min vei til bedre kondisjon, kropp og selvbilde!

celujo

Anbefalte innlegg

Hei dere! :blomst:

Da er jeg tilbake etter to måneder - to måneder som ble nesten treningsfrie (bortsett fra turer), pga låsninger i nakken og skulderen, men etter en til to ganger i uken hos fysio, og tilrettelegging på jobben, har jeg endelig fått klarsignal til å trene igjen :)

Har fortsatt å spise sunt, om man ser bort ifra en uke før påsken hvor jeg og sambo var på Gran Canaria (med verdens største buffet til frokost og middag) og litt mer enn bare lørdagsgodt i påsken.. :sjenert:

Har valgt å ikke veie eller måle meg i dag, da tante rød akkurat har reist for nå, så vet med meg selv at jeg ville blitt skuffet;p MEN! Noen av dere som leste dagboken min fra starten av så kanskje bildene jeg la ut? De forsvant ikke så lenge etter, men nå har jeg tatt nye, og selv om det ikke er mye forskjell - så ser jeg selv at kroppen forandrer seg og er kjempe motivert :biggrin:

Så, jeg håper at selv om jeg er ikke har vært så flink til å skrive i det siste, så vil noen av dere fortsette å følge meg mot målet mitt:)

(Her har dere bildene, så får vi se hvor lenge jeg tør å la de ligge ute denne gangen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man har så lite fett på kroppen så går det som regel ganske sakte. :) Men man når målet til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen i dag ble 5 min oppvarming, deretter 1 min jogg + 1,5 min gange i 20 min, og så 5 min nedtrapping. Kjenner at jeg så og si bare har fått gå i det siste, så jeg var helt ferdig da jeg kom inn døra igjen - men etter en lang dusj kjentes det veldig deilig! :D

Lastet forresten ned en app på iPhonen i stad som virket helt genial!

Nike Training Club heter den, og er fullpakket med ferdige treningsprogram, hvor du blir veiledet gjennom hele økten med bilder og videoer av øvelsene om du er usikker på hvordan ting gjøres.

Noen som har prøvd den? :) Jeg tror jammen meg jeg skal teste den i morgen!

Middag i dag ble hjemmelaget thai-nuddel-kyllingsuppe, med kokosmelk og masse grønsaker oppi - NAM! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driver intervall-trening altså? :)

Nei, har ikke prøvd den. Men så har jeg liksom ikke noe behov for den. Siden jeg gikk idrett på VGS, så kan jeg alt jeg trenger å vite, og jeg vet om langt flere øvelser enn hva jeg gjør. :gjeiper: Det eneste treningsverktøyet jeg vurderer å kjøpe, er en pulsmåler! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Nike training club"-appen ble testet ut på fredag, og jeg bare elsker den!! :hjerte::biggrin:

Herlig å kunne legge til min egen musikk (spotify eller spillelister), og ha en egen "personlig trener" hvor enn jeg måtte ønske :) Kjente det i kroppen i går, for å si det sånn!

I går var det treningsfri og godtedag, men det ble ikke mer enn litt potetgull og dipp + grønnsaker, samt Farris Bris. Fornøyd med det=)

Nå har jeg og sambo spist en bedre søndagslunsj, så nå krysser jeg fingrene for at det skal slutte å regne så jeg kan ta en økt ute, hvis ikke blir det NTC i dag også :)

I morgen skal jeg forresten til Sverige; hva MÅ jeg handle (av sunn mat)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker smoothie, så er frossenbærne mye billigere i Sverige enn i Norge. Kyllingfileene også.

Om du baker og vil bake eget brød så bør du kjøpe kornmel,rugmel,havregryn, solsikkekjerner etc etc i Sverige også, siden dette er forbanna dyrt i Norge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, KaDust! :D

Sverigeturen ble utsatt til torsdag, så har litt tid på å skrive handleliste nå ^^

--------

Ukens første treningsøkt unnagjort!

Ble intervaller i dag og, noe som gikk mye bedre denne gangen :) Sliten - men ikke heeeelt utslitt da jeg var ferdig, så jeg avsluttet med 20 min rokkering foran tven.

Leste litt rundt her inne i går og fant ut at jeg faktisk er på første uken i "Couch to 5k"-programmet, så da kan jeg jo like så godt prøve å følge dette. :jepp: Lastet ned podcastene og det var faktisk veldig motiverende! Musikken var ikke så alt for ille heller, så dette kan jeg prøve å leve med :)

Nå har jeg lovet min kjære lasagne til middag (siden vi ikke spiste "helgemat" i helgen, får det bli i dag:)), med maaasse deilig salat ved siden av og vannmelon til dessert! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den couch til 5k er ganske bra! Fulgte den før når jeg ikke drev så mye med styrketrening. :)

Deilig med vannmelon :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg ser stor forskjell på før- og underveisbildene, jeg! Lurer på om det kanskje har gått andre veien hos meg, altså :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei alle! :)

Oioioi, maange dager uten skriving her nå :fy_fy:

Men jeg har ikke gitt opp altså - har bare jobbet myyyye!

Derfor har jeg vel kanskje ikke trent så mye jeg ønsket, og det har blitt litt overtidsmat her og der, men nå er ekstrajobben ute av verden og jeg har ettermiddagene til trening igjen. Med andre ord: vekten har verken gått opp eller ned, så jeg begynner akkurat der jeg slapp.

I dag har jeg gått 6,6 km hvor 3,3 av dem var i oppoverbakke - kjenner det i rompa for å si det sånn! :fnise:

Maten i dag har sett nogenlunde ut som dette:

Frokost: Tre Rugsprø med kaviar og to hardkokte egg + 1/2 l vann

Lunsj: 2 skiver lavkarbobrød med kalkunskinke, magerost og masse agurk + vann

Mellom: Skyr skogsbær

Middag: laksefilet med blomkålpuré og agurk-eddik-salat :spise: NAM!

Kvelds: Planlegger en herlig ananas og jordbær-smoothie<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint å se deg igjen, Celujo! :) Maten din høres kjempedigg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Annonse

Takk! Har ikke vært så flink i det siste, men nå blir det andre boller! :)

Har laget en ny treningsdagbok, så du må gjerne følge meg der om du vil :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...