Gå til innhold

jeghar gjort skade på leiebil! Hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har vår bil inne til rep.

Har derfor en leiebil. Jeg skulle parkere i dag, og fikk felgen inntil fortauskanten (som er høy). Ble derfor et par synlige skrammer på ene felg.

Kommer de til å merke dette?

Hvor dyrt kan jeg regne med at det blir?

Akkurat som repereasjonen ikke var dyr nok :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lever bilen med et smil (og kort skjørt) og håp på det beste ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vår bil inne til rep.

Har derfor en leiebil. Jeg skulle parkere i dag, og fikk felgen inntil fortauskanten (som er høy). Ble derfor et par synlige skrammer på ene felg.

Kommer de til å merke dette?

Hvor dyrt kan jeg regne med at det blir?

Akkurat som repereasjonen ikke var dyr nok :( :(

Det kommer trolig an på egenandelen på leiebilforsikringen. Vil tro bilfirmaet som har "lånt" deg leiebilen har en vanlig forsikringsavtale med leiebilfirmaet. Hos AVIS ligger egenandelen mellom 8000 og 20 000 kr, men vil tro dette kan variere noe avhengig av hvilket firma bilen er leid hos. Dette er den ordinære egenandelen, som kan minskes ved å tegne en tilleggsforsikring. Men igjen, her er det vel firmaet som reparerer din bil som står som leietaker, så det kan jo være de har spesialavtaler.

Og, ja, de kommer til å merke det. De går over bilen for hver gang de leier ut og noterer evt. bulker og skrammer.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av. Du er forsikret. Blir ikke mer enn egenandelen. Og uansett ikke mer enn en ny felg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leide bil i forrige uke. Og da kunne jeg velge om jeg ville ha forsikring på den. Valgte selvsagt det, forferdelig kjedelig hvis man bulker bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av. Du er forsikret. Blir ikke mer enn egenandelen. Og uansett ikke mer enn en ny felg.

Å hva er isåfall egenandelen?? Dette kan jo bli dyrt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svinger fra selskap til selskap og avtale, akkurat som Cata sa. Har erfart alt mellom fire- og tolvtusen. Sjekk papirene dine. Du fikk vel dem med da du leide den? En felg koster ikke allverden. Men gratis er de jo heller ikke.

Bruk rent-a-wreck neste gang, så blir det billigere.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Jeg leide bil i forrige uke. Og da kunne jeg velge om jeg ville ha forsikring på den. Valgte selvsagt det, forferdelig kjedelig hvis man bulker bilen.

Er det ikke ulovlig å kjøre uten forsikring?

Eller kunne du velge om du ville tegne ansvars- delkasko- eller kaskoforsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...