Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2011 #1 Skrevet 12. juni 2011 Hvorfor forteller kjæresten min meg det egentlig? Jeg har ikke en gang forsøkt å ligge med henne eller noe i det siste og heller ikke tatt noe særlig kontakt utenom det vanlige. Voknet nettopp til ei melding der hun skriver at hun har mensen med sånn lei-seg smilemund. Kjenner jeg blir avtent på hele jenta. Er hun sint på meg eller noe? Vi har ikke krangla, hatt det som plommen i egget vi. Skjønner ikke hvorfor hun skal ødelegge mellom oss på den måten. Og hva er den beste måten å unngå henne på under denne perioden uten at hun blir sint eller lei seg eller noe? 3
Gjest Kim Skrevet 12. juni 2011 #2 Skrevet 12. juni 2011 Fordi hun vil ha litt sympati og trøst - hvor vanskelig er det å skjønne det. Hvordan i huleste er dette å ødelegge mellom dere? Alle jenter har mensen en gang i måneden - deal with it!
Gjest ts Skrevet 12. juni 2011 #3 Skrevet 12. juni 2011 Fordi hun vil ha litt sympati og trøst - hvor vanskelig er det å skjønne det. Hvordan i huleste er dette å ødelegge mellom dere? Alle jenter har mensen en gang i måneden - deal with it! Ikke unge jenter vel? :S går ikke depå sånn p-piller og sånn? Deal with it? Ja hivs hun ikke fortelelr meg om det skal jeg da klare det! Trenger ikke være frekk vet du! Skjønner ikke hvorfor jeg skal vite det, hvorfor kan hun ikke bare si at hun er lei seg eller noe å la vær å gå i detalj? Tror hun må være sur eller noe, kan ikke forstå annet. Og hvorfor vil hun ha sampati og trøst? er hun ikke vant til dette da, da trenger hun vel ikke det? Blir helt forvirra her
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #5 Skrevet 12. juni 2011 Hun vil vel si ifra at det er unødvendig for deg å prøve seg, vil ha sympati fordi hun er i smerter.. Ja. Og resten der tar ikke jeg seriøst. 1
Gjest ts Skrevet 12. juni 2011 #6 Skrevet 12. juni 2011 Hun vil vel si ifra at det er unødvendig for deg å prøve seg, vil ha sympati fordi hun er i smerter.. Ja. Og resten der tar ikke jeg seriøst. Uff så jeg må trøste henne å sånn nå da? Hvor lenge varer dette da? Hva skal jeg skrive i meldinga til henne da?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #7 Skrevet 12. juni 2011 Trollemor og trollefar og lille olle bolle.. 11
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2011 #8 Skrevet 12. juni 2011 Trollemor og trollefar og lille olle bolle.. Litt sårende at du skriver det der. er bare 17, mitt første forhold. Vet ikke så mye om jenter enda!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #9 Skrevet 12. juni 2011 lol.. så det der er sårende, men å trøste kjæresten din det er uff??... 7
Gjest ts Skrevet 12. juni 2011 #10 Skrevet 12. juni 2011 lol.. så det der er sårende, men å trøste kjæresten din det er uff??... lol hvis jeg skal være ærlig så eh ja. Jeg kan ikke sånt, og dessuten er det slitsomt å late som jeg syns synd på henne når jeg ikke gjør det. Jeg vet ikke hvordan jeg skal trøste henn engang, har aldri trøstet noen :S
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #11 Skrevet 12. juni 2011 Er bare å skrive noe ala "kjipt" tilbake da vettu...
Gjest Emo Fisk Skrevet 12. juni 2011 #13 Skrevet 12. juni 2011 Hvis du er 17 som du påstår, så har du vitterlig fått med deg nok av undervisning etc til å vite at jenter har mensen. Dette er den dårligste trolletråden jeg har sett på lenge.. 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #14 Skrevet 12. juni 2011 Ja, kanskje er det en trolletråd men men En del jenter har veldig vondt når de har mensen. Når jeg var ung hadde jeg ekstreme menssmerter langt ned i bena og oppover i ryggen. Det eneste som hjalp var å ligge med ei varmeflaske på magen, det var vondt å stå og gå (heldigvis har dette avtatt veldig med åra). I tillegg syntes jeg det var ganske ekkelt med mensen, og jeg blødde veldig mye. Det var ikke ei kjekk tid. Er du ikke i stand til å syntes synd på jenta di når hun har vondt? Ødelegger det for forholdet deres at hun er åpen og ærlig med deg om noe som er helt naturlig? Hun ønsker sympati, samt kanskeje å fortelle deg at det ikke er vits i å prøve på sex den neste uken. Send en melding å si "kipt er det noe jeg kan gjøre for deg?". Så kan du kanskje ta med en sjokolade til henne neste gang du treffer henne. Så enkelt er det. 9
sequin Skrevet 12. juni 2011 #15 Skrevet 12. juni 2011 Ikke unge jenter vel? :S går ikke depå sånn p-piller og sånn? Deal with it? Ja hivs hun ikke fortelelr meg om det skal jeg da klare det! Trenger ikke være frekk vet du! Skjønner ikke hvorfor jeg skal vite det, hvorfor kan hun ikke bare si at hun er lei seg eller noe å la vær å gå i detalj? Tror hun må være sur eller noe, kan ikke forstå annet. Og hvorfor vil hun ha sampati og trøst? er hun ikke vant til dette da, da trenger hun vel ikke det? Blir helt forvirra her unge jenter og jo, jenter kan få mensen ganske så tidlig og mange får det til og med når de er rundt ti år. P-piller og prevensjon hindrer en ikke i å få mensen, man har fortsatt mensen, men man kan ikke bli gravid. Det kan hende at hun sier ifra at hun har mensen så du ikke skal prøve deg på henne, eller at hun har mye smerter og trenger trøst. Syns du skal ta deg en tur til henne, om hun har veldig vondt ville hun satt pris på at du var der og koste på henne. Om du ikke skjønner det, så fortjener hun kanskje en som vil ta vare på henne. Og hvorfor kunne du ikke bare sendt henne en melding hvor du spurte hva som var galt?
Bolla! Skrevet 12. juni 2011 #16 Skrevet 12. juni 2011 For en innstilling... Etter min mening fortjener kjæresten din noen bedre enn deg om du ser på dette som å ødelegge forholdet mellom dere! Og at du ser på det som et ork når kjæresten din trenger støtte og trøst viser det bare at du ikke er moden nok! 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #17 Skrevet 12. juni 2011 For en innstilling... Etter min mening fortjener kjæresten din noen bedre enn deg om du ser på dette som å ødelegge forholdet mellom dere! Og at du ser på det som et ork når kjæresten din trenger støtte og trøst viser det bare at du ikke er moden nok! Må dere virkelig ha trøst og støtte hver gang dere har mensen? 3
lilje23 Skrevet 12. juni 2011 #18 Skrevet 12. juni 2011 Jeg fikk mensen da jeg var ti år. Hver gang hadde jeg veldig vondt, var vondt om jeg sto eller lå. Nå bruker jeg p-piller og man får mensen allikevel, men jeg har ikke vondt lengre. Jeg har en samboer og nå sist jeg skulle få mensen, sa jeg ifra til han, og da sa han "takk for at du sier ifra", for da vet han både at det ikke er vits i å prøve på noe, i tillegg til at jeg humøret kan være litt ustabilt. Jeg synes virkelig du må ha litt mer empati for kjæresten din, mensen kan oppleves forskjellig, men synes du burde trøste henne litt, les litt om mensen på nettet, kanskje du klarer å sette deg litt mer inn i hva det er for noe. Og det er en helt normal ting, og ikke uvanlig at vi sier ifra om det til kjæresten, noe de faktisk kan være takknemlig for! 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #19 Skrevet 12. juni 2011 Må dere virkelig ha trøst og støtte hver gang dere har mensen? Mannen min sliter med sterk hodepine pga nakkeproblemer. Dette får han min en gang i måneden. Jeg trøster ham hver gang, gir ham et forsiktig kyss på panna og henter en våt klut eller smertestillende til ham. Det er ikke snakk om at det er fryktelig synd på oss som har mensen og at det er noe fælt som vi må trøstes gjennom hver gang. Men mange av oss har smerter, kroppen kjennes uggen og uvell etc. Da er det godt med en kjæreste som kan syntes pitelitt synd på oss i et min i alle fall. Jeg ser ikke forskjellen på dette og den omsorgen jeg gir til min mann når han har vodt i hodet igjen og igjen. Det er faktisk normalt å gi omsorg til partneren sin når de ikke har det helt tip top. 8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #20 Skrevet 12. juni 2011 Det er en del som bruker mensen for alt en der verdt. Da skal mannfolk stå på pinne for damene en uke hver eneste måned og bare være pusete og tåle all mulig dritt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå