Gå til innhold

luft i magen


Maxi

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen råd for å unngå luft i magen. Jeg sliter endel med dette..

Jeg spiser mye egg, kylling, pasta osv, grovt brød og frukt. Drikker mye vann, drikker ikke brus eller andre kullsyreholdige drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis mindre og evt oftere. Hos noen gjør fiber at man får luft i magen.(Melk, løk, fiber, frukt.. )Jeg kan lett få luft i magen hvis jeg spiser veldig store måltider og mye krydder. (f.eks taco)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser nok allerede for lite, har problemer med å få i meg nok mat iløpet av dagen, har ingen matlyst så mindre bør jeg nok ikke spise, men prøve å spise oftere kanskje.. Jeg vet jo fra før at jeg burde gjøre det. Spiser aldri mer enn 2 ganger om dagen, som regel kun 1..

Melk drikker jeg ikke, da jeg blir dårlig av det. Men prøve å kutte ut fiber og frukt en periode da`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener spis mindre porsjoner, og oftere, ikke mindre mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg, pasta, og brød er alle tre matvarer som kan bidra til luft i magen. Hva med å kutte litt ned på disse, og heller spise noe annet som alternativ til nevnte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Start dagen med en varm kopp vann med 8 sitrondråper...Vent ca. 15-30 minutter til du spiser. Varmt sitronvann hjelper på å detoxe tarmene og fjere små lufteblemmer i tarmssytemet.

Hold deg unna løk/hvitløk

Alle melkeprodukter

Sviske

Eple

Appelsin

Gjærprodukter

Dette er de verste synderne for meg.

Hold deg til Ryvita knekkebrød eller bak eget brød/rundstykke med Mel av Rug og hvete, litt vann, salt og olje(nam og det går super raskt...20 min i ovnen)

Invester i ingefær te(fra asia sjapper...der har det ferdige pulverposer som er SUPER!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...