Gå til innhold

Årsavgift når man kjøper en ny bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kjøpt meg en ny bil fra en bilforhandler. Selgeren sier at jeg får en regning i posten og må betale en årsavgift i tillegg. Er årsavgift ikke inkludert i bilprisen? Trodde at jeg har betalt for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det pleier å stå på "skiltet" ved kjøp av bil hos forhandler... Sto det ikke noe om dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som skal stå på skiltet? Jeg ser en rød lapp til 2012 på skiltet, men selgeren sier at jeg får en regning fra biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er svært sjelden inkludert. Kjøper man en bil som ikke har vært registrert før, blir årsavgiften ettersendt fra Tollvesenet (ikke "biltilsynet" eller Statens vegvesen som det faktisk heter ;) ) måneden etter bilen blir registrert - og den blir sendt til eier av bilen.

Blir bilen registrert FØR 1. juli får man FULL årsavgift, blir bilen registrert etter 1. juli får man HALV årsavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som skal stå på skiltet? Jeg ser en rød lapp til 2012 på skiltet, men selgeren sier at jeg får en regning fra biltilsynet.

H*n tenker nok på salgsplakaten som henger på bilen hos forhandler.(ved bruktbilkjøp)

Der bør det fremgå om årsavgiften er inklusiv i prisen på bilen.

Skjønner det slik att du har kjøpt fabrikk ny bil fra forhandler?

I så fall får du tilsendt giro fra Tollvesenet etter ca 1 måned.

Bilforhandleren har ikke noe med å kreve inn årsavgift.

edit: litt for seint ute ja.

Endret av outie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H*n tenker nok på salgsplakaten som henger på bilen hos forhandler.(ved bruktbilkjøp)

Der bør det fremgå om årsavgiften er inklusiv i prisen på bilen.

Skjønner det slik att du har kjøpt fabrikk ny bil fra forhandler?

I så fall får du tilsendt giro fra Tollvesenet etter ca 1 måned.

Bilforhandleren har ikke noe med å kreve inn årsavgift.

Ja det var jeg (hun) tenkte på ja :D Men har aldri kjøpt helt ny bil.... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt en helt ny bil. Da må jeg betale en full årsavgift :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevt årsavgiften har vært inkludert ved kjøp av ny bil.

Registreringsavgiften er inkludert, men årsavgift (og forsikring) må en selv betale utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er svært sjelden inkludert. Kjøper man en bil som ikke har vært registrert før, blir årsavgiften ettersendt fra Tollvesenet (ikke "biltilsynet" eller Statens vegvesen som det faktisk heter ;) ) måneden etter bilen blir registrert - og den blir sendt til eier av bilen.

Blir bilen registrert FØR 1. juli får man FULL årsavgift, blir bilen registrert etter 1. juli får man HALV årsavgift.

Slik har det vært for meg også på de siste tre kjøp av ny bil (brukt er annerledes, men TS spør her ang ny bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...