Gå til innhold

Å slutte med amming


Cinzia

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvordan dere gjorde det da dere skulle slutte å amme (ikke nattamming altså, men på dagen). Jeg har ei jente på snart 13 mnd, og hun er veldig ivrig på pupp enda, spesielt rundt legging, men jeg tenker at det hadde vært greit å avslutte ammingen i løpet av sommeren av ulike grunner. Hører noen si at barnet plutselig bare ikke ville ha mer, men hvis det ikke skjer: Hvordan gjorde dere det da dere skulle slutte? Hvor lang tid tok det før dere ikke hadde melk mer, og ble barnet da automatisk uinteressert? Har inntrykk av at det er mye kosen jenta vår vil ha, men forsvinner lysten på pupp uansett dersom det er tomt for mat :-)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laa en tråd om akkurat det samme i sted, så om du blar litt nedover så finner du noen svar der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trappet gradvis ned. Kuttet ett og ett måltid ila dagen, til det til slutt bare var kvels- og morgenamming igjen. Kuttet så kveldsammingen, før morgenammingen ble kuttet et par uker etter det. Gikk helt knirkefritt, faktisk. Hun var nesten året da jeg kuttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trappet gradvis ned ammingen fra fast føde ble innført, og kuttet linken mellom søvn og pupp fordi pappaen måtte ta seg av legging de kveldene jeg jobbet. Rundt ettårsalder begynte barnet å bli såpass uinteressert i pupp at det ikke var noen vits i å fortsette, selv om jeg trodde jeg skulle amme lenger. Her var også morgenammingen det siste som ble kuttet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...