Gå til innhold

Glemte å oppdatere CVen med at jeg har fått barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp søkt på drømmejobben. Det er en god stund siden sist jeg søkte jobb, og jeg glemte å oppdatere CVen med at jeg har barn.

Stillingen jeg har søkt på er en arbeidskrevende stilling (men jeg kommer fint til å klare å kombinere det med barn da det er en stilling jeg er ekstremt motivert for, det er tilrettelagt for at man kan jobbe mye hjemmefra og jeg er generelt svært effektivt), og nå er jeg litt engstelig for at det skal se ut som jeg har utelatt det med vilje.

Bør jeg opplyse om at jeg har barn når jeg kommer til intervju? Eller er det ikke så viktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp søkt på drømmejobben. Det er en god stund siden sist jeg søkte jobb, og jeg glemte å oppdatere CVen med at jeg har barn.

Stillingen jeg har søkt på er en arbeidskrevende stilling (men jeg kommer fint til å klare å kombinere det med barn da det er en stilling jeg er ekstremt motivert for, det er tilrettelagt for at man kan jobbe mye hjemmefra og jeg er generelt svært effektivt), og nå er jeg litt engstelig for at det skal se ut som jeg har utelatt det med vilje.

Bør jeg opplyse om at jeg har barn når jeg kommer til intervju? Eller er det ikke så viktig?

Du bør fortelle det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reebok

Du bør fortelle det ja.

Hvorfor det? Er ikke privatliv og sivilstatus en (nettopp) privatsak...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Er ikke privatliv og sivilstatus en (nettopp) privatsak...?

For det er visse ting man ikke sjuler for jobben. De kommer uansett til å finne det ut på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar ærlig hvis de spør -spør de ikke, er det ikke viktig for dem. Jeg oppgir ikke noe om sivilstatus/familie på cv og søknader -noen spør om det på intervjuer, andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, står det nå spesifikt på CVen at du ikke har barn, bør du selvsagt opplyse om at dette ikke stemmer. Står det ingenting om det, så forteller du det om de spør. Det er vel også naturlig å inkludere i et eventuelt "fortell om deg selv"-spørsmål.

Endret av Glitnir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri med alder, sivilstatus eller antall barn på hverken CV eller søknad, da jeg ikke synes det er relevant. Men som regel kommer det opp på intervjuet, og da ser jeg heller ingen grunn til å prøve å skjule det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel og barnløs i begynnelsen av 30-årene, og jeg oppgir ikke at jeg er singel og barnløs, det er en privatsak!

Om de spør på et jobbintervju, eller ber meg fortelle om eg selv, så vil det jo komme opp at jeg er enslig og barnløs.

Derfor ser jeg ingen grunn til at du skal skrive på CV-en din at du har mann og barn. Om de spør, så kommer det naturlig opp. Det at du har barn skal vel ikke være noe hinder for at du skal søke jobben, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

For det er visse ting man ikke sjuler for jobben. De kommer uansett til å finne det ut på en eller annen måte.

Ja, enig i det.

Svar ærlig hvis de spør -spør de ikke, er det ikke viktig for dem. Jeg oppgir ikke noe om sivilstatus/familie på cv og søknader -noen spør om det på intervjuer, andre ikke.

Forsåvidt enig her også.

Tja, står det nå spesifikt på CVen at du ikke har barn, bør du selvsagt opplyse om at dette ikke stemmer. Står det ingenting om det, så forteller du det om de spør. Det er vel også naturlig å inkludere i et eventuelt "fortell om deg selv"-spørsmål.

Det står ikke spesifikt at jeg ikke har barn. Det står bare alderen min og at jeg er gift. Enig i at det er naturlig å si på intervjuet hvis det faller seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...