Gå til innhold

Ønsket om et lite mirakel


Go'jenten

Anbefalte innlegg

Jeg også vil ha prøvedagbok. Kanskje det kan være med å lette ventetiden, som man jo ikke vet hvor lang blir..

Kort om oss: 22 og 23 år, kjærester i halvannet år, samboere i ett år. Jeg har fast jobb i kommunen, han har ett år igjen på ingeniørstudiet og jobber ved siden av. Vi har veldig lyst på et lite mirakel, men hadde i utgangspunktet satt 15 november som dato for å slutte på pillen. Men så fikk jeg en mellomblødning, IGJEN, og kuttet ut p-pillen, med en tanke om at jeg ville bytte merke. Da sa go'gutten at det var jo strengt tatt ikke nødvendig, det tok jo litt tid å få pillen ut av kroppen og sånn.. Så smilet er stort her om dagen :)

Jeg sluttet på p-pillen 6 eller 7 mai, samme dag som mellomblødning startet. Husker ikke helt. Mellomblødningen gitt ut i vanlig menstruasjon (antar jeg) da jeg sluttet på pillen.

6.juni fikk jeg mensen (?), etter å ha hatt symptomer som murringer i magen, kvalme, irritasjon, veldig trøtthet og hodepine. Men det kom veldig lite, og symptomene forsvant som dugg for solen..7.juni fikk jeg vondt i magen, og liten blødning. Igår var blødningen borte, kom ikke noe når vi hadde sex heller. Så synes dette er veldig uvanlig for meg, pleier å blød mye og at det varer lenge.. Men er dette likevel menstruasjon, eller kan det være en festeblødning?

Jeg er ikke helt god på sykluser og sånn, og heller ikke disse forkortelsene dere bruker. Men jeg lærer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det bare slim, med litt brunt i som kommer. Kan dette være festeblødning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blokkolokko

Hei! :)

Det er jo muligheter for at det kan være festeblødning, men jeg tipper at det bare er syklusen din som ikke er helt stabil enda (uten at jeg skal si at jeg er 100% sikker på det). Det er bare vanlig at det kan ta litt tid for å få hormoner og alt ut av kroppen :) Det går seg nok fort til skal du se! :jepp: Hvis det tar litt tid for å stabilisere syklusen så kan akkupunktur hjelpe, og så finnes det tabletter også, som : Dong Quai, pyridoksin og sikkert flere også. Jeg har ikke prøvd det ut selv, men har lest at det har hjulpet andre :)

Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok det. Tok en graviditetstest idag kun for å være sikker, men er nok ikke gravid. Den desperate delen av meg tenker, hm, burde jo testet morgenurinen, men neida. Jeg må nok vente lenger. Og det er jo ok, men kjedelig :) Usikker på når jeg har eggløsning da, så bare en ting å gjøre... :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Her vil jeg følge med :)

Håper det ikke tar alt for lang tid før syklusen din stabiliserer seg.

Jeg også testet meg i dag (selv om jeg hadde lovd meg selv å vente) den var negativ selvfølgelig. Jeg synes liksom jeg har såå mange symptomer.. :gjeiper:

Krysser fingrene for at du har hatt festeblødninger :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen jenter, kjekt med besøk :)

Koselig at du vil følge meg, Quasis! Spennende med denne testingen, selv om jeg ikke hadde store forventninger enda. Hehe, men håpet er jo der. Ser at du også har dagbok, skal titte innom å hilse på :) Kjekt å følge hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia! Ser vi er i samme båt :) Vi begynte prøving bare en mnd før dere. Sluttet med p-ringen i april. Men syklusen har vist seg å være ganske stabil allerede! *bank i bordet* Så da er det bare å håpe for oss alle :jepp:

Jeg blir nok sikkert å følge deg for å se hvordan det går :happy: Vurderer selv å opprette prøverdagbok men syns på en måte er det er litt for tidlig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg!

Ja, enig med deg at det kanskje er litt tidlig. Men for meg er det faktisk en måte å ikke tenke så mye på det, tro det eller ei. For får ut tankene mine her, og tenker derfor på andre ting ellers :P

Utrolig kjekt å følge en som er i samme situasjon, så bare begynn sier jeg! Hehe!

Hmm.. Rare detaljer kanskje, men når vi hadde sex ista kom det mye blod igjen.. Har vært uten en dråpe i over et døgn, og så kommer det igjen? SPESIELT! Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den ser jeg! Blir mye grubling, tolking og synsing når man har bestemt seg for å bli prøver :fnise:

Ja, det hadde vært veldig artig å dele erfaringer og tanker på "eventyret" vi nå har begynt :jepp: Og ihvertfall siden vi begge er så færske og like gamle :ler: Så du skal ikke se bort ifra at det snart dukker opp en dagbok fra min side også.

!!Sånn har jeg også hatt!! Det har skjedd et par ganger. Var liksom egentlig ferdig med mensen også ble det litt sengekos og da var det plutselig blod der igjen, men ingenting etterpå :klo: Er det rart man blir forvirret?

Endret av Plutselita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Ja, nå løp jo jeg på butikken for å kjøpe OB, men da var det borte igjen til jeg kom hjem. Jeg mener, hallo? :P Haha.. :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er rart med det! :P Regner med at det er ikke så mye der idag heller?

Edit: Nå har jeg også krøpe til korset og skaffet meg dagbok, så da er det bare å stikke innom fra tid til annen ;)

Endret av Plutselita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pittelitt spotting, og litt menssmerter.. Men veldig lite. Rart..

Så kjekt, skal titte innom når jeg kommer meg hjem fra jobb. TGIF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Nevnte til en kollega på jobben idag at en venninne er gravid, og en annen skal gifte seg. Hvilket resulterte, noe uventet, i en diskusjon over hvor tidlig ute de var og hvor mye man "kastet" bort når man ble gravid så tidlig. At man måtte leve livet først.. Blir så i stuss på hva jeg skal si i slike situasjoner jeg, når jeg selv forsøker å bli gravid, og er ung.. Er det ikke akseptert? Hva kommer folk til å si den dagen jeg, forhåpentligvis, blir gravid?

Det eneste jeg vet er at JEG vil, og JEG er sikker. Og Go'gutten gleder seg, sier han :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 20 da jeg fikk min første. Jeg angrer ikke et sekund! Jeg var både sprek, ung og klar :) Man kan da leve livet selv om man har barn? Ikke fly på byn hver helg akkurat, men livet består jo av så mye annet?.. Nei, livet blir bare flottere spør du meg :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Takk! Jeg føler meg litt ferdig med det å reke på byen hver helg, det gjør jeg jo ikke nå heller og har ikke gjort det på lenge. Jeg har selvsagt lyst å reise, men ser ikke hvorfor en liten en ikke kan være med, selv om det selvsagt gir utfordringer det også.

Jeg kjenner at jeg virkelig lengter etter en liten baby som bare er vår :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, med fare for ekle detaljer.. Nå har spottingen sluttet, og blitt byttet ut med klar, tynn væske.. Og litt "verking" i høyre side.. Hva er dette da? :P * Nybegynner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser ikke noe galt i å være ung mor, selvfølgelig er det både fordeler og ulemper med det som å være "gammel" mor. Men jeg vil påstå at uansett hvor ung eller gammel man er når man bestemmer seg for å bli foreldre er det viktigste uansett at man føler seg klar og er i stand til å ta vare på en mini-deg. Dessuten tror jeg at det egentlig er bedre å være litt ung og sprek slik at man klarer å holde følge med disse rabbagastene og deres påfunn fra tid til annen :gjeiper: I tillegg tror jeg unge mødre er litt mer spontane og tar meg seg den lille over alt og det er veldig viktig med sosialisering i tidlig alder mener nå jeg.

Er ikke godt å si :gjeiper: Kroppen er et evig mysterium på mange måter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er nå helt sant. Jaja. Mamma sa så tankefult idag at når hun var på min alder hadde hun en sønn på fem måneder, men ingen utdannelse.. Men du, Go'jenten, du har jo til og med fast jobb.. Hehe, noen som vil bli mormor? :Nikke:

Idag har jeg tenkt masse på navn, haha. Jeg har forsåvidt alltid hatt noen navn jeg har likt spesielt godt.

Markus eller Mathias hvis det blir gutt.

Jentenavn er vanskeligere, men liker godt Maria, Mathilde, Sofie. Men har veldig lyst på dobbel navn egentlig, synes det er fint.. Eller, vet ikke. Da kan ungene hvertfall kun få mannens etternavn, blir for mange med fire navn synes jeg..

Mannen er klar, hvis det blir en gutt skal han hete Emil. Jeg har noen dager hvor jeg synes det er kjempesøtt, andre dager hvor jeg tenker NEI... Noen som har forslag? Gøy å prate om sånt selv om det er lenge til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym12345

Hei. Kjekt og se at flere på vår alder prøver. Jeg og min samboer prøver også. Vi er 22 og 23år og håper på en liten snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til deg! Veldig koselig å ha andre å prate med, spesielt når dere er på vår alder :) Har du laget deg dagbok? Det synes jeg at du bør, så kan vi følge hverandre :) Hvor i landet holder dere til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...