Gå til innhold

Hvor mye la du på deg ?


altsoja

Anbefalte innlegg

Gjest Blokkolokko

Minus 10 kilo så langt.. Men så er kanskje ikke jeg den rette til å svare, da jeg har diagnosen ekstrem svangerskapskvalme :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg veide rundt 62 kg når jeg ble gravid, og veier vel nå rundt 74 vil jeg tro. Regner med å havne på rundt 75/76 kg når jeg føder, med mindre jeg får kroppen full av vann nå de siste ukene. Har klart meg veldig fint til nå ihvertfall :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på meg 15 kilo, har ca fire uker igjen og merker at vekten har stagnert litt. Ellers liker jeg å tro at det er mest synlig på magen.. :fnise:

Er slank/normalvektig til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hittil gått opp 14 kg. Var litt overvektig i utgangspunktet og hadde egentlig satt meg som mål og ende opp på max 14 kg, men det går nok dårlig ;) Jeg gikk opp 4 kg frem til uke 20, og de siste 4 ukene har jeg gått opp nesten en kilo i uka. Jeg begynner å få en del vann i kroppen så jeg håper at mange av kiloene forsvinner raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått opp 14,5 kg til nå.Jeg gikk ned noen kilo på begynnelsen da pga dårlig matlyst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man gjøre noe for å forhindre vann i kroppen? (antar at det er lettest å få vann i kroppen om man er høygravid om sommeren, men tenker ikke på det) Eller kan man risikere å spise sunt og ikke mer enn vanlig og trene som før, og likevel gå opp 20 kg+?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man gjøre noe for å forhindre vann i kroppen? (antar at det er lettest å få vann i kroppen om man er høygravid om sommeren, men tenker ikke på det) Eller kan man risikere å spise sunt og ikke mer enn vanlig og trene som før, og likevel gå opp 20 kg+?

Vann kan man få uansett kosthold. Det beste er i allefall å unngå mye salt mat og drikke mye vann, men selv om jeg nesten ikke spiser salt og i tillegg drikker nærmere tre liter vann daglig har jeg fått en del vann i kroppen. Det er helt normalt og forsvinner etter fødselen. Det som er viktigere er å passe på et sunt kosthold og bevegelse gjennom hele svangerskapet for å unngå å legge på seg mer enn kroppen trenger.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang cirka 10 kilo, denne gangen 9 kg foreløpig med 10 dager til termin. Jeg tror det har skjedd ganske jevnt og trutt siden uke 25 cirka. Har ikke vekt hjemme da, så har egentlig bare veid med noen ganger hos jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp knappe 6 kilo, er straks inne i uke 31.

Synes det er litt lite- men regner med/håper å gå opp noen kilo til i løpet av sommeren, slik at jeg iallefall er oppe i 8-10 tilslutt :)

Å gå gravid ble helt annerledes- og lettere- enn jeg trodde. Har spist akkurat det samme som før, vanlig og sunt, og vært så heldig å kunne få opprettholde mitt normale aktivitetsnivå med sykling å gåturer hver dag. Ingen bekkenløsning etc. Bank i bordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg var 75 kg når je ble gravid (Er 1.70 høy)

Er nå i uke 32 og er 82,5 kg.

Altså lagt på meg 7,5 kg sålangt.

Har gått jevnt og trutt oppover fra ca 4 mnd. (Gikk ned en to-tre kg før det, siden matlysten var elendig)

Har kun fått større mage og større pupper.

om jeg legger på meg en halvkilo i uka fremover mot termin vil jeg ende på ca 86,5 kg, altså 11,5 kg mer en startvekta.

Så føler jeg ligger godt på gjennomsnittet foreløpig, men er jo spent på det endelige resultatet ja :)

"Målet" mitt er å ikke runde 90 :fnise:

Spiser mye mer en vanlig, og stort sett det jeg vil, men prøver å holde brus og snop til en gang eller tre i uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 14 kg i alle tre svangerskap. Litt i minste laget, fordi alt forsvant så fort og det var hardt å ta til seg nok næring til fullamming de første månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I de to første svangerskapene la jeg på meg 8-9 kilo. Gikk faktisk litt ned på slutten med nr 2. Sikkert fordi det var så varmt, og magen så stor at jeg jeg ikke orket så mye mat :fnise:

Nå er jeg 36 uker på vei, og har gått opp 10 kg.

Normalvektig i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskap gikk jeg opp 12 kg, hvor de siste 4-5 kg var vann som kom den siste uka. Andre svangerskapet gikk jeg opp minst 22 kg, veide meg ikke de siste par dagene så mulig det var en kilo eller to til... :sjenert: Begge ganger har alle kiloene forsvunnet i løpet av 7-8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskap gikk jeg opp rundt 20 kg. Hittil dette svangerskapet er jeg +12-14 kg alt etter når på dagen jeg veier meg. Begynt å samle en del vann, så jeg regner med det blir rundt 20 kg også denne gangen. Sist forsvant det i løpet av 3-4 måneder etter fødsel uten noen som helst innsats, bortsett fra amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg la på meg omtrent 22 kg. De siste 10 kg de siste 10 ukene.. Jeg begynte å samle på vann i slutten av andre trimester og ble ganske "rik" etterhvert :roll: 3 mnd etter fødsel var jeg på startvekt igjen og 6 mnd etter fødsel var jeg 3 kg i minus. (57/58 ved start - ca 80 ved fødsel - ca 70 en liten uke etter fødsel - ca 55 nå) Mye vannvekt! Men også en del daukjøtt pga litt for liten aktivitet.. :sjenert: Håper og tror det vil være litt anderledes neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker i morgen, og har lagt på meg mellom fem og seks kg. Så får man se hva det blir resten av svangerskapet. Har vært rimelig stabil siden ukke 11-12. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kg. Det meste kom i siste halvdel av svangerskapet, første halvdel gikk jeg bare ned. Jeg var ca 15 kg overvektig før start, så gikk ned 5 kg egenvekt, selve svangerskapet tok 10 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kg. Det meste kom i siste halvdel av svangerskapet, første halvdel gikk jeg bare ned. Jeg var ca 15 kg overvektig før start, så gikk ned 5 kg egenvekt, selve svangerskapet tok 10 kg.

Jeg lurer på en ting, hvordan har det gått med ammingen for deg? Jeg har hørt at om man går ned i egenvekt under svangerskapet kan man få ammeproblemer eller barn med spisevegring/problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...