Gå til innhold

Bordplassering i dåp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal døpe datteren vår til søndag, og sitter nå med bordplasseringen. Vi blir 30 stk, ca likt antall gjester på hver side (min mann og min side). Vi skal sitte i hestesko med et hovedbord der vi og fadderne sitter. De to "armene" nedover blir plasseringen til resten av familien. Så sitter vi og lurer på om vi skal ha min manns familie på den ene "armen", og min på den andre. De to familiene kjenner hverandre ikke, så kan jo være hyggelig å blande litt. Men vi er litt usikre. Noen som har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville blanda litt... Det er jo en fin anledning for at de kan bli litt kjent, noe som igjen vil være hyggelig i familieselskaper i forbindelse med bursdager og lignende senere...

Det eneste jeg ville passet på er at ingen blir sittende uten noen de kjenner i det hele tatt. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan fint blande litt, men som skrevet over her, pass på at alle får noen de kjenner rundt seg. Jeg ble plassert midt i en gjeng med folk jeg ikke kjente i en konfirmasjon en gang, og i og med at jeg er litt sjenert og ikke kommer så lett i prat med nye mennesker syns jeg det var helt grusomt.

Veldig pinlig stillhet kan det også bli hvis det er mange der som sliter litt med å få igang samtaler med nye mennesker.

I navnefesten til vår datter satt vi gjestene sammen etter hvem vi visste at kom til å ha en god samtale sammen, slik at de fikk blitt kjent med hverandre, og de vi visste var litt sjenerte lot vi sitte sammen med de de allerede kjente godt. Det funket veldig bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er i alle fall at våre foreldre aldri møtes utenom slike anledninger, og da ønsker de å sitte sammen. Våre søsken bryr seg ikke om det, tror jeg.

Enig med de over at det er viktig at alle kjenner noen av dem rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er i alle fall at våre foreldre aldri møtes utenom slike anledninger, og da ønsker de å sitte sammen. Våre søsken bryr seg ikke om det, tror jeg.

Enig med de over at det er viktig at alle kjenner noen av dem rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...