Gå til innhold

trenger tips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

gutten vår er nå 2 mnd og det ser ut til at han har skjønt forskjell på dag og natt. vi bruker ca 1 time på å få han til å sovne i egen seg(må jobbe litt med det før han finner roen), men når han da sovner så sover han i ca fem timer... og det er bra til å være han.

MEN.. etter amming på natt finner han aldri roen i engen sin igjen og jeg må til slutt la han ligge på brystet. det blir utrolig dårlig søvn ved å ha han i sengen vår.

da "taper" jeg kampen, og han får det som han vil. tror dere at det er dette han vet?? må vi ta samme kamp på natta som på kvelden? er jeg for lite konsekvent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gutten vår er nå 2 mnd og det ser ut til at han har skjønt forskjell på dag og natt. vi bruker ca 1 time på å få han til å sovne i egen seg(må jobbe litt med det før han finner roen), men når han da sovner så sover han i ca fem timer... og det er bra til å være han.

MEN.. etter amming på natt finner han aldri roen i engen sin igjen og jeg må til slutt la han ligge på brystet. det blir utrolig dårlig søvn ved å ha han i sengen vår.

da "taper" jeg kampen, og han får det som han vil. tror dere at det er dette han vet?? må vi ta samme kamp på natta som på kvelden? er jeg for lite konsekvent?

herregud han er 2 mnd!!

Han gjør det ikke for å være ondskapsfull eller for å være slem!

Så små babyer kan du forvente noe mer av.

Han er så liten at han skjønner ikke at "dette var lurt,dette må jeg gjøre oftere for det funker".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det har jo funket veldig bra på kveld. det gikk bare et par dager, så klarte han å sove i egen seng. hs mente vi fint kunne være litt strenge. så det har vi vært og nå sover han jo en lang økt først på natta.

så det er ikke det som er spm .. hva skal jeg gjøre for å få han til å sove videre på natta? kan jo ikke bære han i 6 timer slik jeg har gjort i natt??

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke bære han i 6 timer slik jeg har gjort i natt??

ts

Så ikke skaff deg unge visst du ikke er villig til ofre noe da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer begynner ikke å produsere søvnhormonet melatonin før de er rundt 3 måneder, og før dette kan man ikke forvente at de skal forstå forskjellen på dag og natt. Men når han er urolig på natta, virker det som at han er plaget av noe? Jenta vår slet veldig med luftplager forårsaket av låsninger i nakken/ryggen, som var verst om kvelden/natten. Vi gikk også å bysset i mange timer i strekk. Etter at vi fikk behandlet dette begynte hun umiddelbart å sove om natta.

Hvis det eneste som fungerer nå er at han sover oppå deg så syns jeg faktisk dere skal fortsette med det. Man kan ikke skjemme bort en liten baby når det gjelder nærhet, og etter at han har vært 9 måneder inne i deg, med dine lyder rundt seg hele tiden, kan man ikke forvente at han skal være fornøyd med å sove helt alene i sin egen seng.

Jenta vår hadde et veldig behov for nærhet lenge, men vi har allikevel ikke hatt noen problemer nå i ettertid med å få henne til å sove i egen seng osv. Dette godtok hun når hun var klar for det, og skjønte at vi var i nærheten selv om hun ikke var "oppå" oss hele tiden.

Endret av Jesse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke skaff deg unge visst du ikke er villig til ofre noe da!

huff stakkar deg som har så mye aggresjon.. lykke til med humøret :)

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ikke skaff deg unge visst du ikke er villig til ofre noe da!

huff stakkar deg som har så mye aggresjon.. lykke til med humøret :)

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppa_

Sånn er det ofte med små babyer, de må få det akkurat som de vil. Her sov også min gutt i senga vår etter nattmaten, men det gikk seg til etterhvert.

Kanskje ikke han blir mett nok etter amming på natt?

Vet ikke om han bruker smokk, hvis ikke er det kanskje en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at han ikke sover på 6 timer? Eller sover han bare hvis du bærer?

Hvis han er våken en time eller to på natta, eller hvis han bare vil sove sammen med deg etter første økt, virker alt helt normalt. Det vil gå seg til om litt. Men hvis han trenger bæring i timesvis, vil jeg anbefale å sjekke ut låsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at han ikke sover på 6 timer? Eller sover han bare hvis du bærer?

Hvis han er våken en time eller to på natta, eller hvis han bare vil sove sammen med deg etter første økt, virker alt helt normalt. Det vil gå seg til om litt. Men hvis han trenger bæring i timesvis, vil jeg anbefale å sjekke ut låsninger.

Og gå til anskaffelse av godt bæretøy som elastisk sjal eller meitai for å avlaste skuldre og rygg for din egen del om du må gå å bære mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...