Gå til innhold

Gavetips til nybakte foreldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei god venninne venter sitt første barn om ikke lenge, og jeg lurer på hva jeg kan kjøpe til de som de trenger? Blir det ikke litt kjedelig med en body etc. til barnet, siden dette jo er noe "alle" gir? De har ikke så veldig god økonomi, så jeg tenkte jeg kunne kjøpe noe de kanskje ikke kommer til å prioritere selv, men som er gøy å ha. Barnevogn og lignende har de alt kjøpt, men hva med videokamera slik at de kan filme babyen og se på det når h*n blir større? Eller er det en dum gave? Har ikke så mye peiling på babyer og hva de trenger.

Innspill mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Hvis du skal bruke så mye penger som til et videokamera så er jo det supert! (Men hva om du en gang får barn da...?)

Av vennene våre fikk vi klær og leker til lillegutt! Jeg syntes det var kjempekos! Det går jo an å kjøpe litt mer kostbare ting som utedress, Stonz, ullundertøy... Men det er utrolig hvor mye penger som går til klær det første året altså ;)

Men til bare de voksne - hva med gavekort på kino + barnevakt? Evnt. at de kan ut og spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bruke så mye penger som til et videokamera så er jo det supert! (Men hva om du en gang får barn da...?)

Av vennene våre fikk vi klær og leker til lillegutt! Jeg syntes det var kjempekos! Det går jo an å kjøpe litt mer kostbare ting som utedress, Stonz, ullundertøy... Men det er utrolig hvor mye penger som går til klær det første året altså ;)

Men til bare de voksne - hva med gavekort på kino + barnevakt? Evnt. at de kan ut og spise.

Hva mener du? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Hva mener du? :klo:

Hvis de har dårlig råd og du kommer med et videokamera nå - kanskje det kan gi litt "prestasjonsangst" for hva man skal finne på å gi i barselgave til deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hadde blitt superkjempemegaglad for et videokamera - men hvis du skal kjøpe klær - så ikke kjøp i de små størrelsene. Kjøp heller fra 62 og oppover, for de vokser ikke så innmari fort ut av dem som 50 og opp. Og de aller fleste gir ikke de store str.

Ellers ville jeg nok spurt hva de trenger, for man vet aldri - hvis man kjøper noe de ikke egentlig har hatt lyst på /trenger - som "feil bilsete" eller noe slikt,så kan de få dårlig samvittighet osv.

Syns du uansett virker kjempesnill som tenker sånn på dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har tenkt å legge litt penger i det så en god bæresele(f.eks ergo eller manduca) eller en ammepute. Synes ammepute er veldig praktisk og greit enten man ammer eller gir flaske jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycall, ammepute, helseteppe, saueskinnsteppe, babygym, badebalje m såper og div, ammepute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har dårlig råd og du kommer med et videokamera nå - kanskje det kan gi litt "prestasjonsangst" for hva man skal finne på å gi i barselgave til deg?

TS her.

Godt poeng!

Vil jo ikke at de skal føle at de "må" bruke like mye på meg om jeg en dag skal ha barn.

Bilsete er utelukket siden de verken har bil eller førerkort, og babycall er nok ikke nødvendig siden de bor i verdens minste leilighet med bare ett soverom.

Må nok spørre hva de ønsker seg, men vet de ikke kommer til å ønske seg dyre ting, og at dersom jeg sier at jeg har lyst til å gi mer så kommer de ikke til å "gå med på" det. Blir nok litt annerledes hvis jeg bare dukker opp med noe de ikke hadde unnet seg selv.

Vanskelig det her...

Kanskje et gavekort på et par tusen hos en babybutikk med kvalitetsklær og ting og tang? Da kan de jo kjøpe klær selv ettersom babyen vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har råd til å kjøpe en så dyr gave som du snakker om er jo det super flott, siden ut i fra det du skriver virker det som de har lite med penger. Men ville heller kjøpt en god del klær av dyrere merke enn å kjøpe gavekort på et par tusen, om jeg hadde hatt dårlig råd selv ville jeg satt mer pris på dyr gave enn gavekort på et par tusen. Når det står på svart/hvitt virker det så mye mer voldsomt, at de så føler seg tvunget til å bruke like mye til deg. Wow, litt dårlig forklart, men håper du skjønte hva jeg mente :)

Om de ikke har et bra kamera er jo det en kjempe gave!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...