Gå til innhold

baby sulten eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

babyen vår på 6 uker kan våkne etter et par timer søvn, og plutselig hylgråte. det virker ikke som hun har vondt noen sted, og det er vanskelig å se om hun er sulten siden hun gråter sånn. hvis jeg da legger hun til puppen suger hun ganske bra og etterpå blir hun helt rolig og kan sovne et par timer til.

er hun da sulten? ville hun spist om hun IKKE var sulten? redd hun overspiser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Små barn skal få så mye mat de vil ha, noen ammer hver time en periode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet at de ikke kan få mye mm, men bare lurer på om de spiser selv om de ikke er sultne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet at de ikke kan få mye mm, men bare lurer på om de spiser selv om de ikke er sultne?

Virker jo som om babyen din er sulten siden den roer seg etter måltidet. Men jeg kan tenke meg at barn som for pupp syns det er mye kos også, så kanskje de vil kose av og til? Jeg vet ikke, jeg ammer ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Og så da om hun gjerne ikke er sulten en og annen gang når du ammer? Men det høres veldig ut som om hun er sulten slik du beskriver da :) De overspiser ikke når de kun får mm og skal regulere seg selv. La henne die når hun ønsker om det så er en gang i timen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så da om hun gjerne ikke er sulten en og annen gang når du ammer? Men det høres veldig ut som om hun er sulten slik du beskriver da :) De overspiser ikke når de kun får mm og skal regulere seg selv. La henne die når hun ønsker om det så er en gang i timen :)

så hun blir ikke bortskemt med at jeg tar ut puppe med en gang? er hun sulten er det jo greit, men er hun bare kosesyk så blir det jo feil. så derfor jeg lurte på om de spiser selv om de ikke er sultne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Nei hun blir ikke bortskjemt :) Gi henne så mye pupp og kos som hun vil ha :) (men om hun bare suger en gang og sovner hver gang så går det jo an å prøve med smokk da ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Husk at nå som det er varmt så spiser de gjerne mer og oftere også! Morsmelken er så fin at det finnes ikke begrensning for hvor mye de skal ha i løpet av et døgn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hun blir ikke bortskemt med at jeg tar ut puppe med en gang? er hun sulten er det jo greit, men er hun bare kosesyk så blir det jo feil. så derfor jeg lurte på om de spiser selv om de ikke er sultne..

Du kan IKKE skjemme bort en baby som er så liten. Et spedbarn har ofte veldig stort behov for nærhet og kos for å føle trygghet. Det å dekke barnets behov er ikke å skjemme det ut!

edit: skrivefeil

Endret av Iza'bella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør varmen at de spiser ofere? er det derfor hun ville ha mat hver annen time i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør varmen at de spiser ofere? er det derfor hun ville ha mat hver annen time i dag :)

Ja, de svetter og trenger mer væske.

Til det andre spørsmålet ditt, nei de spiser normalt ikke om de ikke er sultne. Iallefall ikke så mye. Så sulten er hun nok.

(forøvrig er spising annenhver time døgnet rundt helt normalt for en 6 uker gammel baby)

Endret av SummerJoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor ofte de spiser.. går det på vekt eller alder? altså: vil baby på samme alder spise mer og sjeldrene hvos han veier mer? altså sterkere og mer effektiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være magevondt kanskje? Hvis du ikke tror at hun er sulten, mener jeg. Magevondt blir ofte litt lindret av mer mat hadde jeg inntrykk av når jeg ammet. Prøv å være nøye med rapingen ved nattammingene også er mitt beste tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor ofte de spiser.. går det på vekt eller alder? altså: vil baby på samme alder spise mer og sjeldrene hvos han veier mer? altså sterkere og mer effektiv

noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...