Gå til innhold

Møtte 2 hann hunder løse i skogen i dag


La Papesse

Anbefalte innlegg

Gøy var det ikke.. Men det gikk fint :) Men alikevell, ingen hyggelig opplevelse.

Min hund holdt seg sånn nogenlunde i ro, uten å bjeffe tilbake, men ble passe "giret"

Vi har møtt de før (heldigvis!), men da med sin eier, som har full kontroll på de. (trener bla.agillity )

Men nå var de med "bestefar". Og han hører de IKKE på..

Min hund er en Rottweiler blanding. Hann hundene er Konge Puddler. Min tanke i etterkant, var: Hva om det var omvendt, altså to hann Rotweiler kommer løpende og bjeffende mot en eier med en Konge Puddel tispe på ett år.. Lurer på hva som hadde stått i VG dagen etter..

Kan hende jeg bare er litt lei av reaksjoner på min rase, men...

Er det greit, fordi rasen er "snill" derfor mer akseptert å ha løse på tur..?

Må nevne, at her er det båndtvang hele året..(vernet område, med mye rådyr osv..)

Hva mener dere? Er det bare meg som er sår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke du er sår. Det er i mitt hode ikke akseptabelt med slik oppførsel uansett hunderase. Eieren MÅ ha kontroll! Så enkelt er det. Jeg har møtt hundeeiere med alt fra chihuahuaer til rottweilere som ikke har kontroll, og jeg er like skeptisk uansett. Jeg har en liten pomeranian og er så "dullete" (eller smart?) at jeg løfter opp min bittelille hund når ukontrollerte hunder kommer løpende rett mot oss. (min hund ER sosialisert og går kjempegodt med de fleste hunder, men løpske hunder stoler jeg IKKE på, siden hun er så liten) Rase har ingenting å si, men jeg må nok innrømme at jeg blir litt mer skjelven hvis jeg ser en løs rottweiler enn en puddel. Men er hundene i bånd, eller tydelig kontrollert av eier er det jo ingen problemer uansett :) Men båndtvangen SKAL man respektere, uansett! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du er sår. Det er i mitt hode ikke akseptabelt med slik oppførsel uansett hunderase. Eieren MÅ ha kontroll! Så enkelt er det. Jeg har møtt hundeeiere med alt fra chihuahuaer til rottweilere som ikke har kontroll, og jeg er like skeptisk uansett. Jeg har en liten pomeranian og er så "dullete" (eller smart?) at jeg løfter opp min bittelille hund når ukontrollerte hunder kommer løpende rett mot oss. (min hund ER sosialisert og går kjempegodt med de fleste hunder, men løpske hunder stoler jeg IKKE på, siden hun er så liten) Rase har ingenting å si, men jeg må nok innrømme at jeg blir litt mer skjelven hvis jeg ser en løs rottweiler enn en puddel. Men er hundene i bånd, eller tydelig kontrollert av eier er det jo ingen problemer uansett :) Men båndtvangen SKAL man respektere, uansett! :)

Takk :)

Jeg ser den at rottweilere er mer skummel enn puddel :ler:

Min tispe er heldigvis også veldig sosialisert, og har hilst på de 2 hannene før. Men uansett..

Akkurat i dag kunne jeg ønske min hund var liten og nett også.. Ikke like lett å ta 35kg under armen for å beskytte.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg SER også den at rottweilere ser skumlere ut enn kongepudler, men jeg tviler på at det nødvendigvis hadde blitt noe "blodbad" å skrive om for avisene. Er like "skummelt" å møte to løse ukastrerte hann golden retrievere som det erå møte to hann rottweilere, eller kongepudler... :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg SER også den at rottweilere ser skumlere ut enn kongepudler, men jeg tviler på at det nødvendigvis hadde blitt noe "blodbad" å skrive om for avisene. Er like "skummelt" å møte to løse ukastrerte hann golden retrievere som det erå møte to hann rottweilere, eller kongepudler... :fnise:

Nei, det hadde nok ikke blitt noe "blodbad"! :erter:

Men det er litt den regien der eier og hund står der skjelven og snakker om det fryktelige møtet med 2 rottweilere som kom løpende mot de.

Og mitt poeng, er at det ikke var noe hyggelig selv om det var 2 hann hunder av en "snill" rase. Og har du ikke kontroll, ha hunden din i bånd!

I dette tilfellet, så var ikke eier å se, før etter en god stund. Og med de hoppende og bjeffende rundt oss, var det ekkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...