Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Purple Haze
Skrevet

Og det smalt fra en AB :fnise: Og hvorfor mener du det? Forundrer meg ikke om du ikke vasker hender etter toalettbesøk :fnise:

Er glad jeg har en kjæreste med normal og god hygiene.

Men du må være enig i at det er over grensen slik du holder på? Det er jo ikke sunt, verken fysisk eller psykisk. Håper du ikke tar det ille opp, men jeg synes det høres ut som du har tvangstanker. Det må jo være voldsomt slitsomt å ha det sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du må være enig i at det er over grensen slik du holder på? Det er jo ikke sunt, verken fysisk eller psykisk. Håper du ikke tar det ille opp, men jeg synes det høres ut som du har tvangstanker. Det må jo være voldsomt slitsomt å ha det sånn.

Neida, er ikke slitsomt :) Etter jeg begynte å jobbe med mat (restaurant) ble jeg veldig bevisst på mat og hygiene. Har alltid vært veldig opptatt av hygiene, men ble utrolig bevisst på det. På jobben måtte vi ta temp på kjøleskap og frysere + garnityr flere ganger daglig så den rutinen har jeg fra jobben :fnise:

Ble også veldig "bakteriebevisst" etter at jeg ble gravid. Livredd for bakterier. Roer seg nok ned etter graviditeten er ferdig :)

Skrevet

Raindrops: :skratte: Hahahaha, nå lo jeg høy!

HenLu, er sånn jeg har det, på mange måter...

Men tørr spise på restauranter, men da kun større og "kjente" (dvs heller på Egons enn på en liten restaurant i et smug). Hos andre, der i mot, selv om det er snakk om en brødskive, det er en stor utfordring. Føler et veldig behov for å spørre om noen i familien, eller noen som har vært hos dem de siste dagene, har vært syk, eller er syk, eller har vært i nærheten av noen andre som er syke. Om bestikk og fat og kopper har blitt vasket i oppvaskmaskin, og om personen som tok ut av oppvaskmaskinen vasket seg på hendene først. Samme gjelder om jeg er ute på vors, tørr ikke ta feks smågodt fra skåla som alle de andre har tatt fra.

AnonymBruker
Skrevet

Raindrops: :skratte: Hahahaha, nå lo jeg høy!

HenLu, er sånn jeg har det, på mange måter...

Men tørr spise på restauranter, men da kun større og "kjente" (dvs heller på Egons enn på en liten restaurant i et smug). Hos andre, der i mot, selv om det er snakk om en brødskive, det er en stor utfordring. Føler et veldig behov for å spørre om noen i familien, eller noen som har vært hos dem de siste dagene, har vært syk, eller er syk, eller har vært i nærheten av noen andre som er syke. Om bestikk og fat og kopper har blitt vasket i oppvaskmaskin, og om personen som tok ut av oppvaskmaskinen vasket seg på hendene først. Samme gjelder om jeg er ute på vors, tørr ikke ta feks smågodt fra skåla som alle de andre har tatt fra.

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

FREAKSHOW!

AnonymBruker
Skrevet

...Ellers i det daglige liv er jeg nøye på håndvask før og etter toalettbesøk...

:klo::fnise:

Jeg holder meg unna hjem med omgangssyke, og vil ikke ha de på besøk på noen dager etter at de er blitt friske heller, jeg synes omgangssyke er skikkelig ekkelt og bakteriene florerer rundt :spy:

Jeg har OCD og har noen rare idéer om bakterier iblant, men mye av det jeg leser her skremmer til og med meg. Vasker du bestikket med antibac, ja da har du et problem...

Skrevet (endret)

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

FREAKSHOW!

:filer:

Endret av pantora
Skrevet

Bryr meg ikke så mye - skjer det så skjer det.. Jeg, bestevenninna mi og dama hennes sitter nå med halsbetennelse etter fylla i 3 dager!

Skrevet

Fler tanker?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på smitte.

Jeg hater når folk kommer syke på jobb. Hater når folk kommer syke i selskap eller andre sosiale sammenhenger. Lesesaler.

For min del henger angsten for å bli syk sammen med da min far var dødelig syk. Etter år med cellegift var immunforsvaret hans helt nede, og dersom han hadde blitt syk ville han ha dødd. Det betød at dersom jeg ble syk, kunne ikke jeg besøke ham. Og jeg ville ikke være borte fra ham i to-tre uker når jeg aldri visste når han skulle dø.

Det ble superviktig for meg å ikke bli smittet selv, og det henger igjen. Greit, det er ingen som dør lenger, om jeg blir syk, men jeg synes likevel det viser en ekstrem egoisme å gå ute blandt for og spre smitten sin. Spesielt fordi folk flest som gjør det skryter av at de er så sterke at de går på jobb selv om de er syke. Uten å bry seg de minste om hvor mange de drar ned med seg som smittefarlige.

Skulle ønske det var mye strengere regler på sånt. Hadde jeg vært sjef, og fått ansatte som møtte opp syke på jobb, ville jeg sent dem hjem sporenstreks og gitt dem en alvorlig advarsel.

Skrevet

Jeg har fobi mot oppkast, så hver gang noen i huset fikk antydninger til omgangssyken så rømte jeg huset.

Men, jeg har aldri vært veldig obs på bakterier. Er helt naturlig for meg å dele glass, skje, røyk, og slike ting med andre veninner.

Var blant annet en periode der jeg hadde kyssesjuka, og delte som vanlig alt med alle, og rart nok så var det ingen som ble smitta :P

Skrevet

Eg verken kyssar eller har sex med framande, men det er nok like mykje av personlege årsakar enn at eg er redd for smitte. Tenkjer lite på smitte i kvardagen. Hadde eg hatt sex med framande menn hadde eg sjølvsagt forlangt at dei hadde brukt kondom - kjønnssjukdommar/HIV er jo det eg vil kalle ein god del meir alvorleg enn omgangssjuka ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...