Gå til innhold

Vi mimrer tilbake på Barne-Tv fra barndommen vår :)


Vedkjepp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest uAnonymBruker
Var ikke den vesle tigeren og den vesle bjørnen en del av Janosch' eventyrstund?

Og de dro til Panama:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

ååå! Mine favoritter var:

- Flukten fra Dyreskogen

- Petter Kanin!

- Pingo

- Streken

- Jul i Skomakergaten

- Portveien 2

- Sesam Stasjon

- Andungen Quack quack

- Brannmann Sam!

- Huset med det rare i

åå det var tider det! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candide

Er enig i alle som er nevnt : )

Men en er glemt ; )

Er det virklig ikke noen som husker de søte små tannmusene?

Musene som var tannfe'er : )

Jeg nevnte "Tannfeene" litt lengre oppe, men det var "Tannmusene" de het altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest idakaroline

Jeg så veldig mye på Mummitrollet da jeg var liten! Hadde alle filmene. Husker også at jeg så på Huset med det rare i, Portveien 2, Sesam Stasjon, Kykkelikokkos og Amalies Jul! Jeg så også veldig mye på Pelle Politibil da jeg var liten. Postmann Pat, Brannmann Sam og Daniel Duppsko var også populært.

Husker også at jeg så på en serie (tror det var en serie?) som handlet om flere forskjellige hester på en gård. Disse hestene var det også mulig å få tak i som leketøy. Husker jeg hadde tre av hestene. Noen som vet hva jeg mener? Syns jeg ser det for meg, men jeg klarer ikke komme på hva det var. Mulig denne serien gikk på barne-tv på slutten av 90-tallet.

Edit: Nå som jeg begynte å mimre litt, kom jeg plutselig til å tenke på at jeg så mye på Pingo, Lillys Butikk, Ole Aleksander FiliBom-Bom-Bom, Andungen Kvakk Kvakk og Plipp, Plopp og Plumma :fnise:

Endret av idakaroline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Sesam stasjon

Jul i skomakergata

Postmann Pat

Brannmann Sam

Nei, jeg har ikke lest alle innleggene siden jeg sist svarte så jeg aner ikke om de er nevnt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som er født i første halvdel av 60-tallet er disse klassikere:

* Sirkeline ("er min venninne" *nynner*)

* Taremareby (kjempekoselig)

* Romlingane (*plystrer* - husker suppedragen veldig godt)

* Pernille og Mr. Nelson (eklingen)

* Pompel og Pilt (skummel. Likte dem aldri)

* Vi på Saltkråkan - en klassiker :)

Sirkeline, den hadde jeg helt glemt før du minnet meg på den! :)

Husker den fra jeg var ganske liten.

Ellers er de andre som du nevner gode gamle klassikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fraglene

Mummitrollet

Sesam Stasjon

Mumfie

Flukten fra Dyreskogen

Pompel og Pilt

4 klasse C, eller noe sånt.. :P

Kalles klatretre

Er så utrolig glad jeg vokste opp med de barneprogrammene jeg gjorde, og ikke med en del av det pisset som sendes nå for tiden! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolltausa

Er det noen som husker "Ante"?

Jeg syntes så synd på Ante som måtte flytte fra familien sin for å gå på skole, men elsket "joiken" i åpningssangen (selv om jeg hørtes ut som Trond Viggos "Hjalmar" når jeg sang den)... ;)

Manne gal'gá ædni gán'da læt nu bivnut jå

Håi-lá-lá låi-lá-lá låi-lá-lá låi lá låi-låi-lå.

Håi-lá låi-lá-lá låi-lá-lá låi-lá-lá låi lá låi-låi-lå

Håi-lá låi-lá-lá låi-lá-lá låi-llá-lá låi lá låi-låi-lå

Gå dan gabb'ba bæska biddjala jå baddjeli

de dat baddjenieidat birra jåradæmen - jå

Håi-lá etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest grønnfi

Ante ja, jeg syntes utrolig synd på ham.

Min favoritt over alle var ei dame som syklet ute i skogen og samlet opp rusk og rask. Dette tok hun med i studio hvor hun hadde ei sandkasse. Hun bygget hus og gårder, kongler forvandlet hun til kuer og sauer. Jeg tror hun het KINE.

Åhhh da hun var på tv satt jeg som limt.

Ellers husker jeg bjørnen Theodor og Sjonkel Rolf, Titten Tei og romjenta (Laika?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante ja, jeg syntes utrolig synd på ham.

Min favoritt over alle var ei dame som syklet ute i skogen og samlet opp rusk og rask. Dette tok hun med i studio hvor hun hadde ei sandkasse. Hun bygget hus og gårder, kongler forvandlet hun til kuer og sauer. Jeg tror hun het KINE.

Åhhh da hun var på tv satt jeg som limt.

Ellers husker jeg bjørnen Theodor og Sjonkel Rolf, Titten Tei og romjenta (Laika?)

Romjenta het Majka:) Kine, var det mot slutten av søtti-tallet? Tror det gikk da jeg var rundt ett år. Husker ikke dette selv, men min mor sier jeg begynte å hylgrine hver gang det var slutt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romjenta het Majka:) Kine, var det mot slutten av søtti-tallet? Tror det gikk da jeg var rundt ett år. Husker ikke dette selv, men min mor sier jeg begynte å hylgrine hver gang det var slutt... :)

Serien "Majka, Jenta fra Verdensrommet" ble sendt første gang i 1981 og andre gang i 1986. Strengt tatt var det ikke barne-TV fordi serien ble sendt på søndager rett etter at barne-TV var over. Jeg elsket denne serien intenst, og det er få filmer eller serier som noen gang har kommet opp i mot mitt forhold til serien om Majka.

En annet serie jeg likte veldig godt, som jeg aldri har hørt nevnt av noen siden, er den svenske seien "Matulda og Megasen". Jeg så den på norsk barne-TV, og det må ha vært i 1976 eller 1977. Serien har kultstatus i Sverige, og det ligger et klipp av den på YouTube

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tirkes

Pippi og Fraglene var mine desidert favoritter.

Og jeg er mikjøskada. Har endel britiske venner og noen av de driver mye med veteranbiler. Å høre dem snakke om "sprocket" får meg kun til å tenke på den lurvete bikkja.. ikke på verktøyet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de østeuropeiske seriene med norsk fortellerstemme, det var koselig,det. Husker ikke hva de het alle sammen, Maijka fra verdensrommet er jo nevnt her. Husker også en serie som het Barna fra Ulenbuch, eller noe lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...