Knøttet Skrevet 12. juni 2011 #101 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg ser jo daglig på barne-tv med sønnen min, og da jeg kom over Professor Balthazar syntes jeg jeg gjenkjente noe... Husker ikke serien direkte, men jeg husker å sett den da jeg var liten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 12. juni 2011 #102 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg tror jeg husker et program med en klovn, han bodde på en båt eller noe sånt. Gikk på line, og tror det var en taustige der også. Med ordentlige mennesker.. Er dette et program, eller har jeg funnet det på selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rrakel Skrevet 13. juni 2011 #103 Del Skrevet 13. juni 2011 Hmm. Jeg husker Huset med det rare i, portveien 2, sesam stasjon og sånt. Men selv var jeg mest glad i tegneserier/animasjoner. Jeg husker at jeg ikke kunne begripe hvorfor de lagde barne-tv med voksne folk som oppførte seg barnslig. Kanskje er det mer pedagogisk korrekt eller noe, men jeg kunne ikke fordra det. Likte spesielt tegneserier som handlet om folk på eventyr ala Tintin, elefanten Mumfie, og masse greier jeg ikke husker navn eller konsept på, hehe. Og vi hadde ikke videospiller da jeg var liten, så vi brukte å leie både spiller og filmer. Jeg leide nesten alltid de samme filmene: noen skumle med Mummitrollet (hufsa!!), de samme Disneyfilmene hver gang (Robin Hood, Løvenes Konge ect.) og Min lille ponny (LOL). Mamma og pappa kunne ikke fatte at jeg syntes det var morsomt å se det samme om igjen og om igjen. Også elsket jeg julemorgen, selv om det var voksne med, hehe! Kjempekoselig. Også likte jeg at de sendte den gamle BBC-innspillingen av Narnia-bøkene, spesielt Løven, heksa og klesskapet. Også likte jeg Brødrene Dahl og legenden om Atlant-is, selv om jeg ikke tok noe av humoren i det og heller levde meg rett inn i handlingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 13. juni 2011 #104 Del Skrevet 13. juni 2011 Og Super-Ted! Men tror det var noe vi pleide å se på video, da. Husker ikke om det noensinne gikk på TV. Super-Ted! Det var min favorittfilm i mange år! Tror jeg fortsatt har den her hjemme et sted. Må lete den frem igjen en dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ådaså Skrevet 13. juni 2011 #105 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg tror jeg husker et program med en klovn, han bodde på en båt eller noe sånt. Gikk på line, og tror det var en taustige der også. Med ordentlige mennesker.. Er dette et program, eller har jeg funnet det på selv? KALLE KLOVN KALLE KLOVN ER EN ARTIG LITEN PODE SOM HAR MYE RART I HODET, Å KALLE KLOVN HAN DRO TIL SJØS OG SOVNET OG LOT BÅTEN FØLGE STRØMMEN OG DA HAN VÅKNET OPP SÅ HAN EN ØY, VAR DEN EN DEL AV DRØMMEN... ahahah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ådaså Skrevet 13. juni 2011 #106 Del Skrevet 13. juni 2011 KALLE KLOVN KALLE KLOVN ER EN ARTIG LITEN PODE SOM HAR MYE RART I HODET, Å KALLE KLOVN HAN DRO TIL SJØS OG SOVNET OG LOT BÅTEN FØLGE STRØMMEN OG DA HAN VÅKNET OPP SÅ HAN EN ØY, VAR DEN EN DEL AV DRØMMEN... ahahah Å Nei, BEKLAGER, nå var jeg litt rask på avtrekkeren... ordentlige mennesker nei... da...vet jeg ikke. sorry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B.E Skrevet 14. juni 2011 #107 Del Skrevet 14. juni 2011 Disse likte jeg godt: Mumitrollet -Jeg absolutt elsket Mumi og de og så mange av episodene flere ganger. Husker flere av episodene. Mumfie -Husker elefanten Mumfie og fugleskremselet. Også var det en katt eller noe slik med av og til. Franklin -Skilpadden og vennene Uhu! -likte jeg utrolig godt. Det var en periode det kjekkeste jeg visste. Det var spennende å se om de klarte oppdragene sine. Husker Polter som hjalp de andre spøkelsene i huset, og jeg var nyskjerrig på oppdraget hans. Berit Smerit Perit som alltid skulle danske cha cha cha. Lisbeth eller hva det var hun het som alltid var så sur. Geir som hadde som oppdrag å henge opp et bilde. Han (husker ikke navnet) som hadde som oppdrag å finne opp en ny farge, og en gang klarte han det, men kunne ikke bevise det (eller noe sånn). Han (husker heller ikke navnet hans) som hadde i oppdrag å bake napoleonskake. Hun (ridder et eller annet) som hadde som oppdrag å finne en krukke. Og hun som hadde som oppdrag å møte mange barn. Husker også: Sesam stasjon Det blå huset eller noe slik. Husker han bjørnen og at han letet etter venninnen sin Skygge Julekalendrene som gikk om julen. Tror Jul på Månetoppen var den jeg likte best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shine21 Skrevet 14. juni 2011 #108 Del Skrevet 14. juni 2011 jeg husker "puslespill" med Vidar lønn arnesen! haha... husker der riktig nok ganske vagt.. husker også en tv serie som gikk på tv3 i helgene, amerikansk .. var noen sånn dukke-dinosaurer som levde som mennesker eller noe..! noen som husker??? jeg husker også "to hus tett i tett" og "rosa".. en jente som alltid skulle ha alt i rosa, å mener å huske at hun hadde en liten rosa lekehytte i hagen..?? hehe.. ellers husker jeg omtrent alle de som er blitt nevnt over meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 14. juni 2011 #109 Del Skrevet 14. juni 2011 jeg husker "puslespill" med Vidar lønn arnesen! haha... husker der riktig nok ganske vagt.. husker også en tv serie som gikk på tv3 i helgene, amerikansk .. var noen sånn dukke-dinosaurer som levde som mennesker eller noe..! noen som husker??? jeg husker også "to hus tett i tett" og "rosa".. en jente som alltid skulle ha alt i rosa, å mener å huske at hun hadde en liten rosa lekehytte i hagen..?? hehe.. ellers husker jeg omtrent alle de som er blitt nevnt over meg. Rosa Mirabella i Sukkertoppen? Nevnt tidligere i tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shine21 Skrevet 14. juni 2011 #110 Del Skrevet 14. juni 2011 herregud, ser nå at jeg ikke har lest alle svarene her før jeg skrev hvertfall.. mange som har nevnt denne "rosa" hehe.... jajaaa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shine21 Skrevet 14. juni 2011 #111 Del Skrevet 14. juni 2011 Rosa Mirabella i Sukkertoppen? Nevnt tidligere i tråden. hehe.. riktig:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 14. juni 2011 #112 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Var ikke den vesle tigeren og den vesle bjørnen en del av Janosch' eventyrstund? Ja, eg elska å sjå på den vesle tigeren og den vesle bjørnen! Og så likte eg så godt at dei snakka nynorsk. Hugsar spesielt ein episode som me tok opp på video, som eg og søskena mine såg om om om igjen. Tigeren vart venn med ein gris, og flytta inn hos han for ein periode, og gløymte heilt bjørnen. Det morsomme er at eg fortsatt hugsar delar av handlinga ordrett, bl.a: Tigeren: "Min livrett er bekkeaure i mandelkjernesaus, med brødsmular og persillepoteter!" Grisen: "Tomatpurè i ein kjele, stappande full. Så har du vatn i ein annan kjele på ovnen. Nudlane skal koke i vatnet til dei er ferdige. Tøm vekk vatnet, ha i tomatpurè, pepper og salt. Og så er middagen ferdig!" (Hugsar ikkje om det var bjørnen - tigeren som sa dette, eller om grisen var inne i bildet her også): "Er det nokon som vil bli med og baaaaade?" "Eg, eg! Eg skal skynde meg og hente den flotte badebuksa mi!". Og det verste er at eg hugsar enda fleire slike setningar ordrett, frå den episoden om bjørnen og tigeren. Eg treng vel ikkje å seia at den episoden var ein stor hit blant meg og søskena mine i ein periode, då eg var liten. Endret 14. juni 2011 av Mirabella76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conuren Skrevet 14. juni 2011 #113 Del Skrevet 14. juni 2011 Er enig i alle som er nevnt : ) Men en er glemt ; ) Er det virklig ikke noen som husker de søte små tannmusene? Musene som var tannfe'er : ) Denne? Jeg husker den veldig godt. Får skikkelig julefølelse av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conuren Skrevet 14. juni 2011 #114 Del Skrevet 14. juni 2011 Er det ingen som husker den serien med de 3 spøkelsene? starta med noe sånn: i den mørke mørke byen i det mørke mørke huset i en mørk mørk kjeller, bodde det 3 små spøkelser... eller noe sånn. Og så klart STREKEN da Åh, gøy å se den igjen! Men jeg husket den som mye mer mystisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conuren Skrevet 14. juni 2011 #115 Del Skrevet 14. juni 2011 Er det noen som husker en animert serie (og gjerne navnet på den) hvor det var en liten gutt, en hund, guttens storebror og storebrorens kjæreste? De pleide ofte å fantasere om at de var andre steder. En gang var de fanget i et slott med Dracula. Mulig en av de het Timmy, Tommy eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #116 Del Skrevet 16. juni 2011 Genialt ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FurryKvinne Skrevet 17. juni 2021 #117 Del Skrevet 17. juni 2021 (endret) Vedkjepp skrev (På 4.6.2011 den 23.28): Nå er jeg spent! Hvilke Barne-Tv figurer var din(e) favoritt(er)? Jeg husker veldig mye,men disse var nok mine favoritter: -Jul i Skomakergata -Jul i Portveien 2 -Vertshuset den Gyldne Hale Er VELDIG glad i jula jeg Husker noen navnet til disse barndoms TV-programmene og filmene? En animert TV-program som handler om teddybjørner som blir levende og tegnefilm animerte når de kommer ut av en stor kurv eller kiste i introen, en animert TV-program om to små dalmatiner hunder eller valper, en norsk ikke-animert barne-TV program der to personer danser med troll hale i skogen og en ikke-animert film om en klovne familie i en sirkus med minst norsk tale, detaljene i filmen fikk en av klovnene tannverk og en ung klovne gutt både malte malte noen av sirkus hestene og skrubbet en elefant uten lov. Endret 13. oktober 2021 av FurryKvinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 17. juni 2021 #118 Del Skrevet 17. juni 2021 (endret) Disneytegnefilmer var gøy, og vi så på Falken, Kanutten og Pernille, Daktari, Lassie, Flipper og Follyfoot. Endret 17. juni 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FurryKvinne Skrevet 17. juni 2021 #119 Del Skrevet 17. juni 2021 Husker noen navnet til denne serien som handler om teddybjørner som blir levende og tegnefilm animerte når de kommer ut av en stor kurv eller kiste i introen og en norsk ikke animert barne-TV program der to personer med troll hale som noen ganger danser i skogen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #120 Del Skrevet 17. juni 2021 Kalle klovn. Plipp, Plopp og Plomma. Huset med det rare i. Pingu. Den Lille Mulvarpen. Porveien 2. Mr. Hickup. Nohas dyrebare øy. Kveldsstund med Teodor Mummi Sesam Stasjon. Flykta frå dyreskogen Anonymkode: 16891...4ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå