Knøttet Skrevet 5. juni 2011 #21 Del Skrevet 5. juni 2011 åja, den vesle heksa likte jeg veldig godt! Og midt i smørøyet var jo kjempestas (Selv om det ikke var barne TV) Jeg husker og noe med en malende bjørn, som Vedkjepp snakker om. Men husker ikke mer enn det som ble skrevet. Så moro at du husker den vesle heksa! Jeg har ikke greid å finne særlig mange som husker henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #22 Del Skrevet 5. juni 2011 Taremareby (Ingebrigt Davik) Lekestue (Vibeke Sæther og Geir Børresen) Klabb og Babb Pompel og Pilt Colargol Tante Brun, Tante Grønn og Tante Fiolett (Elsa Beskow) Halvsju da jeg ble litt større og hvordan kunne jeg glemme "Andungen Quack-Quack"... Jeg ser ut av svarene at jeg er en god del eldre enn dere andre som har svart... Så på alle "dine", unntagen Taremareby, den husker jeg ikke. Elers så hadde vi jo også: Romlingane - syntes jeg var skumle Jenta med den hvite stenen- en svensk barne-tv serie, åh, jeg hadde så lyst på en slik hvit kjole som jenta i serien hadde! Tjorven, husker ikke het hva serien het, Vi på Salt-ettellerannet... Svensk serie. .. og for å ikke glemme Emil i Bakkebygrenda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krizzy Skrevet 5. juni 2011 #23 Del Skrevet 5. juni 2011 Teletubbies! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 5. juni 2011 #24 Del Skrevet 5. juni 2011 Så på alle "dine", unntagen Taremareby, den husker jeg ikke. Elers så hadde vi jo også: Romlingane - syntes jeg var skumle Jenta med den hvite stenen- en svensk barne-tv serie, åh, jeg hadde så lyst på en slik hvit kjole som jenta i serien hadde! Tjorven, husker ikke het hva serien het, Vi på Salt-ettellerannet... Svensk serie. .. og for å ikke glemme Emil i Bakkebygrenda Vi på Saltkråkan! Herlig serie. Emil Lotta i bråkmakergata (?) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kladd Skrevet 5. juni 2011 #25 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Barne-TV fra nittitallet er sååå kos - Huset med det rar i og Kalle Klovn var mine store favoritter. Ellers så husker jeg særlig godt Atte Katte Noa, Brannmann Sam, Flukten fra Dyreskogen, Bertha, Theodor og Eli, Sesam Stasjon, Tøydukke Anna, Heismann Hå (litt sent, men), Thomastoget, Postmann Pat, Andungen Kvakk-Kvakk, Portveien 2, Lillys Butikk, Det var en gang..., Kykkelikokos, Mumitrollet.... <3 Blir helt bløt inni meg av å tenke tilbake! Av en eller annen grunn husker jeg Gullars også, men det ble tydeligvis sendt i 1983-1989, mens jeg ble født i 1988... Kanskje jeg tidlig var barne-tv-slave? Edit: skrivefeil Endret 5. juni 2011 av Kladd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolltausa Skrevet 5. juni 2011 #26 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Så på alle "dine", unntagen Taremareby, den husker jeg ikke. Jenta med den hvite stenen- en svensk barne-tv serie, åh, jeg hadde så lyst på en slik hvit kjole som jenta i serien hadde! Tjorven, husker ikke het hva serien het, Vi på Salt-ettellerannet... Svensk serie. .. og for å ikke glemme Emil i Bakkebygrenda Å ja... stemmer, jenta med den hvite steinen var kjempefin. "Vi på Saltkråkan" var serien med Tjorven. Malin var så pen, og Tjorven så morsom og masete... Og så "Silkesvarten" da. Og nå kom jeg på "Skippy" også, og "Flipper"... Taremareby er det første barne-tvprogrammet jeg husker. Og jeg husker jeg satt i robåten etterpå (bodde ved havet) og sang "fram og tilbake - fram og tilbake" til pappas store irritasjon. Endret 5. juni 2011 av Trolltausa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 5. juni 2011 #27 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Så på alle "dine", unntagen Taremareby, den husker jeg ikke. Elers så hadde vi jo også: Romlingane - syntes jeg var skumle Jenta med den hvite stenen- en svensk barne-tv serie, åh, jeg hadde så lyst på en slik hvit kjole som jenta i serien hadde! Tjorven, husker ikke het hva serien het, Vi på Salt-ettellerannet... Svensk serie. .. og for å ikke glemme Emil i Bakkebygrenda "vi på saltkråkan" het det ( jeg gelmmer aldri denne scenen hvor de sier; Farbror Melker vet du hvaaa-aa? Teddy og Freddy har tatt med seg Båtsmann til skjæææ-ææret!) mener du "barna i bakkebygrenda" ? Jeg digga kykkelikokkos jeg! ( jeg glemmer aldri når de sang telefonnumeret....815...493...00! ) Likte postman pat også! ...og synes nesten at dagens versjon er ganske hysterisk morsom, iåmed at han har fått seg en pakistansk venn Så må man jo ikke glemme Labbetuss Huset med det rare i, var også utrolig koselig å se på synes jeg! Hipp hurraaaaa for her kommer Bompibjøøøørnanaaaaaa Kalle klovn, kalle klovn, han er en artig liten skrue, han har mye rart i hodet, jaaa kalle klooovn kalleee klooovn Pernille og mr. nelsson! var en av favorittene!! Bertha, kjære Bertha. Du er min yndlingsmaskin. Og når jeg programmerer deg, du sier aldri nei... Gullars og titten-tei er jo klassikkere da! Enda en av favorittene var MY-MY-MY-MMMYGGEN! (men det er det bare jeg av vennekretsen som husker! det var en norsk, en svensk og en dansk programleder som reise rundt til forskjellige steder i disse 3 landene, så hadde de forskjellige innslag derifra) ...man kan vel konkludere med at jeg har en grei hukommelse, og var ( og fremdeles er!) en tv-slave Endret 5. juni 2011 av NozMonster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolltausa Skrevet 5. juni 2011 #28 Del Skrevet 5. juni 2011 Pompel og pilt syns jeg var kjempeskummelt! (det syns jeg enda) Jeg tror jeg var den eneste som likte Pompel og Pilt, alle andre syntes de var skumle. Men jeg elsket at de lekte med ord. Reparere, subtrahere, dikkedere, distrahere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #29 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg så egentlig aldri på barnetv når jeg var liten, men Disneyfilmer. Jeg tror vi hadde alle. Da har du gått glipp av mye viktig lærdom! Jeg for min del elsket den lille muldvarpen og flukten fra dyreskogen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 5. juni 2011 #30 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) For oss som er født i første halvdel av 60-tallet er disse klassikere: * Sirkeline ("er min venninne" *nynner*) * Taremareby (kjempekoselig) * Romlingane (*plystrer* - husker suppedragen veldig godt) * Pernille og Mr. Nelson (eklingen) * Pompel og Pilt (skummel. Likte dem aldri) * Vi på Saltkråkan - en klassiker Endret 5. juni 2011 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanta Exotic Skrevet 5. juni 2011 #31 Del Skrevet 5. juni 2011 - Sesam Stasjon - Mumfie - Heismann H (eller Hå?) - Pippi Langstrømpe - Emil i Lønneberget - Plipp, Plopp og Plomma - Katja-Kaj og Bente-Bent - Kaptein Sabeltann - Portvn. 2 - Noas dyrebare øy Jeg husker jeg hatet flukten fra dyreskogen, vi på saltkråkan, fias filmeri, kalle klovn, teletubbies, thomas toget og Postman pat... Da bare skrudde jeg av TVn og furtet lenge fordi det ikke var noe gøy å se.. Husker det var ekstra kjipt hvis noe av dette dukket opp på lørdagskvelden hvor jeg satt klar kl. 18 med smågodtet mitt og ventet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 5. juni 2011 #32 Del Skrevet 5. juni 2011 Shagma- Les Mondes Engloutis (Reisen til jordens indre) Jeg får enda frysninger av introen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vedkjepp Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #33 Del Skrevet 5. juni 2011 3 nøtter til Askepott!!!!!!!! :D Grevinnen og Hovmesteren!! :D Heldigvis går begge de fremdeles på tv i jula 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolltausa Skrevet 5. juni 2011 #34 Del Skrevet 5. juni 2011 "Det var en gang et menneske"... Da var jeg litt større, men den serien måtte jeg ha med meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosette Skrevet 5. juni 2011 #35 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Mine favoritter var alltid disse britiske BBC-seriene, som Little Lord Fauntleroy og Oliver Twist. Og jeg husker også den serien med hun som gikk på rikmannsskole, og måtte være tjenestepike/vaskejente i stedet! Søren at jeg ikke kommer på hva den het.. Og Petter Kanin! Britiske tegneserier var så estetiske og rolige. Jeg hatet bråkete serier som f.eks. Kalle Klovn. Astrid Lindgren-seriene var jeg også utrolig glad i, husker jeg satt som klistret til Barna i Bakkebygrenda. Elsket også Emil i Lønneberget, Pippi Langstrømpe og Brødrene Løvehjerte. Og Vi på Saltkråkan! Malin Anne fra Bjørkely fikk jeg aldri med meg, men leste bøkene i filler.. Kanskje jeg burde bestille DVD-en, har lyst å se. Åhh, jeg vil tilbake til barndommen! Endret 5. juni 2011 av Cosette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 5. juni 2011 #36 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Jeg var også veldig glad i den lille muldvarpen. Han var så søt. Og så husker jeg selvsagt Det var en gang et menneske. Og Jenta fra Rommet. Og Katja Kaj og Bente Bent er jo konge-bra..! Men det var egentlig langt etter "min tid". Men ungene mine pleide å se TV når den gikk, så fikk den jo med meg. =P Sær humor. =) Og jeg var egentlig glad i alle de seriene á la Den vesle Bjørnen og den vesle Tigeren. Men husker ikke helt hva programmet/serien het. Og så Thomas-toget. =) Og så husker jeg jo godt Rädda Joppe - Död eller levande! Og Emil, Pippi, Ronja, Brødrene Løvehjerte... Likte ikke Vi på Saltkråkan, Barna i Bakkebygrenda, Bråkmakergata, eller Maddicken. Endret 5. juni 2011 av Raven Emerald 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dobby Skrevet 5. juni 2011 #37 Del Skrevet 5. juni 2011 Enda en av favorittene var MY-MY-MY-MMMYGGEN! (men det er det bare jeg av vennekretsen som husker! det var en norsk, en svensk og en dansk programleder som reise rundt til forskjellige steder i disse 3 landene, så hadde de forskjellige innslag derifra) Eg hugsar denne! Elles har eg nettopp lasta ned ein masse episodar av Duck Tales. Genial serie, synest framleis den er bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 5. juni 2011 #38 Del Skrevet 5. juni 2011 - Labbetuss - Andungen Kvakk-Kvakk - Tøydokke Anna - Berta - Kalle Klovn - Postmann Pat - Duene - Dyrlege Doddy - Bamsen Teodor - Skomakergata og Portveien 2! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 5. juni 2011 #39 Del Skrevet 5. juni 2011 Husker også Tøydokke Anna, og Labbetuss (favorittene var Smitt og Smule). Og Andungen Kvakk-Kvakk (husker ikke om jeg nevnte den tidligere). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutseliten Skrevet 5. juni 2011 #40 Del Skrevet 5. juni 2011 Husker veldig mange som har blitt skrevet opp her. Mine to favoritter var flukten fra dyreskogen og Muldvarpen Muldvarpen er så søt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå