Gå til innhold

Å tenke familieforøkelse når ikke alt er på stell..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer har lenge pratet om å få barn sammen vi også. Jeg har fra før to barn, mens han har ingen. Han er i midten av 30-årene, mens jeg har ikke passert 30 enda. Han har høy utdannelse, og en godt betalt jobb. Vi har eget hus, men kun tre soverom, der av de to barnerommene er nokså små. Han har med andre ord alt på stell, mens jeg iløpet av min studietid har hatt to svangerskapspermisjoner, og har nå ett år igjen. Er for tiden permitert fra studiet grunnet sykdom, og har ett år igjen. Har ingen jobb ved siden av studiene, men vurderer sterkt å skaffe meg det.

Samboeren min har et stort ønske om å bli prøver akkurat nå, men jeg tenker mer på økonomi, utdanning, giftemål osv. først.

Hva tenker dere om denne settingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres ut som det åpenbart lureste valget å vente til du er ferdig med studiene og dere har et hus med plass til dere alle i. Dere får det sikkert fint til sånn som dere lever nå også, men har du ikke lyst til å bli ferdig med å studere og komme deg ut i jobb? Har du ikke lyst til å ha et hus der det faktisk er plass til familien?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Hvor lenge har dere vert sammen da?

og hvor gammle er de to andre barna?

Skal man vente til "alt er på stell" er det ikke sikkert man kommer i gang ;) Så lenge dere har økonomi til det ser jeg ikke problem med at huset er lite. Barn kan alltids dele soverom, ingen som har tatt skade av det ;)

Skjønner jo godt at han ønsker egne barn også da, når han nok ser hvor mye glede barn gir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i litt over to år. Miste barnet er to og et halvt, og største barnet er fem år.

Skjønner jo at han er noe stresset, siden han begynner å dra på årene. Men har liksom aldri hatt ting på stell når det har blitt familieforøkelse de andre gangene, så har jo et ønske om det nå..

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studer ferdig, så kan du begynne å tenke på det. Du er jo inget avlsdyr. Enorm sjanse for å aldri komme tilbake til studiene vet du. ENORM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort meg ferdig med studiene først.

Det er veldig greit å ha fast jobb, rett på fødselspenger etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Hvis du ikke føler deg klar for å bli mor igjen nå, så skal du ikke bli det heller. Alt det praktiske kan man alltids få til på et vis, men det viktigste er at du føler deg klar. Du skal ikke få barn fordi han er stresset. Noen år til går helt fint å vente både for deg og han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo bare 1 år igjen å studere...gjør deg ferdig, så kan du få barn etter du har kommet deg i jobb!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjer deg ferdig med skulen fyrst, så kan dere begynne å tenke på barn. Er jo ikkje lenge igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli ferdig på skolen og jobb en stund før dere blir gravide. Enkel grunn: Samboeren din har ikke rett på permisjon så lenge du går på skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...