Gå til innhold

Gravid, og vil beholde..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå funnet ut at jeg er gravid etter å hatt sex 1 gang uten noen prevensjon, selv om jeg riktignok tok angrepille dagen etter samleie. Føler ikke at jeg vil ta abort i det hele tatt. Faren er kjæresten min gjennom 3 år, men forholdet har skrantet litt den siste tiden.. :forvirret: Vet ikke helt hvordan ting skal gå til, om jeg blir alenemor eller ikke. Men det er jeg totalt forberedt på hvis det skjer.. :jepp:

Jeg ble egentlig veldig glad da jeg fant det ut, helt til jeg begynte å tenke på det økonomiske. Kommer vi til å klare oss? Og blir det egoistisk av meg å sette et barn til verden uten å vite at jeg vil kunne sørge for at ungen min får det den trenger?

Jeg har en fast stilling hvor jeg får utbet. 16 000-, i mnd. Også eier jeg min egen leilighet(riktignok ikke stor, men plass nok) :jepp: Faren til barnet bor hjemme hos foreldrene, og jeg regner ikke med at vi kommer til å bo sammen. Uavhengig av hva som skjer mellom oss. Trenger bare noen som kan si at jeg kommer til å klare det, slik at jeg endelig kan puste ut og nyte graviditeten :hjerte::lillesky:

Jente21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig vil du klare deg økonomisk! Hva er det for et spørsmål? Gravide kjerringer idag får i bøtter og spann og du vil få melket en god del fra mannen din også. Er det noen som klarer seg er det kjerringer med barn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med egen leilighet og 16000 netto i måneden klarer du deg fint med et barn, du får også barnetrygd for barnet + en en ekstra barnetrygd, farsbidrag og støtte til barnepass. :klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om jeg var deg ville jeg valgt permisjon med 80% utebtalt og søkt om redusert overgangsstønad. det vil da dekke de 20% du taper i lønn ca.

Du kommer til å klare deg helt fint økonomisk.lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med egen leilighet og 16000 netto i måneden klarer du deg fint med et barn, du får også barnetrygd for barnet + en en ekstra barnetrygd, farsbidrag og støtte til barnepass. :klemmer:

Samme sier jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kommer til å klare deg økonomisk! :)

Lykke til! Og gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her :sjenert:

Så godt å høre. Føler at jeg er helt clueless.. Bør jeg gå til NAV og finne ut hva jeg eventuelt har rett på?

Glemte forresten å si at jeg jobber som vikar i kommunen innen helse. Regnes dette med når det kommer til permisjonspenger?

Tjener i gjennomsnitt ca 5000-, der i mnd :jepp:

Takk for svar :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her :sjenert:

Så godt å høre. Føler at jeg er helt clueless.. Bør jeg gå til NAV og finne ut hva jeg eventuelt har rett på?

Glemte forresten å si at jeg jobber som vikar i kommunen innen helse. Regnes dette med når det kommer til permisjonspenger?

Tjener i gjennomsnitt ca 5000-, der i mnd :jepp:

Takk for svar :klemmer:

Så du har 2 jobber?

All inntekt taes med i beregningen, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en 100% stilling og i tillegg vikar :)

TS :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil du klare deg økonomisk! Hva er det for et spørsmål? Gravide kjerringer idag får i bøtter og spann og du vil få melket en god del fra mannen din også. Er det noen som klarer seg er det kjerringer med barn!

Gravide får ikke mye penger!

Jeg blir alenemamma å får utbetalt 13.000 per måned!

Det er ikke mye når det skal gå til husleie,strøm,mat,bleier osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg levde på mye mindre når jeg fikk førstemann å det gikk helt fint!

Så ja du kommer helt fint til å klare deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravide får ikke mye penger!

Jeg blir alenemamma å får utbetalt 13.000 per måned!

Det er ikke mye når det skal gå til husleie,strøm,mat,bleier osv!

Jegklarte meg med mye mindre da barna var små, det var ikke rom for utekvelder, kino nye klær hver måned etc. Men jeg klarte å sitte både med hus og mat i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravide får ikke mye penger!

Jeg blir alenemamma å får utbetalt 13.000 per måned!

Det er ikke mye når det skal gå til husleie,strøm,mat,bleier osv!

13 000 uten å gjøre en dritt er ganske mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jegklarte meg med mye mindre da barna var små, det var ikke rom for utekvelder, kino nye klær hver måned etc. Men jeg klarte å sitte både med hus og mat i skapet.

Det var ikke ment som at det ikke går ann å leve på det,men å si at alenemammaer lever luksus er noe som irriterer meg når folk sier.

Jeg også klarer meg på 13.000 utbetalt men da lever jeg forsiktig økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 000 uten å gjøre en dritt er ganske mye.

Å ta seg av en liten baby er en fulltidsjobb så får ikke penger uten å gjøre noe!

Du må være barnløs som kan komme med en så latterlig kommentar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å ta seg av en liten baby er en fulltidsjobb så får ikke penger uten å gjøre noe!

Du må være barnløs som kan komme med en så latterlig kommentar!

Så klart, men de fleste som får barn har jobbet seg opp slik at de får penger de har fortjent, de lever ikke bare på andres skattepenger fordi de var for late til å få seg en jobb/levde på nav etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Så klart, men de fleste som får barn har jobbet seg opp slik at de får penger de har fortjent, de lever ikke bare på andres skattepenger fordi de var for late til å få seg en jobb/levde på nav etc.

EHM, ikke alle barn er planlagte, og ikke alt i livet kommer i riktig rekkefølge. Syns det er drøyt å komme med sånt dømmende skvip i en tråd der en gravid jente spør om råd. Dette har intet med latskap å gjøre. Synd at folk er så dømmende og ignorante som deg. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...