Gå til innhold

La barnet sove alene, på sitt eget rom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har flyttet våre barn inn på eget rom når de var ca 3-4 mnd. Da laget de så mange og høye lyder at vi slet med å sove.

Jeg har aldri hatt noe problem med å våkne. Man er innstilt på å våkne av lydene, ihvertfall er jeg det. Jeg våknet av babylyder, men ikke av andre lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har enda min førstefødte på vårt rom... h*n er 2 år nå :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir aldri like trygt å samsove som å ha babyen i egen seng. Jeg er i mot samsoving. Trangt. "alle" våkner når en våkner/snur seg. Varmt. Hadde fått klaustrofobi av mindre ;)

Merkelig hvor forskjellige vi er,jeg får ikke sove i det hele tatt hvis jeg ikke har babyen ved siden av meg i senga :sjenert: jeg hadde i utgangspunktet før fødsel ikke tenkt å samsove,men så ble det bare slik. Og nå elsker jeg samsoving,kommer vel til å ha ungen i senga til hun er 10år :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Det blir aldri like trygt å samsove som å ha babyen i egen seng. Jeg er i mot samsoving. Trangt. "alle" våkner når en våkner/snur seg. Varmt. Hadde fått klaustrofobi av mindre ;)

Godt vi er forskjellige :) Hos oss hadde det vært plass til to babyer til :fnise: Vi sover alle mye bedre når han sover i senga vår, det er ikke noe varmere enn når han ikke er der (ligger ikke borti hverandre, men har godt plass) :) Så ingen klaustrofobi her :nigo:

Rapporten, som ble publisert av Folkehelseinstituttet i 2005 (www.fhi.no), fremhever at det ikke er påvist noen sammenheng mellom økt risiko for krybbedød ved samsoving for barn over 8 uker. Rapporten kan imidlertid ikke avkrefte en mulig økt risiko for krybbedød for spedbarn under 8 uker som samsover, uansett om mor røyker eller ikke. Uansett barnets alder viser imidlertid rapporten at samsoving med en mor som har røykt under svangerskapet og/eller mor eller partner som røyker etter fødsel øker risikoen for krybbedød. Hentet her.

Her nevnes jo kun de som sover med røykere, men også at det ikke er påvist noen sammenheng mellom økt risoko for krybbedød ved samsoving for barn over åtte uker.

Merkelig hvor forskjellige vi er,jeg får ikke sove i det hele tatt hvis jeg ikke har babyen ved siden av meg i senga :sjenert: jeg hadde i utgangspunktet før fødsel ikke tenkt å samsove,men så ble det bare slik. Og nå elsker jeg samsoving,kommer vel til å ha ungen i senga til hun er 10år :fnise:

Sånn er jeg også! Hver kveld når jeg legger meg håper jeg at han snart skal våkne slik at jeg kan ta ham oppi senga slik at vi får sove! ;) Så her kommer han til å få komme oppi så lenge han vil ;) (men har får ikke begynne natta i vår seng, for det er vår seng som han kommer på besøk i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir aldri like trygt å samsove som å ha babyen i egen seng. Jeg er i mot samsoving. Trangt. "alle" våkner når en våkner/snur seg. Varmt. Hadde fått klaustrofobi av mindre ;)

Kommer helt an på hvordan man praktiserer samsovingen det. Gutten min blir av og til liggende i min seng etter nattamming. Han har egen dyne og ligger jo i dobbeltsengen med meg så liten plass er det iallefall ikke.

Pappaen sover på gjesterommet for å unngå å bli vekket på natta av amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forde folk trenger SØVN. Uansett,jeg hadde aldri i verden hevet gubben på soffan i ett halvt år. Stakkars mann.

Hva om han går frivillig da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er jeg også! Hver kveld når jeg legger meg håper jeg at han snart skal våkne slik at jeg kan ta ham oppi senga slik at vi får sove! ;) Så her kommer han til å få komme oppi så lenge han vil ;) (men har får ikke begynne natta i vår seng, for det er vår seng som han kommer på besøk i)

Så søtt! :) savner jenta mi jeg også når hun sover, og hun sover fra 17.30-8.30... :/ men jeg får meg bare ikke til å legge henne i senga mi fordet. Helt enig at lille jenta skal få komme tassende opp i senga vår senere, det gleder jeg meg til :) men da helst på tidlig morning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med ektesenga som ikke gir god søvn? Jeg mener, du må jo våkne like ofte/sjelden om du ligger i ektesenga eller på babyens rom?

Og hva er kriteriene for trygg samsoving? Det har jeg aldri satt meg inn i.

Det ene av våre tre barn (yngstemann) hadde jeg liggende i vår seng en periode. Var så trøtt at jeg bare løftet barnet over i senga når h*n våknet om natta og la den rett på puppen, og h*n var hektet fast resten av natten. Til slutt ble det smokk i stedet for pupp, og problemet var løst.

Men hvis du leste det jeg skrev så stod det at babyen IKKE ligger i vår seng på foreldresoverommet. Dermed må jeg jo våkne ordentlig for å løfte babyen opp for amming og tilbake i senga si.

Det slipper jeg på babyens rom og kan dermed halvsove mens jeg bare skubber ungen inntil meg når han er sulten.

Min også bruker smokk, det er ikke puppen som smokk jeg snakker om, men som mat.

Her står det om trygg samsoving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søtt! :) savner jenta mi jeg også når hun sover, og hun sover fra 17.30-8.30... :/ men jeg får meg bare ikke til å legge henne i senga mi fordet. Helt enig at lille jenta skal få komme tassende opp i senga vår senere, det gleder jeg meg til :) men da helst på tidlig morning :)

15 timer i strekk? Wow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...