Gå til innhold

hvor mye er det vanlig at babyer gråter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vi er førstegangs foreldre og usikker på veldig mange ting. babyer vår på 7 uker har i det siste begynt å gråte mye. mer enn før. hun gråter som regel når hun er våken hvis ikke vi bysser henne...da er hun rolig. hun sover bare ca 5 -10 timer i døgnet, så hun er kanskje konstant overtrøtt?? hva er normalt i forhold til gråt lurer vi på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyer gråter når det er noe som plager dem. Vanligvis dreier det seg om sult, trøtthet, smerter (luft osv).

Hun sover veldig lite. Vet du hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hun sover alt for lite. hun har litt luftplager som ofte vekker henne, og vips så blir hun overtrøtt. ellers kaver hun og styrer noe veldig, så da blir det lite søvn. kunne ønske jeg visste hvorfor hun var sånn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min sov lite og skrek mye, og jeg tror også han var overtrøtt. Hos oss hjalp bæresjal veldig - jeg gikk mye turer, og han sovnet på flekken i bæresjalet da. Da kom vi inn i en bedre søvnsirkel - søvn avler søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv sukkervann om det er mye luft :) babyen vår gråter når hun er kald på bena, verdt å sjekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tatt en tur til manuellterapeut for å få sjekket ut om hun har noen låsninger i nakke/rygg/bekken som plager henne. Det kan føre til at de sliter veldig med å få ut luften, og dermed er urolige og sover lite.

Det er gratis for barn, så jeg mener ihvertfall det er verdt et forsøk. Vi fikk en helt ny jente som plutselig sov masse og stort sett bare var blid og fornøyd når hun var våken, etter vi hadde hatt to behandlinger for låsning i nakke og rygg.

Før det måtte vi bysse og bære dagen lang, og hun hylte og hylte, og lå og presset og styrte i søvne, stakkars..

Ellers anbefaler jeg også bæresjal, som Ciara nevner! :) Nærhet gjør at de føler seg trygge og sovner lettere, samt at du får armene fri :)

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Ene tantebarnet mitt MÅTTE rapes midt i måltidet ellers satt luften seg, og resten av dagen ble vanskelig.

Kanskje du skal prøve dette? :vetikke:

Blir gjerne litt grining der og da når du tar henne fra puppen/flasken, men det gir seg jo med en gang hun får den igjen, så absolutt verdt et forsøk ;)

(Altså å ikke bare rape etter måltidet, men både midt i og etter ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I løpet av de tre første månedene av livet gråter et spedbarn i gjennomsnitt 2,2 timer per dag, noe som når sitt maksimum omkring seks ukers alder og som så gradvis avtar. Mens vanlige barn skriker i gjennomsnitt en til to timer, skriker kolikkbarn to til sju timer per dag

Gjennosnittlig >3 t gråting med full styrke per døgn minimum 3 dager pr uke hos ellers friske barn med normal vektøkning kan tyde på kolikk."

Uten at jeg har egen erfaring med dette... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg absolutt en tur til manuellterapeut! Vår gråt konstant de første ukene, og vi fikk en helt ny baby etter at han ble behandlet for låsninger. 5-10 timer søvn er veeeldig lite for en så liten baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplevde at babyen vår skrek mye mer enn "normalt" da hun var ca 6 - 8 uker. Virket som det skjedde mye i magen (?) eller noen annet som plaget henne i forhold til utviklingen. Har hørt flere andre ha erfaring med at 6 - 8 ukers alderen har en slags skriketopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at vi (omtrent) konstant bærte henne i bæretøy i den perioden. Virket som det hjalp veldig for den lille kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplevde at babyen vår skrek mye mer enn "normalt" da hun var ca 6 - 8 uker. Virket som det skjedde mye i magen (?) eller noen annet som plaget henne i forhold til utviklingen. Har hørt flere andre ha erfaring med at 6 - 8 ukers alderen har en slags skriketopp.

De har et utviklingssprang rundt den alderen, og da er de gjerne veldig urolige :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...