Gå til innhold

Jeg ble "slått" av en dame på bussen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes egne lover for ordensforstyrrelse og lignende. At andre kan høre musikken fra headsettet ditt på bussen er derimot strengt tatt ikke ulovlig, og derfor "fritt frem".

Jeg har ikke sagt at det ikke er irriterende. Personlig spiller jeg ikke såpass høyt, men du har faktisk ingen rettigheter som sier at du SKAL slippe den støyen. Det eneste du kan gjøre er å si i fra til personen (eventuelt plage eller irritere dem tilbake) men det finnes ingen lover mot litt musikk på bussen.

Ok, da tar jeg forslaget ditt på ordet. Jeg setter meg ved siden av en bråkmaker på bussen eller foran ham, stirrer intenst på ham, puster ham inn i øret, slepper en fjert kanskje, rett og slett stinker ham bort fra setet, piller meg i nesen og knipser busemannen om ikke på ham så i nærheten av ham, tar av meg på beina og steller med fotsoppen min, osv. Jeg FORLANGER å få gjøre dette i fred, det er jo fritt frem ikke sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hard Ride

Ok, da tar jeg forslaget ditt på ordet. Jeg setter meg ved siden av en bråkmaker på bussen eller foran ham, stirrer intenst på ham, puster ham inn i øret, slepper en fjert kanskje, rett og slett stinker ham bort fra setet, piller meg i nesen og knipser busemannen om ikke på ham så i nærheten av ham, tar av meg på beina og steller med fotsoppen min, osv. Jeg FORLANGER å få gjøre dette i fred, det er jo fritt frem ikke sant

Nå tar du meget kreative friheter med tanke på forslaget mitt, men du kan jo se hvor vellykket det går. Bra du tok et tullete forslag nevnt i parantes så utrolig seriøst da ;)

Ellers så tror jeg ikke du trenger min veiledning for å være vrang eller usmakelig. Det ser ut som du klarer det helt fint på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft på bussen av en dame som sa musikken min ga henne migrene. Jeg måtte da pent påpeke at jeg hadde ikke på musikk... Øreproppene var i på grunn av at jeg hadde snakket i telefonen(handsfree) like før jeg gikk på bussen og bare ikke tok dem ut.

Hun ble rasende og skrek til meg, helt til jeg hyggelig og rolig sa "kanskje det er han som sitter noen hakk foran deg sin musikk du hører?". Det satt nemlig en godt voksen mann med ørepropper i noen seter foran oss hvor man helt klart hørte det kom lyder fra proppene men det fikk hun ikke med seg.

Dersom jeg hører på musikk når jeg reiser kollekivt skrur jeg ned så lavt jeg kan hvis jeg absolutt MÅ høre på. Jeg syns selv det er irriterende å høre andres musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahah! :skratte: det er det drøyeste jeg har hørt! møkkadame! Jeg hadde løpt etter og dasket tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiiiz.. Jeg kjenner jeg bli skikkelig irritert nå! Ååååh..

Jeg hadde garantert ropt noe idiotisk til henne, jeg mister kontrollen av og til om jeg syns noe er urettferdig.. Haha..

Uansett, om du vil ha det stille og rolig tar du ikke buss! Da tar du taxi eller får noen til å kjøre deg eller kjøre sjøl om du får til det. Bli så utrolig frustrert av slikt!

En buss bråker, uansett hva det er, folk prater, barn skriker, gammle damer og fjortisser ler høyt, noen prater i tlf, bilene utenfor tuter osv osv. Og i alt det her, så får man ikke lov å høre på så høy musikk som man har lyst til!? Hadde det vært nattbuss eller den stille vogna i toget hadde det vært noe annet.

Tviler på damen ble klar av å høre enda en bakgrunnslyd fra muiskken din.

Kanskje var hun slik en utrolig kristen dame, de som synes rock og dans er en synd?!? Hah..

Uansett, det var vold (selv om det var mild vold) var det vold! Voldelige gammle sure frekke damer kan holde seg der de hører til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, det var vold (selv om det var mild vold) var det vold! Voldelige gammle sure frekke damer kan holde seg der de hører til!

Og hvor hører de til, etter din mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rettigheter og lovverk? Hva er det med dere? Hva skjedde med å bare ta hensyn til hverandre som gode medmennesker?

Make love, not war

Sant, sant! Hensyn og respekt er fine ting - hvis det er gjensidig :) Det er vel ingen som forventer det skal være musestille på en buss? Så man må og respektere at sidemannen (som kanskje ikke er lenger unna enn 20 cm) vil høre på musikk eller lydbøker. Selv om den som hører på lyd (via øreplugger) har det ganske lavt, vil det høres til "nærmeste nabo" :gjeiper: Som jeg skrev tidligere - takler man ikke litt bråk, bør man finne andre transportmidler. Det går ikke å klage på alle som lager lyd på buss/tog/trikk. Da får man i så fall et veldig trist liv, vil jeg tro. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

om det er en norm om stillhet på bussen kommer veldig an på hvilken buss det er.

37 bussen i Oslo fredag klokken 16: barn skriker, voksne skriker, biler tuter, sirener uler - totalt kaos. Om du hører på musikk på full styrke da spiller ingen rolle; det er så mye annen lyd rundt at det skal mye til for å legge merke til nettopp den lyden i virmelet av alle andre høye lyder.

Bussen ut av byen, ikke en rutebuss: totalt stillhet, folk sover og det er åpenbart at det å høre på musikk på full musikk vil være helt uaktuelt.

TS: du skulle vært litt rask i reaksjonen: tatt taki paraplyen henne da hun slo deg, dratt henne ned mot deg og gitt henne en ørefik! Eller ikke: da hadde hun sikkert anmeldt deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...